Оптимізація конструктивних елементів валів редукторів приводів шахтних скребкових конвеєрів
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 09 липня 2014
- Опубліковано: 08 липня 2014
- Перегляди: 4400
Автори:
О.Е. Васильєва, кандидат технічних наук, доцент, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, доцент кафедри пожежної та аварійно-рятувальної техніки, м.Львів, Україна
І.В. Кузьо, доктор технічних наук, професор, Національний університет „Львівська політехніка“, завідувач кафедри механіки та автоматизації машинобудування, м.Львів, Україна
Реферат:
Мета. Розробка оптимізаційної імітаційної моделі для синтезу оптимальних конструктивних параметрів валів редукторів з використанням інформаційних технологій.
Методика. Для розв’язування цієї задачі використаний метод Монте-Карло, що полягає у створені за допомогою інформаційних технологій послідовності псевдовипадкових чисел в інтервалі [0;1]. Ці числа за допомогою спеціальної залежності перетворюються у значення параметрів, що оточені т-мірним паралелепіпедом. У випадку, коли ці параметри відповідають оптимальним значенням, про що вказує допустиме значення ймовірності попадання значень конструктивних параметрів в область допустимих розв’язків, яка оточена т-мірним паралелепіпедом, процес розрахунку зупиняється.
Результати. Отримані значення конструктивних параметрів є оптимальними з імовірністю до 0,95 за необхідної міцності та експлуатаційної надійності, що забезпечують втомну міцність, міцність на згин і кручення та необхідну жорсткість і вібростійкість. Визначені за допомогою інформаційних технологій конструктивні параметри відповідні розрахунковим результатам.
Наукова новизна. Уперше розроблена й запропонована оптимізаційна імітаційна модель з використанням інформаційних технологій, що дозволяє в десятки разів підвищити продуктивність процесу проектування.
Практична значимість. Рекомендується для впровадження в інженерну конструкторську практику та в навчальний процес вищих технічних навчальних закладів при розроблені конструкцій не тільки приводів скребкових конвеєрів, але й приводів різних об’єктів машинобудування. Розроблений на основі запропонованої оптимізаційної імітаційної моделі пакет прикладних програм мовою Borland Delphi ver. 6. для роботи в середовищі Windows XP дає можливість дуже легко впроваджувати процес проектування валів у конструкторську практику.
Список літератури / References:
1. Гуліда Е.М. Прикладна механіка / Гуліда Е.М., Дзюба Л.Ф., Ольховий І.М. – Львів: Світ, 2007. – 384 с.
Hulida, Ye.M., Dziuba, L.F. andOlkhovyi, I.M. (2007), Prykladna mekhanika [Applied Mechanics], Svit, Lviv, Ukraine.
2. Кириченко А.Ф. Перспективы улучшения работы эвольвентных передач / А.Ф. Кириченко, В.А.Бережной // Вісник Національного технічного університету „Харківський політехнічний інститут“. – 2004. – Вип. 31. – С. 82–88.
Kirichenko, A.F. andBerezhnoy,V.А. (2004), “Prospects of improvement of work of evolventen transmissions”,Bulletin of National Technical University Kharkiv Polytechnic Institute, NTU “KPI”, Kharkiv, no.31, рр. 82–88.
3. Синтез цилиндрических зубчатых передач с высокой нагрузочной способностью / В.П. Шишов,
П.Н. Ткач, О.А. Ревякина, А.А. Муховатый // Вісник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. – 2002. – №10(56). – С. 247–254.
Shishov, V.P., Tkach, P.N., Reviakina О.А. andMukhovatyi, А.А. (2002), “Synthesis of the cylindrical gearings with high loading ability”, Bulletin of V. Dahl East Ukrainian National University, no.10(56), Luhansk, рр. 247–254.
4. Шишов В.П. Дифференциальные уравнения для синтеза зубчатых передач с двояковыпукло-вогнутыми зубьями/
В.П. Шишов, П.Н. Ткач. // Подьемно-транспортная техника.– 2003. – №4. – С. 25–32.
Shishov,V.P. andTkach,P.N.(2003), “Differential equalizations for the synthesis of gearings with the biconvex-concave points”,Podyemno-transportnaya tekhnika,no. 4, рр. 25–32.
5. Власенко В.М. Технічні вимоги до редукторів зубчастих високошвидкісних спеціального призначення /
В.М. Власенко, В.М. Фей // Вісник Національного технічного університету „Харківський політехнічний інститут“. – 2011. – Вип. 28. – С. 33–38.
Vlasenko, V.N. and Fey, V.M. (2011), “Specifications for high-speed gear reducers of special purpose”, „Bulletin of National Technical University Kharkiv Polytechnic Institute, NTU “KPI”, Kharkiv, no.28, рр. 33–38.
6. Гуліда Е.М. Багатопараметричний синтез конструктивних елементів валів циліндричної зубчастої передачі / Е.М. Гуліда, О.Е. Васильєва // Вісник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. − 2007. – №9(115). – С. 52–57.
Hulida,E.M. andVasylieva,O.Е. (2007), “Multimetric synthesis of structural elements of shafts of cylindrical gearing”, Bulletin of V. Dahl East Ukrainian National University, no.9(115), Luhansk, рр. 52–57.
7. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин/ Павлище В.Т. – Львів: Афіша, 2003. – 558 с.
Pavlyshe, V.T. (2003), Osnovy konstruiyvannia ta rozrakhunku detaley mashyn [Basic Concepts of Constructing and Calculation of Details of Machines], Afisha, Lviv, Ukraine.
2014_3_vasylieva | |
2014-07-08 515.63 KB 1341 |
Наступні статті з поточного розділу:
- Інноваційний математичний інструментарій порівняльного аналізу трансмісій транспортних засобів - 08/07/2014 12:46
- Автоматизований контроль оптимального завантаження рудногалькового млина рудою на основі спектрального перетворення сигналу активної Потужності магнітного сепаратора - 08/07/2014 12:41
- Повний обертаючий момент для статично неврівноваженого ротора з пружним валом - 08/07/2014 12:38
- Площинне та просторове математичне моделювання руху кар'єного автотранспорту - 08/07/2014 12:33
- Розробка математичної моделі гідравлічного приводу підйому маніпулятора тунельного укладача - 08/07/2014 12:25
- Нове розв’ язання задачі Ейлера про ковзання гнучкого тіла по нерухомому блоку - 08/07/2014 12:21