Оцінка конкурентоспроможності залізничної мережі Казахстану при виконанні транзитних контейнерних перевезень
- Деталі
- Категорія: Зміст №4 2023
- Останнє оновлення: 28 серпня 2023
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1755
Authors:
А. Тілемісова, orcid.org/0000-0001-9171-5180, Академія логістики і транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. Козаченко*, orcid.org/0000-0003-2611-1350, Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Р. Вернигора, orcid.org/0000-0001-7618-4617, Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. Ізтелеуова, orcid.org/0000-0002-7631-5223, Алмати менеджмент університет, м. Алмати, Республіка Казахстан, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. Арпабеков, orcid.org/0000-0002-7998-2507, Євразійський національний університет імені Л. Гумільова, м. Астана, Республіка Казахстан, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондентe-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (4): 130 - 137
https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-4/130
Abstract:
Мета. Удосконалення методів оцінки маршрутів перевезення контейнерів транзитними залізничними адміністраціями.
Методика. Результати представленого наукового дослідження отримані на підставі загальних методів пізнання таких як, абстрактно-логічний аналіз, систематизація, метод теоретичного узагальнення, а також на основі спеціальних методів економіко-математичного моделювання, теорії експлуатації залізниць і транспортної географії.
Результати. У ході дослідження виконано аналіз транспортної мережі Євразійського континенту в цілому та залізничної транспортної мережі Казахстану, як її частини, зокрема. Виконана оцінка соціально-економічного розвитку регіонів, перевезення між якими можуть потенційно виконуватися через територію Казахстану. Встановлені показники тривалості й вартості перевезення контейнерів морським і залізничним транспортом між Східною Азією та Європою. Виконана оцінка конкурентоспроможності маршрутів перевезення контейнерів, що проходять територією Казахстану в порівнянні з альтернативними маршрутами.
Наукова новизна. У роботі вдосконалено метод оцінки маршрутів перевезення контейнерів транзитними залізничними адміністраціями. На відміну від існуючих методів, оцінка тривалості перевезень здійснюється на всій протяжності перевезень «від дверей до дверей». Також у роботі запропоновано виконувати оцінку ефективності залізничних маршрутів з урахуванням обслуговування всієї території, якою вони проходять, а не тільки початкових і кінцевих пунктів.
Практична значимість. Результати досліджень дозволяють залізничним адміністраціям підвищити ефективність планування розвитку транзитних контейнерних перевезень різними маршрутами. Встановлені регіони, для яких залізниці Казахстану можуть конкурувати з морським транспортом як за показником ціни, так і за показником швидкості перевезень за весь контейнеропотік, а також регіони, для яких конкуренція може здійснюватися лише за частку ринку перевезення у контейнерах цінних і швидкопсувних вантажів.
Ключові слова: міжнародні перевезення, залізничний транспорт, контейнер, конкуренція, вибір маршруту
References.
1. Naumov, V., Zhamanbayev, B., Agabekova, D., Zhanbirov, Z., & Taran, I. (2021). Fuzzy-logic approach to estimate the passengers’ preference when choosing a bus line within the public transport system. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 23(3), A150-A157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.3.A150-A157.
2. Taran, I., & Bondarenko, A. (2017). Conceptual approach to select parameters of hydrostatic and mechanical transmissions for wheel tractors designed for agrucultural opeations. Archives of transport, 41(1), 89-100. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.7389.
3. Bucsky, P. (2019). The iron Silk Road: how important is it? Area Development and Policy. https://doi.org/10.1080/23792949.2019.1672571.
4. Li, S., Lang, M., Yu, X., Zhang, M., Jiang, M., Tsai, S., Wang, C.-K., & Bian, F. (2019). A Sustainable Transport Competitiveness Analysis of the China Railway Express in the Context of the Belt and Road Initiative. Sustainability, 11(10), 2896. https://doi.org/10.3390/su11102896.
5. Tical, G., & Grajdeanu, L. (2020). Railway between China and EU – challenges for Transport Police. Acta Universitatis George Bacovia. Juridica, 9(1). Retrieved from https://www.ugb.ro/Juridica/Issue17ROEN/5._Calea_ferata_China-UE.Provocari_pentru_Politia_TF.Lucian_Grajdeanu.EN.pdf.
6. Zhang, X., & Schramm, H.-J. (2020). Assessing the market niche of Eurasian rail freight in the belt and road era. The International Journal of Logistics Management, 31(4), 729-751. https://doi.org/10.1108/IJLM-12-2019-0351.
7. Pomfret, R. (2021). The Eurasian landbridge: Implications of linking East Asia and Europe by rail. Research in Globalization, 3. https://doi.org/10.1016/j.resglo.2021.100046.
8. Neumann, T. (2021). Comparative Analysis of Long-Distance Transportation with the Example of Sea and Rail Transport. Energies, 14(6), 1689. https://doi.org/10.3390/en14061689.
9. Bersenev, A., Chikilevskaya, M., & Rusinov, I. (2020). Silk Road Rail Corridors Outlook and Future Perspectives of Development. Procedia Computer Science, 167, 1080-1087. https://doi.org/10.1016/j.procs.2020.03.407.
10. Taran, I., & Litvin, V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.
11. Pan, J., Bell, M. G. H., Cheung, K. F., & Perera, S. (2020). Identifying container shipping network bottlenecks along China’s Maritime Silk Road based on a spectral analysis. Maritime Policy & Management, 48(2), 1-13. https://doi.org/10.1080/03088839.2020.1841312.
12. Vukić, L., & Cerbán, M. d. M. (2022). Economic and environmental competitiveness of container shipping on alternative maritime routes in the Asia-Europe trade flow. Maritime Transport Research, 3, 100070. https://doi.org/10.1016/j.martra.2022.100070.
13. Du, Y., Meng, Q., & Shi, W. (2019). Impact analysis of the traffic convoy system and toll pricing policy of the Suez Canal on the operations of a liner containership over a long-haul voyage. International Journal of Shipping and Transport Logistics, 11(2/3), 119-144. https://doi.org/10.1504/IJSTL.2019.099276.
14. Musso, E., & Sciomachen, A. (2020). Impact of megaships on the performance of port container terminals. Marit Econ Logist, 22, 432-445. https://doi.org/10.1057/s41278-019-00120-y.
15. Lasserre, F., Huang, L., & Mottet, É. (2020). The emergence of Trans-Asian rail freight traffic as part of the bel and road initiative: Development and limits. China Perspect, 2, 43-52. https://doi.org/10.4000/chinaperspectives.10162.
16. Wagener, N., Aritua, B., & Zhu, T. (2020). The New Silk Road: Opportunities for Global Supply Chains and Challenges for Further Development. LogForum, 16(2), 193-207. https://doi.org/10.17270/J.LOG.2020.403.
17. Shi, Y., Zhang, N., Shang, Y., Zhang, Z., Li, Y., Li, Z., & Yujiao, Shi (2019). Development Countermeasures on Container Multimodal Transport of Railway in China. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 25(3). https://doi.org/10.1088/1755-1315/295/3/032084.
18. Stopyra, R., Litewski, M., & Antonowicz, M. (2019). Role Of The New Silk Road In Supply Chain Development In Poland. Proceedings of the 15th International Strategic Management Conference (ISMC 2019). Strategic Management in an International Environment: The New Challenges for International Business and Logistics in the Age of Industry 4.0, 154-168. https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.10.02.14.
19. Kukeyeva, F., & Dyussebayev, D. (2018). Belt and Road Initiative for Kazakhstan: Opportunities and Risks. Silk Road to Belt Road, 293-305. https://doi.org/10.1007/978-981-13-2998-2_17.
20. Shariatinia, M., & Azizi, H. (2019). Iran and the Belt and Road Initiative: Amid Hope and Fear. Journal of Contemporary China, 28(120), 984-994. https://doi.org/10.1080/10670564.2019.1594108.
21. Wen, X., Ma, H.-L., Choi, T.-M., & Sheu, J.-B. (2019). Impacts of the Belt and Road Initiative on the China-Europe trading route selections. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 122, 581-604. https://doi.org/10.1016/j.tre.2019.01.006.
22. Chen, X., Zhu, X., Zhou, Q., & Wong, Y. D. (2017). Game-Theoretic Comparison Approach for Intercontinental Container Transportation: A Case between China and Europe with the B&R Initiative. Journal of Advanced Transportation, 5, 1-15. https://doi.org/10.1155/2017/3128372.
23. Kozachenko, D., Skalozub, V., Hermaniuk, Y., Korobiova, R., & Gorbova, A. (2019). A Model of Transit Freight Distribution on a Railway Network. Transport Problems, 14(3), 17-26. https://doi.org/10.20858/tp.2019.14.3.2.
24. Taran, I. A., & Klymenko, I. Y. (2014). Innovative mathematical tools for benchmarking transmissions of transport vehicles. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 76-81.
25. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56. https://doi.org/10.20858/tp.12.se. 4.
26. Kozachenko, D., Vernigora, R., Balanov, V., Berezovy, N., Yelnikova, L., & Germanyuk, Yu. (2016). Evaluation of the transition to the organization of freight trains traffic by the schedule. Transport Problems, 11(1), 41-48. https://doi.org/10.20858/tp.2016.11.1.4.
Наступні статті з поточного розділу:
- Особливості антикризового управління суб’єктів підприємництва в період воєнного стану - 28/08/2023 20:09
- Вплив процесів глобалізації на стратегічне планування діяльності підприємств - 28/08/2023 20:09
- Адаптація системи контролінгу машинобудівного підприємства до зміни стратегічних цілей - 28/08/2023 20:09
- Фінансове забезпечення макрорегіонів у період військової агресії - 28/08/2023 20:09
- Аналіз цифровізаційних змін та їх вплив на управління безпекою підприємств в умовах невизначеності - 28/08/2023 20:09
- Вплив цифрової трансформації на підприємницькі структури - 28/08/2023 20:09
- Дослідження комбінованих ансамблевих методів діагностики якості взаємодії людино-машинних систем - 28/08/2023 20:09
Попередні статті з поточного розділу:
- Використання вторинних ресурсів титан-цирконієвих кар’єрів при спорудженні автомобільних доріг - 28/08/2023 20:09
- Роль формування системи екологічного менеджменту у вдосконаленні міжнародних економічних відносин - 28/08/2023 20:09
- Удосконалення процесу керування динамічними професійними ризиками - 28/08/2023 20:09
- Стан забруднення ґрунту за показниками забруднення та ризик для здоров’я - 28/08/2023 20:09
- Параметризація статистичної моделі контролю ефективності споживання електричної енергії - 28/08/2023 20:09
- Енергетичний перехід: майбутнє енергетики на основі смарт спеціалізації - 28/08/2023 20:09
- Проектування робочих поверхонь ротаційно-планетарних механізмів - 28/08/2023 20:09
- Підвищення ресурсу гірничого та промислового устаткування шляхом використання модифікаторів тертя - 28/08/2023 20:09
- Гідродинаміка парорідинних потоків у криволінійних каналах сепараційних пристроїв енергетичних установок - 28/08/2023 20:09
- Обґрунтування методу комп’ютерного аналізу напружено-деформованого стану механізму маніпулятора тюбінгоукладача - 28/08/2023 20:09