Дослідження процесу впорскування штатного й сумішевого палива в дизельному двигуні
- Деталі
- Батьківська категорія: 2021
- Категорія: Зміст №2 2021
- Створено: 09 травня 2021
- Останнє оновлення: 09 травня 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Автор: Ф. І. Абрамчук, А. М. Авраменко, А. П. Кузьменко
- Перегляди: 1433
Authors:
Ф. І. Абрамчук, orcid.org/0000-0001-7430-7484, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. М. Авраменко, orcid.org/0000-0001-8130-1881, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна; Інститут проблем машинобудування імені А. М. Підгорного НАН України, м. Харків, Україна. e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. П. Кузьменко, orcid.org/0000-0002-4029-4010, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (2): 040 - 046
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-2/040
Abstract:
Мета. Розрахункова оцінка параметрів процесу течії штатного й сумішевого палив у розпилювачі форсунки тепловозного дизельного двигуна та їх вплив на умови розпилювання в камері згоряння.
Методика. Наукове дослідження засноване на використанні методики порівняльного чисельного експерименту. Сучасні чисельні методи обчислювальної аерогідродинаміки використовуються для моделювання процесів течії й розпилювання палива в розпилювачі форсунки та камері згоряння.
Результати. Встановлено, що при роботі на штатному паливі з максимальним тиском в області колодязя розпилювача 85 МПа швидкість течії палива в сопловому отворі досягає 434 м/с, а при роботі на паливі з додаванням спирту − знижується до 429 м/с (для концентрації 25 % спирту). Через більш низький тиск насиченої пари сумішевого палива, у порівнянні зі штатним, умови сумішоутворення на досліджуваному режимі погіршуються.
Наукова новизна. Дослідження дозволило вивчити вплив складу сумішевого палива на зміну процесів її течії в розпилювачі форсунки, упорскування в камеру згоряння та умови сумішоутворення. Отримані результати дозволили сформувати рекомендації із забезпечення ефективної роботи двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) на сумішевому паливі.
Практична значимість. Зміну умов розпилювання сумішевого палива й сумішоутворення надалі необхідно враховувати при виборі раціональних кутів випередження упорскування й закону паливоподачі для забезпечення високих економічних й екологічних показників ДВЗ.
Ключові слова: дизельний двигун, розпилювач форсунки, течія палива, кавітація, камера згоряння, екологічні показники
References.
1. Levterov, A. M., & Levterov, A. A. (2018). Thermodynamic properties of fatty acid esters in so me biodiesel fuels. Functional materials, 25(2), 308-312. https://doi.org/10.15407/fm25.02.308.
2. Avramenko, A. N. (2018). Comparative design assessment of indicators of working cycle diesel engine. Dvigateli vnutrennego sgoraniya, 1, 14-19. https://doi.org/10.20998/0419-8719.2018.1.03.
3. Polivianchuk, A., Parsadanov, I., & Holkina, O. (2015). Creation and experimental studies of the dynamic measuring concentrations of particulates in the exhaust gases of diesel engines. Teka Komisji Motoryzacji i Energetyki Rolnictwa, 15(2), 15-23.
4. Patrylak, L., Patrylak, K., Okhrimenko, M., Zubenko, S., Levterov, A., & Savytskyi, V. (2015). Comparison of Power-Ecological Characteristics of Diesel Engine Work on Mixed Diesel Fuels on the Basis of Ethyl Esters of Rapeseed and Sunflower Oils. Chemistry & Chemical Technology, 9, 383-390. 10121021. https://doi.org/10.23939/chcht09.03.383.
5. Charoensaeng, A., Khaodhiar, S., Sabatini, D., & Arpornpong, N. (2018). Exhaust emissions of a diesel engine using ethanol-in-palm oil/diesel microemulsion-based biofuels. Environmental Engineering Research, 23(3), 242-249. https://doi.org/10.4491/eer.2017.204.
6. Abdallah, T. (2017). Chapter 6 − Sustainable Initiatives for Public Bus Networks. In T. Abdallah, Sustainable Mass Transit Challenges and Opportunities in Urban Public Transportation, (pp. 79-93). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-811299-1.00006-X.
7. Damyanov, A., & Hofmann, P. (2019).Operation of a diesel engine with intake manifold alcohol injection. Automotive and Engine Technology, 4(1-2), 17-28. https://doi.org/10.1007/s41104-019-00040-2.
8. Abramchuk, F., & Avramenko, A. (2019). Impact of modern methods of managing diesel engine processes on harmful substances emission level. Procedia Environmental Science, Engineering and Management, 6(4), 523-533.
9. Hutli, E., Nedeljkovic, M.S., Bonyár, A., & Légrády, D. (2017). Experimental study on the influence of geometrical parameters on the cavitation erosion characteristics of high speed submerged jets. Experimental Thermal and Fluid Science, 80, 281-292. https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2016.08.026.
10. Dular, M., & Petkovšek, M. (2015). On the mechanisms of cavitation erosion – Coupling high speed videos to damage patterns. Experimental Thermal and Fluid Science, 68, 359-370. https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2015.06.001.
11. Anvari, S., Taghavifar, H., Khalilarya, S., Jafarmadar, S., & Taghi Shervani-Tabar, M. (2016). Numerical simulation of diesel injector nozzle flow and in-cylinder spray evolution. Applied Mathematical Modelling, 40(19-20), 8617-8629. https://doi.org/10.1016/j.apm.2016.05.017.
12. Lešnika, L., Kegla, B., Bombeka, G., Hočevarb, M., & Biluš, I. (2018). The influence of in-nozzle cavitation on flow characteristics and spray break-up. Fuel, 222, 550-560. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2018.02.144.
Наступні статті з поточного розділу:
- Синтез стратегій ефективного функціонування складних технологічних комплексів на основі когнітивного моделювання - 09/05/2021 01:26
- Підвищення енергетичної та економічної ефективності опалення вугільних шахт інфрачервоними обігрівачами - 09/05/2021 01:26
- Математичне моделювання надійності електропостачання при низькій якості напруги - 09/05/2021 01:26
- Сегментація споживачів теплової енергії на основі щоденних даних про енерговикористання - 09/05/2021 01:26
- Визначення складових сил різання при фрезеруванні циліндричних поверхонь орієнтованим інструментом - 09/05/2021 01:26
- Закономірності безпечного регулювання поршневих компресорних агрегатів мобільних компресорних станцій - 09/05/2021 01:26
- Керування густиною та швидкістю детонації емульсійних вибухових речовин для відбивання руд - 09/05/2021 01:26
- Електродугове напилення керметних покриттів системи сталь 65Г-TiC - 09/05/2021 01:26
- Техніко-економічне обґрунтування використання редукторних мастил вітрової турбіни для поліпшення роботи теплових насосів у холодному кліматі - 09/05/2021 01:26
- Нові аспекти методології оцінки складності структури технологічних систем гірничо-металургійного комплексу - 09/05/2021 01:26
Попередні статті з поточного розділу:
- Прогнозування зміни вмісту сірки при збагаченні енергетичного вугілля та рівня викидів сірчистого ангідриду при його спалюванні - 09/05/2021 01:26
- Коефіцієнт місцевих втрат механічної енергії потоку для суміші шихтових матеріалів - 09/05/2021 01:26
- Визначення параметрів склепіння природної рівноваги при формуванні навантаження на кріплення горизонтальної виробки - 09/05/2021 01:26
- Провідні генетичні типи колчеданно-поліметалічних родовищ Рудного Алтаю - 09/05/2021 01:26
- Оптимальний метод оцінки запасів газу на основі розрахунку газогідродинамічних параметрів - 09/05/2021 01:26