Заощадження енергоресурсів під час експлуатації рухомого складу підземного електрифікованого транспорту
- Деталі
- Категорія: Зміст №5 2024
- Останнє оновлення: 29 жовтня 2024
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 366
Authors:
А. О. Сулим, orcid.org/0000-0001-8144-8971Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут вагонобудування», м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. В. Бялобржеський, orcid.org/0000-0003-1669-4580, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
П. О. Хозя, orcid.org/0000-0001-8948-6032, Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут вагонобудування», м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. І. Ломонос*, orcid.org/0000-0002-5001-1280, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (5): 065 - 070
https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-5/065
Abstract:
Мета. Аналіз резервів енергозбереження за умови впровадження та інтегрування системи для пошуку раціональних режимів ведення в загальну систему керування рухомим складом підземного електрифікованого транспорту.
Методика. У роботі представлена методика обробки масивів даних, отриманих експериментально за допомогою вимірювальної системи й теоретично з використанням програмного забезпечення «Rational Trajectory».
Результати. Проведені експериментальні дослідження з використанням випробувального дослідного комплексу, створеного на базі модернізованого поїзда з системами рекуперації. Виконані теоретичні дослідження з використанням програмного забезпечення «Rational Trajectory», до основи якого покладено принцип вирішення багатокритеріальної задачі методом головного критерію. Обрано головним критерієм мінімальну кількість споживання електроенергії з контактної мережі. Програмне забезпечення розроблене в середовищі графічного програмування LabVIEW з метою визначення раціональних режимів ведення рухомого складу та енергетичних показників на заданій ділянці його експлуатації. Визначена кількість спожитої електроенергії на тягу й кількість електроенергії, що генерується поїздом під час рекуперативного гальмування, за результатами виконання експериментальних і теоретичних досліджень відповідно до типових і раціональних режимів ведення поїзда для заданих однакових умов експлуатації.
Наукова новизна. Дістали подальшого розвитку дослідження з аналізу резервів енергозбереження на рухомому складі підземного електрифікованого транспорту за рахунок упровадження на ньому системи для пошуку раціонального режиму ведення.
Практична значимість. Встановлено, що впровадження та інтегрування до системи керування поїздом програмного забезпечення «Rational Trajectory» дозволить заощадити до 14,7 % обсягів електроенергії, яка витрачається на тягу, порівняно із типовими режимами його ведення на заданій ділянці колії.
Ключові слова: енергозбереження, енергоресурси, підземний електрифікований транспорт, рухомий склад, система керування
References.
1. Intelligent Transport Systems (ITS) for sustainable mobility. (February 2012). UN, Economic Commission for Europe, UNECE. Geneva.
2. Verkhovna Rada of Ukraine (n.d.). National transport strategy of Ukraine for the period until 2030. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text.
3. Bohomazova, V. M., & Kvasha, T. K. (2020). Analysis of promising world scientific and technological directions of research for the goal of sustainable development No. 9 regarding the transport sector using the tools of the “Web of Science” and “Derwent Innovation” platforms: a scientific and analytical note. Kyiv: UkrINTEI.
4. Kichkin, O. V., & Kichkina, O. I. (2021). Mathematical formalization of the intelligent traction control system of the train on the movement section. Naukovi visti Dalivskoho Universutetu, 20. https://doi.org/10.33216/ 2222-3428-2021-20-4.
5. Kyslyi, D. M. (2016). Determination of energy-saving modes of driving trains. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 1(61), 71-84. https://doi.org/10.15802/ stp2016/60983.
6. Kyslyi, D. M., Desiak, A. Y., Bobyr, D. V., & Bodnar, E. B. (2023). Determination of energy-optimized locomotive control during train acceleration. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 4(104), 13-24. https://doi.org/ 10.15802/stp2023/298573.
7. Petrenko, O., Liubarskiy, B., & Pliugin, V. (2017). Determination of railway rolling stock optimal movement modes. Electrical Engineering & Electromechanics, 6, 27-31. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2017.6.04.
8. Liubarskyi, B. H. (2015). Rational speed modes of movement of a metro electric train with asynchronous traction motors. Visnyk Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut”, 18(1127), 86-92. Kharkiv: NTU “KhPI”.
9. Barybin, M. A., Falendysh, A. P., Kletska, O. V., Ivanchenko, D. A., & Kiritseva, O. V. (2021). Improvement of traction calculations and driving modes of traction rolling stock. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 5(95), 71-83.
10. Prytula, M. G., & Pasechnyk, O. A. (2018). Development of the formation algorithms for energy-optimized trains traffic modes. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 6(78), 82-100. https://doi.org/10.15802/stp2018/154641.
11. Soroka, K. O., Pavlenko, T. P., & Lychov, D. A. (2017). System for automatic selection of the speed rate of electric vehicles for reducing the power consumption. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 3(69), 77-91. https://doi.org/10.15802/stp2017/104360.
12. Ye, H., & Liu, R. (2017). Nonlinear programming methods based on closed-form expressions for optimal train control. Transportation Research. Part C: Emerging Technologies, 82, 102-123. https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.06.011.
13. Palant, O. Iu., & Stamatin, V. V. (2019). Overview of the Existing and Promising Automatic Train Operation Systems for Underground. Problemy ekonomiky, 2(40), 119-125. https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-2-119-125.
14. Yatsko, S., Vashchenko, Ya., & Sidorenko, A. (2019). Development of strategies for reducing traction energy consumption by electric rolling stock. Computational problems of electrical engineering, 9(1), 44-52. https://doi.org/10.23939/jcpee2019.01.044.
15. Yatsko, S., Sidorenko, A., Vashchenko, Ya., Lyubarskyi, B., & Yeritsyan, B. (2019). Method to improve the efficiency of the traction rolling stock with onboard energy storage. International Journal of Renewable Energy Research, 9(2), 848-858.
16. Sulym, A., Fomin, О., Khоzia, P., Palant, O., & Stamatin, V. (2019). Development of a comprehensive approach to determining the rational parameters of an onboard capacitive energy accumulator for a subway train. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(102), 28-38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183304.
17. Sulym, А. (2020). Theory development for determination of rational parameters of the capacitive energy storage for a metro train. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 985, 012032. https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012032.
18. Getman, G. K. (2010). Theory of electric traction: monograph. (Vols. 2). Dnipro: Izdatelstvo Dnepropetrovskogo nats. universiteta zheleznodorozhnogo transporta im. akad. V. Lazaryana. ISBN: 978-966-15017-64-6.
19. Kostin, N. A., & Nikytenko, A. V. (2014). Autonomy of recuperative braking as the basis of reliable energy-efficient recuperation on electromotive components of direct current. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 3, 15-23.
20. Sulym, A., Siora, O., Melnyk, O., Khozia, P., & Tretiak, E. (2020). Development of knowware and software to identify a rational mode of driving the metro train. Visnyk Skhidnoukrainskoho Natsionalnoho Universytetu imeni Volodymyra Dalia, 5(261), 57-66. https://doi.org/10.33216/1998-7927-2020-261-5-57-66.
Наступні статті з поточного розділу:
- Технологія управління кіберризиками для зміцнення інформаційної безпеки національної економіки - 29/10/2024 18:18
- Частотна залежність відображень від радіолокаційних орієнтирів - 29/10/2024 18:18
- Модель управління витратами трубного виробництва з використанням теорії графів - 29/10/2024 18:18
- Створення карти пластикових відходів з використанням даних дистанційного зондування у прибережній зоні провінції Тхань Хоа (В’єтнам) - 29/10/2024 18:18
- Оцінювання ефективності функціонування системи екологічного менеджменту підприємств - 29/10/2024 18:18
- Адекватність заходів загрозам як один із фундаментальних принципів ризикології безпеки - 29/10/2024 18:18
- Аналіз природно-техногенних чинників розвитку зсувів у Карпатському регіоні з використанням ГІС - 29/10/2024 18:18
- Обґрунтування безпечних параметрів рекреаційних зон при рекультивації обводнених вироблених просторів кар’єрів - 29/10/2024 18:18
- Оптимізація кутів нахилу панелей сонячних батарей на різноманітній місцевості Алжиру - 29/10/2024 18:18
- Аспекти розробки інноваційного енергоефективного когенератора з низьким рівнем викидів - 29/10/2024 18:18
Попередні статті з поточного розділу:
- Методика моделювання розподілу температури в дискових гальмах шахтових підіймальних машин - 29/10/2024 18:18
- Аналіз механізму третього классу методом моделювання у програмному середовищі Mathcad - 29/10/2024 18:18
- Обґрунтування раціональних параметрів проєктування дробарної машини з двома рухомими щоками - 29/10/2024 18:18
- Концепція створення маневреної енергетичної установки на базі малого модульного реактору - 29/10/2024 18:18
- Аналітичне обґрунтування термохімічної взаємодії реагентів дуття та вуглецевмісних продуктів під дією магнітних полів - 29/10/2024 18:18
- Прогнозування дроблення гірських порід в умовах рудника кар’єра «Бухадра» - 29/10/2024 18:18
- Математична модель теплообміну процесу підземної газифікації вугілля - 29/10/2024 18:18
- Моделювання вібрації бурового інструменту у процесі буріння вибухових свердловин - 29/10/2024 18:18
- Оцінка перспектив нафтогазоносності східного борту Північного Устюрту з використанням нових геофізичних даних - 29/10/2024 18:18