Система підготовки майбутніх фахівців: управління якістю
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 10 жовтня 2015
- Опубліковано: 10 жовтня 2015
- Перегляди: 3401
Автори:
В.О. Романов, доктор педагогічних наук, професор, Тульський державний педагогічний університет ім. Л.М. Толстого, професор кафедри педагогіки, дисциплін і методик початкової освіти, м. Тула, Росія
В.М. Кормакова, доктор педагогічних наук, доцент, Бєлгородський державний національний дослідницький університет, завідувач кафедри педагогіки, м. Бєлгород, Росія
О.М. Мусаелян, кандидат педагогічних наук, доцент, Бєлгородський державний національний дослідницький університет, доцент кафедри іноземних мов, м. Бєлгород, Росія
Реферат:
Мета. Розробка інноваційної стратегії управління якістю підготовки інженерно-технічних та робітничих кадрів (далі за текстом – майбутніх фахівців) в освітніх професійних організаціях на основі принципів соціального партнерства.
Методи. Теоретичні: теоретико-методологічний аналіз, політеоретичний синтез, моделювання. Емпіричні: дослідження та узагальнення досвіду застосування системного, процесного та компетентнісного підходів, експеримент, включене спостереження, анкетування, експертна оцінка, SWOT-аналіз як метод стратегічного планування, що полягає у виявленні факторів внутрішнього і зовнішнього (соціокультурного) середовища організації.
Результати. На основі аналізу та узагальнення тенденцій кількісної оцінки якості, накопичених досвіду та успіхів управління якістю підготовки майбутніх фахівців в освітніх професійних організаціях у сучасних економічних та педагогічних умовах розроблена стратегія розвитку процесу управління якістю підготовки в освітніх професійних організаціях.
Наукова новизна. Збудовані прогностична модель управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців з урахуванням сучасних вимог і принципів соціального партнерства; алгоритм управління навчальним процесом, розроблений відповідно до вимог стандартів якості ISO у плані реалізації в системах управління якістю процесного підходу (матрична основа відповідальності, компетенцій і посадових повноважень осіб, що відповідають за здійснення навчально-виховного процесу. Знайдені „проблемні“ точки та діагностичний інструментарій оцінки якості професійної підготовки майбутніх фахівців). Визначені перспективні напрями інноваційних перетворень у системі управління якістю підготовки майбутніх фахівців. Обґрунтовані параметри комплексного аналізу стану системи забезпечення якості професійної підготовки на основі процедур проведення самообстеження та анкетування. Розроблена технологія вдосконалення системи, що забезпечує якість професійної підготовки, визначений механізм впровадження у професійній організації системи управління якістю підготовки майбутніх фахівців.
Практична значимість. Використання отриманих результатів в освітній практиці дозволяє підвищити результативність інноваційного розвитку системи управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців в освітніх організаціях.
Список літератури / References:
1. Yemelyanova, M.A. (2012), Kachestvo professionalnoy podgotovki spetsialistov v kolledzhe: teoriya i opyt realizatsyi [The Quality of Vocational Training in a College: Theory and Experience of Implementation], Humanitarian ed. center “VLADOS”, Moscow, Russia.
Качество профессиональной подготовки специалистов в колледже: теория и опыт реализации: монография / под общ. ред. М.А. Емельяновой – М.: Гуманитар. изд. центр „ВЛАДОС“, 2012. – 203 с.
2. Kormakova, V.N. (2013), “Pedagogical support of self-determination of senior students in trade occupations”, abstract of Dr. Ed. Thesis, 13.00.01, Belgorod State National Research University, Belgorod, Russia.
Кормакова В.Н. Педагогическое сопровождение самоопределения старшеклассников в сфере рабочих профессий: автореф. дис. на соискан. научн. степени докт. пед. наук : спец. 13.00.01 / Кормакова Валентина Николаевна – Белгород, 2013. – 49 с.
3. Livanov, D.V. (2013), “Issues to the development of education in the Russian Federation”, Speech of Minister of Education of RF at the joint meeting of the State Council and the Presidential Commission on monitoring the targets of socio-economic development of Russia from Dec. 23, Available at: NetReforme.org/tag/d-livanov.
Ливанов Д.В. Вопросы развития образования в РФ [Электронный ресурс]: Речь министра образования РФ Ливанова Дмитрия Викторовича на совместном заседании Государственного совета и Комиссии при Президенте по мониторингу достижения целеевых показателей социально-экономического развития России от 23.12.2013 г. – Режим доступа: NetReforme.org/tag/d-livanov.
4. Cheskidov, V.V. (2012), “Quality training control in the field of vocational education (Case study of a college)”, abstract of Cand. Sci. Ed. Thesis, 13.00.01, Institute of Adult Education of the Russian Academy of Education, GNO, St. Petersburg, Russia.
Ческидов В.В. Управление качеством подготовки специалистов в сфере среднего профессионального образования (На примере колледжа) : автор. дис. на соис. научн. степени канд. пед. наук : спец.13.00.01 / Ческидов Валерий Витальевич – СПб, 2006. – 31c.
5. Romanov, V.A. and Kormakova, V.N. (2012), “Coaching Technology in Tutorage for Educational and Professional Self-actualization of Future Specialists”, Tula State University Bulletin, Gumanitarnye Nauki, no.3, pp. 439–447.
Романов В.А. Коучинг-технология в тьюторском сопровождении учебно-профессиональной самореализации будущих специалистов / В.А. Романов, В.Н. Кормакова // Известия ТулГУ: Раздел: Гуманитарные науки. – 2012. – №3. – С. 439–447.
6. Burlakova, I.I. (2009), “Quality training control in the education system”, Srednee Professionalnoe Obrazovanie, no.6, pp. 6–9.
Бурлакова И.И. Управление качеством подготовки специалистов в системе образования / И.И. Бурлакова // Среднее профессиональное образование. – 2009. – № 6. – С. 6–9.
7. Skamnitskaya, G.P. (2010), “The quality control training system in high school”, Bulletin of Moscow State M.A. Sholokhov Humanitarian University, Pedagogika i Psikhologiya, no.1. pp. 78–85.
Скамницкая Г.П. Система управления качеством подготовки специалистов в ВУЗе / Г.П. Скамницкая // Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова: Раздел: Педагогика и психология. – 2010. – №1. – С. 78–85.
8. Sakharchuk, Ye.I. (2004), “Organizational mechanism of quality control training in pedagogical institution of higher education”, Universitetskoe Upravlenie: Praktika i Analiz, no.3 (31), pp. 63–67.
Сахарчук Е.И. Организационный механизм управления качеством подготовки специалистов в педвузе / Е.И. Сахарчук // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – № 3(31). – С. 63–67.
2015_02_romanov | |
2015-10-10 388.36 KB 1085 |