Повний обертаючий момент для статично неврівноваженого ротора з пружним валом
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 09 липня 2014
- Опубліковано: 08 липня 2014
- Перегляди: 4840
Автори:
В.П. Франчук, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет, завідувач кафедри гірничих машин та інжинірінгу, м.Дніпропетровськ, Україна
О.Ю. Животов, Державне підприємство „Конструкторське бюро „Південне“ ім. М.К. Янгеля, начальник групи, м.Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Дослідження складових частин повного обертаючого моменту для статично неврівноваженої системи типу „ротор – опори“ з пружним вигнутим валом.
Методика. У роботі застосовувалися теоретичні підходи класичної механіки щодо дослідження процесу обертання неврівноваженого твердого тіла. В основі цих підходів лежить методика визначення осьових моментів інерції статично неврівноважених обертових систем типу „ротор–опори“ з твердим (недеформованим) валом і пружним (деформованим) валом.
Результати. Проведені дослідження показують, що статично неврівноважена обертова система типу „ротор – опори“, котра має пружний вал, є системою зі змінними моментами інерції, що залежать від швидкості обертання ротора. Відповідно, у цій системі виникають моменти, перешкоджаючі обертанню ротора. Отримане загальне рівняння моментів дозволяє визначити повний обертаючий момент приводу в кожному конкретному випадку. Повний обертаючий момент визначається як сума обертаючих моментів, необхідних для забезпечення обертання системи „ротор – опори“ та виконання виробничого процесу.
Наукова новизна. Наведене в роботі рівняння обертання для деформованої системи „ротор–опори“ відображає особливості поведінки статично неврівноваженого ротора з вигнутим пружним валом на різних швидкостях обертання, а саме положення середньої лінії вигнутого вала щодо осі обертання, положення центру мас ротора щодо середньої лінії вигнутого вала та осі обертання, кут розвороту ротора навколо середньої лінії вала. Рівняння повного обертаючого моменту, отримане в даній роботі, підтверджує та пояснює перевищення обертаючого моменту при вигині вала ротора над обертаючим моментом, достатнім для обертання ротора при відсутності прогину вала.
Практична значимість. Рівняння повного обертаючого моменту можна використовувати в якості керуючого рівняння в компʼютерних програмах для розрахунків потрібного обертаючого моменту приводу або обробки результатів експериментів.
Список літератури / References:
1. Timoshenko, S.P. (2007), Kolebaniya v inzhenernom dele [Oscillations in Engineering] trans. from the third American edit., ed. by D.H. Young, URSS. KomKniga, Moscow, Russia.
Тимошенко С.П.Колебания в инженерном деле / С.П Тимошенко; пер. с 3-го амер. изд., перераб. совместно с
Д.Х. Янгом. – М.: URSS. КомКнига, 2007. – 439 с.
2. Franchuk, V.P. and Antsiferov, A.V. (2000),“Use of Volterra principle and elasticity complex module for accounting of non-elastic resistances in oscillating systems with considerable asymmetry”, Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu,no. 2, pp. 30–32.
Франчук В.П. Использование принципа Вольтерры и комплексного модуля упругости при учете неупругих сопротивлений в колебательных системах с существенной асимметрией / В.П. Франчук, А.В. Анциферов // Науковий вісник НГУ. –2000. – № 2. – С. 30–32.
2014_3_franchuk
2014-07-08 524.02 KB 1291
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Площинне та просторове математичне моделювання руху кар'єного автотранспорту - 08/07/2014 12:33
- Розробка математичної моделі гідравлічного приводу підйому маніпулятора тунельного укладача - 08/07/2014 12:25
- Нове розв’ язання задачі Ейлера про ковзання гнучкого тіла по нерухомому блоку - 08/07/2014 12:21
- Оптимізація конструктивних елементів валів редукторів приводів шахтних скребкових конвеєрів - 08/07/2014 12:17