Площинне та просторове математичне моделювання руху кар'єного автотранспорту
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 09 липня 2014
- Опубліковано: 08 липня 2014
- Перегляди: 5001
Автори:
К.М. Бас, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, завідувач кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м.Дніпропетровськ, Україна
С.М. Куваєв, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м.Дніпропетровськ, Україна
В.В. Плахотнік, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м.Дніпропетровськ, Україна
В.В. Крівда, Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, молодший науковий співробітник кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м.Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Аналіз дослідження динаміки та тягово-швидкісних характеристик у процесі руху автосамоскида.
Методика. При виконанні роботи використовувались як загальнонаукові, так і спеціальні методи досліджень, включаючи наукове узагальнення, методи комплексної оцінки технічного рівня, математичне моделювання та апарат лінійного програмування. Рішення даної задачі базується на складанні диференціального рівняння руху, для чого були використані рівняння Лагранжа другого роду, а також відповідні вирази кінетичної, потенційної енергії та дисипативної функції.
Результати. За допомогою математичних розрахунків у програмному продукті математичного аналізу та розрахунку – “Wolfram Mathematicа”, отримана методика розрахунку тягових і динамічних характеристик автосамоскида у процесі руху по дорозі з поздовжнім ухилом.
Наукова новизна. Складені розрахункові схеми та рівняння руху при прямолінійному русі машини з урахуванням пружних і розсіювальних характеристик пружних зв'язків, поздовжнього ухилу та профілю дороги, зміни конструктивних характеристик, що дозволить дати близьку до реальної картину динаміки руху.
Практична значимість. Розроблені методики розрахунку динамічних характеристик автосамоскида у процесі руху, а також виконаний аналіз параметрів конструкції автосамоскидів, на підставі чого можна дати рекомендації щодо скорочення капітальних витрат на розробку карʼєрів.
Список літератури / References:
1. Zyryanov, I.V. (2006), “Improved effectiveness of systems career vehicles in extreme conditions”, Abstract of Dr. dissertation,Mining Machines, St. Petersburg, Russia.
Зырянов И.В. Повышение эффективности систем карьерного автотранспорта в экстремальных условиях эксплуатации: автореф. дисс. на соискание научн. степени д-ра техн. наук / Зырянов И.В. –СПб, 2006. – 40 с.
2. Bunyakin, A.V. (2004), “Complex evaluation and prediction of dump truck exploitation quality”, Abstract of Cand. Sci. (Tech.) dissertation, Mining Machines, Kemerovo, Russia.
БунякинА.В. Комплексная оценка и прогнозирование показателей качества эксплуатации карьерных автосамосвалов: автореф. дисс. на соискание научн. степени канд. техн. наук / Бунякин А.В. – Кемерово, 2004. – 25 с.
3. Smirnov, G.A. (1990), Teoriya dvizheniya kolesnykh mashin [Wheeled Vehicles Motion Theory], Mashinostroyeniye, Moscow, Russia.
Смирнов Г.А. Теория движения колесных машин / Смирнов Г.А. – М.: Машиностроение, 1990. – 352 с.
4. Basmanov, S.V. and Voronov, Yu.Ye. (2007), “Mathematical optimization model of the open pit dump truck parameters”, Izvestiya vysshykh uchebnykh zavedeniy. Gornyzhurnal, Yekaterinburg,no.8, pp. 58–62.
Басманов С.В. Математическая модель оптимизации параметров карьерных автосамосвалов / С.В. Басманов,
Ю.Е. Воронов // Известия высших учебных заведений. Горныйжурнал. –2007. –№ 8. – С. 58–62.
5. Mokin, B.I. and Mokin, O.B. (2008), “Mathematical simulations of the multimass distributed dynamic systems for optimization purposes”, Visnyk Vinnytskoho Politekhnichnoho instytutu, no.6, pp. 55–58.
Мокін Б.І. Математичні моделі багатомасових розподілених динамічних систем для задач оптимізації (частина 1) / Б.І. Мокін, О.Б. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2008. – № 6. – С. 55–58..
2014_3_bass
2014-07-08 570.59 KB 986
Наступні статті з поточного розділу:
- Інноваційний математичний інструментарій порівняльного аналізу трансмісій транспортних засобів - 08/07/2014 12:46
- Автоматизований контроль оптимального завантаження рудногалькового млина рудою на основі спектрального перетворення сигналу активної Потужності магнітного сепаратора - 08/07/2014 12:41
- Повний обертаючий момент для статично неврівноваженого ротора з пружним валом - 08/07/2014 12:38
Попередні статті з поточного розділу:
- Розробка математичної моделі гідравлічного приводу підйому маніпулятора тунельного укладача - 08/07/2014 12:25
- Нове розв’ язання задачі Ейлера про ковзання гнучкого тіла по нерухомому блоку - 08/07/2014 12:21
- Оптимізація конструктивних елементів валів редукторів приводів шахтних скребкових конвеєрів - 08/07/2014 12:17