Вплив антиблокувальної системи на основні параметри трансмісії транспортного засобу
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 21 травня 2017
- Опубліковано: 21 травня 2017
- Перегляди: 4422
Authors:
А.І.Бондаренко, д-р техн. наук, доц., Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут“, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І.О.Таран, д-р техн. наук, проф., Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Дослідження впливу антиблокувальної системи (АБС) на основні параметри гідрооб’ємно-механічної трансмісії (ГОМТ) у процесі екстреного гальмування транспортного засобу.
Методика. При проведенні дослідження використані сучасні методи рішення диференціальних рівнянь математичної моделі процесу гальмування транспортного засобу, а також методи порівнянь для аналізу процесу гальмування з АБС та екстреного гальмування за рахунок гальмівної системи при кінематичному від’єднанні двигуна від ведучих коліс транспортного засобу з ГОМТ різноманітного схемного виконання.
Результати. У результаті проведеного комплексу теоретичних досліджень встановлено вплив АБС на перепад робочого тиску в гідрооб’ємній передачі, кутову швидкість валу гідронасоса, розбіжність між значеннями кутових швидкостей ведучого й веденого валів зчеплення, гальмівну ефективність транспортного засобу, відхилення транспортного засобу від заданої траєкторії.
Наукова новизна. Уперше виконано кількісну оцінку впливу АБС на кінематичні й силові параметри ГОМТ, що надає можливість ще на стадії проектування колісних транспортних засобів підвищити технічний рівень трансмісій за рахунок завчасного врахування можливого перенавантаження, яке виникає при використанні у процесі гальмування АБС.
Практична значимість. На основі запропонованих методів і використаних математичних моделей розроблено підхід, що дає змогу на стадії проектування визначати й урахувати можливі перенавантаження ГОМТ, які виникають при гальмуванні колісних тракторів з АБС.
References.
1. Polianski А.S., Dubinin E.A., Klets D.M. and Zadorozhniaia V.V., 2015. The improvement of reliability assessment technique for braking system of wheel vehicle. Environmental management engineering, 1(3), pp. 22–28.
2. Getsovich, Е.М. and Selevich, S.G., 2007. Selecting sensitivity coefficient for ABS functioning algorithm. Messenger of NTU “KhPI”. Special issue “Automobile Construction and Tractor Construction”, 12, 5 р.
3. Podrygalo, M.A., Savchenkov, B.V. and Kholodov, M.P., 2011. Effect of locking of wheels on braking efficiency of standard wheel tractors. Messenger of Petro Vassylenko Kharkiv National University of Agriculture, 107, pp. 22–30.
4. Ivavov, I., Rubin, P., Tarapanov, A. and Kanatnikov, N., 2016, The possibilities of improving the operational characteristics of vehicle gear by the use of cylindrical arched tooth gear drive. Transport Problems. Scientific Journal, Gliwice, 11(2), pp. 61–66.
5. Tumanishvili, G., Natriashvili, T., Goletiani, G., Zviadauri, V. and Nadiradze T., 2016. Improvement of working conditions of the freight locomotive running gear. Transport Problems. Scientific Journal, Gliwice, 11(3), pp. 103–109.
6. Taran, I.A. and Klymenko, I.Yu., 2014. Innovative mathematical tools of comparative analysis of transmissions of vehicles. Naukovyi Vianyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, pp. 76–82.
7. Podrygalo, M.A. and Kholodov, M.P., 2011. Effect of distribution of braking efforts between axis on wheel vehicle stability in terms of skidding. Proceedings of the Crimean Engineering and Pedagogical University, 29, pp. 11–16.
8. Getsovich, Ye.M., Bondarenko, A.I. and Sheludchenko, V.V., 2009. The results of both theoretical and experimental analysis of pressure modulator with transferable flow sections. Bulletin of Kharkov National Automobile and Road University, and North-East Research Center of Transport Academy of Ukraine, 44, pp. 35–38.
9. Sheludchenko, V.V., 2008. On some features of wheel vehicle operation in the context of agriculture. Bulletin of Sumy National Agrarian University, 1(17), pp. 124–128.
10. Samorodov, V. and Pelipenko, E., 2016. Analysis of the development modern transmission wheeled tractors. International Collection of scientific proceedings, 6(13), pp. 49–57.
02_2017_Bondarenko | |
2017-05-21 4.88 MB 825 |
Попередні статті з поточного розділу:
- Підвищення безпеки пересування рухомого складу гірничорудного та шахтного транспорту за рахунок використання коліс із контргребенем - 21/05/2017 18:42
- Пошук варіантів складань структурних груп у плоских стрижневих механізмах - 21/05/2017 18:40
- Оцінка стійкості масиву гірських порід, що базується на ймовірнісному підході та рейтингових класифікаціях - 21/05/2017 18:38