Розвиток інноваційних процесівв умовах науково-освітньої мережі:модель управління
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 19 листопада 2016
- Опубліковано: 18 листопада 2016
- Перегляди: 3119
Authors:
Н.М.Давидова, канд. техн. наук, доц., ФГАОУ ВПО Російський державний професійно-педагогічний університет, м. Єкатеринбург, РФ, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Є.М.Дорожкін, д-р пед. наук, проф., ФГАОУ ВПО Російський державний професійно-педагогічний університет, м. Єкатеринбург, РФ, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.А.Федоров, д-р пед. наук, проф., ФГАОУ ВПО Російський державний професійно-педагогічний університет, м. Єкатеринбург, РФ, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Дослідження можливостей управління розвитком інноваційних процесів в освітніх організаціях та промислових підприємствах в умовах науково-освітньої мережі.
Методика. Теоретичний базис управління розвитком інноваційних процесів в організаціях в умовах науково-освітньої мережі ґрунтується на синтезі теорії мережевої взаємодії, антропологічного підходу до управління освітніми інноваціями; системного, функціонального та синергетичного підходів. Теоретичні методи: теоретико-методологічний аналіз, моделювання. Емпіричні: вивчення та узагальнення ефективного досвіду застосування мережевого підходу, експеримент, включене спостереження, анкетування, експертна оцінка.
Результати. Встановлено, що організація та розвиток інноваційних процесів у науково-освітній мережі передбачає певну послідовність дій, що забезпечує системний саморозвиток учасників в умовах мережевої взаємодії. Описані основні елементи інноваційної політики науково-освітньої мережі. Представлено критеріальний комплекс, що визначає ефективність розвитку інноваційних проектів в умовах мережевої взаємодії. Показано, що ключовим результатом мережевої взаємодії, нарівні з науково-інноваційною результативністю, яка призводить до підвищення ефективності та якості освіти, є сам процес мережевої взаємодії, його обширність і народжувана у процесі цієї взаємодії змістовна глибина, зростання числа знов організованих вузлів як нових точок змістовного розширення науково-освітньої мережі.
Наукова новизна. Розроблена структурно-функціональна модель управління інноваційною діяльністю учасників науково-освітньої мережі. Уточнено алгоритм розвитку інноваційних процесів в умовах науково-освітньої мережі, що включає концептуалізацію, програмування процесу її функціонування та розвитку, планування напрямів діяльності, розроблення окремих інноваційних проектів, управління взаємодією суб’єктів.
Практична значимість. Використання отриманих результатів в освітній практиці дозволяє підвищити результативність інноваційного розвитку включених до мережевої взаємодії організацій.
References/Список літератури
1. Greve, H., 2005. Inter-organizational learning and heterogeneous social structure. Organization Studies, No. 26(7), pp. 1025–1047. DOI: 10.1177/0170840605053539.
2. Felin, T. and Hesterley, W., 2007. The knowledge-based view, nested heterogeneity, and new value creation: Philosophical considerations on the locus of knowledge. Academy of Management Review, No. 32(1), pp. 195–218.
3. Dyer, J. and Hatch, N., 2006. Relation-specific capabilities and barriers to knowledge transfers:creating advantage through network relationships. Strategic Management Journal, No. 27(8), pp. 701–719. DOI: 10.1002/smj.543.
4. Provan, K., Fish, A. and Sydow, J., 2007. Interorganizational Networks at the Network Level: A Review of the Empirical Literature on Whole Networks'. Journal of Management, Vol. 33, No. 3, pp. 479–516.
5. Dmitrieva, E. A., 2015. Concerning the networking interaction experience of teachers and students of pedagogical university. The Education and science journal, No. 6, pp. 77–88. DOI:10.17853/1994-5639-2015-6-77-88
Дмитриева Е. А. Из опыта обучения сетевому взаимодействию педагогов и студентов педагогического ВУЗа / Е. А. Дмитриева // Образование и наука. – 2015. – № 6. – С. 77–88. DOI: 10.17853/1994-5639-2015-6-77-88
6. Silkina, N. V. and Vaganova, N. J., 2015. Special features of the educational environment through the net interaction of education and production. The education and science journal, No. 6, pp. 63–76. DOI: 10.17853/1994-5639-2015-6-63-76.
Силкина Н. В. Особенности образовательной среды в сетевом взаимодействии образовательной организации с производством / Н. В. Силкина, Н.О.Ваганова // Образование и наука. – 2015. – № 6. – С. 63–76. DOI: 10.17853/1994-5639-2015-6-63-76.
7. Fedorov, V. A. and Davydova, N. N., 2014. Control of the research and education network development in modern socio pedagogical conditions. Naukovyi Visnyk Natsіonalnoho Hіrnychoho Unіversitetu, No. 2, pp. 126–133.
Федоров В. А. Управление развитием научно-образовательной сети в современных социально-педагогических условиях / В. А. Федоров, Н. Н. Давыдова // Научный вестник Национального горного университета. – 2014. – № 2. – С. 126–133.
8. Davydova, N. N., 2013. Implementing the systematic synergetic approach in management practices related to the research and education network development. The Education and science journal, No. 7, pp. 67–84. DOI: 10.17853/1994-5639-2013-7-67-85.
Давыдова Н. Н. Реализация системно-синергетического подхода в практике управления развитием научно-образовательной сети / Н. Н. Давыдова // Образование и наука. – 2013. – № 7. – С. 66–84. DOI: 10.17853/1994-5639-2013-7-67-85.
9. Ackoff, R. and Еmery, F., 2008. On purposeful systems. Moscow: LCI.
Акофф Р. О целеустремленных системах / Акофф Р., Эмери Ф. – М: ЛКИ, 2008. – 272 с.
05_2016_Davydova | |
2016-11-15 379.78 KB 906 |