Фінансово-кредитна підтримка маркет-орієнтованого управління підприємствами транспортного машинобудування

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Т.Д.Косова*, orcid.org/0000-0002-1859-0542, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С.Ф.Смерічевський, orcid.org/0000-0003-2102-1524, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.В.Трифонова, orcid.org/0000-0003-2283-6258, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.А.Михальченко, orcid.org/0000-0002-3389-9361, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л.І.Райчева, orcid.org/0000-0002-7764-4766, Міжнародний гуманітарний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (3): 164 - 170

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-3/164



Abstract:



Мета.
Визначення пріоритетів фінансово-кредитної підтримки виробництва транспортних засобів з урахуванням потреб національної економіки, стану маркетингового середовища й вимог корпоративного управління.


Методика.
Інформаційною основою дослідження є статистичні дані, що формуються за даними класифікації видів економічної діяльності КВЕД-2010 за секцією С «Переробна промисловість», розділами 29 «Виробництво автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів» та 30 «Виробництво інших транспортних засобів». Методика дослідження передбачає аналіз динаміки та структури обсягів виробництва, чистого прибутку підприємств транспортного машинобудування, формалізацію трендів, оцінку кредитної ємності галузі, маркетингову й фінансову діагностику.



Результати.
Узагальнені основні тренди розвитку ринку транспортного машинобудування протягом аналізованого дев’ятирічного періоду 2012–2020 років: скорочення загальних обсягів виробництва й виявлення підгалузей-драйверів його зростання. Виявлені структурні зрушення в національній економіці, пов’язані зі зростанням питомої ваги виробництва автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів за привалювання інших видів транспорту, передусім залізничного та авіаційного. Визначені пріоритети фінансово-кредитної підтримки виробництва транспортних засобів з урахуванням потреб цивільної національної економіки (залізничні локомотиви й рухомий склад, автотранспортні засоби, повітряні й космічні літальні апарати, супутнє устаткування) та воєнної економіки (військові транспортні засоби). Для оцінки об’єктів кредитної підтримки запропоновані поняття кредитної ємності підприємств як їхньої здатності акумулювати на своїх балансах банківські кредити в розрізі певних валют, термінів, цільового призначення, процентних ставок тощо, своєчасно обслуговувати й погашати їх.


Наукова новизна.
Обґрунтовані науково-методичні засади визначення пріоритетів фінансово-кредитної підтримки підприємств транспортного машинобудування в контексті маркет-орієнтованого корпоративного управління, перевагою котрих, порівняно з існуючими, є: виділення часових лагів кризи виробництва й післякризового відновлення за підгалузями; виявлення структурних зрушень у галузі транспортного машинобудування та встановлення видів економічної діяльності, що є лідерами або аутсайдерами у сфері фінансово-кредитної підтримки розширеного відтворення у цій галузі; виявлення поляризації різних за розміром суб’єктів господарювання за фінансовим станом і кредитоспроможністю з акцентом на конкурентні переваги або кризу.


Практична значимість.
Обґрунтовані пропозиції щодо реструктуризації діяльності підприємств транспортного машинобудування на основі проведення маркетингової діагностики стану їхнього внутрішнього й зовнішнього середовища, загроз і можливостей в умовах воєнного стану, отримання Україною статусу кандидату на вступ до ЄС, післявоєнного відновлення економіки. У рамках маркет-орієнтованого управління підприємствами транспортного машинобудування обґрунтовані напрями фінансово-кредитної підтримки їхнього комплексного інноваційного розвитку.


Ключові слова:
фінансово-кредитна підтримка, маркет-орієнтоване управління, транспортне машинобудування

References.


1. Stepanova, Y. (2011). Problems of self-organization as a form of marketing strategy (the context of the development of hoisting and transport engineering enterprises. Economist, (9), 46-49.

2. Mnyh, O. B. (2016). The crisis of transport engineering in Ukraine and the marketing approach to the formation of the market value of engineering enterprises. Actual problems of the economy, (9), 77-86.

3. Zaverkin, A. V., Kuzmenko, S. V., & Cherednychenko, S. P. (2017). The latest trends in optimizing the transport service of machine-building enterprises. Bulletin of the Eastern Ukrainian National University named after Volodymyr Dahl, (4), 102-105.

4. Chobitok, V. I. (2020). Assessment of the level of development of industrial enterprises of railway transport engineering: scientific and practical aspects. Problems of the economy, (2), 312-324. https://doi.org/10.32983/2222-0712-2020-2-312-3245.

5. Dykan, V., Kirdina, O., Ovchynnikova, V., Kalicheva, N., & Obruch, H. (2021). Public management of railway transport development based on the principles of a systematic approach. Scientific Horizons, 24(8), 98-107. https://doi.org/10.48077/scihor.24(8).2021.98-107.

6. Navrotska, T. A. (2015). Expert assessments of the state of functional subsystems of management of innovative activities of transport engineering enterprises. Economy: realities of time, (1), 129-133.

7. Gavrysh, О., & Boiarynova, К. (2017). The methodological approach to monitoring of the economic and functional state of innovation-oriented machinery engineering enterprises at the modern technological modes. Economic Annals-XXI, 164(3-4), 65-70. https://doi.org/10.21003/ea.V164-15.

8. Bachkir, L. V., & Balycheva, A. I. (2014). Development of innovative processes of the enterprise of transport engineering. Efficient economy, (4). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2012_4_44.

9. Alkema, V. G., & Kopytko, M. I. (2016). Methodological approach to minimizing the negative impact of destabilizing factors of the external environment on the activities of transport engineering enterprises. Scientific notes of “KROK” University. Series: Economy, (44), 102-110.

10. Katerna, O. (2016). Conceptual framework for the formation of the integrated intelligent transport system in Ukraine. Economic Annals-XXI, 158(3-4(2)), 31-34. https://doi.org/10.21003/ea.V158-07.

11. Kosova, Т., Smerichevskyi, S., Ivashchenko, А., & Radchenko, H. (2021). Theoretical aspects of risk management models in economics, marketing, finance and accounting. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 3(38), 409-418. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v3i38.237474.

12. Mnyh, O. B., & Davidovych, I. M. (2017). Increasing the efficiency of research and development costs and diversification of the domestic enterprise of transport engineering. Economic analysis, (27(2)), 172-181.

13. State Statistics Service (2022). The volume of production (goods, services) of enterprises by types of economic activity (2012–2021). Retrieved from https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2022/fin/pssg/orpsg_ek_2010_2021_ue.xlsx.

14. State Statistics Service (2022). Net profit (loss) of enterprises by type of economic activity with distribution into large, medium, small and micro enterprises (2010–2021). Retrieved from https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/fin_new/chpr_ek_vsmm_2010_2020_ue.xlsx.

15. State Statistics Service (2022). Own capital of enterprises by types of economic activity with distribution into large, medium, small and micro enterprises (2013–2021). Retrieved from https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/pok_bal_pidpr/vk_pved_roz_13_20_ue.xlsx.

16. National Bank (2022). Distribution of loans granted to business entities in national and foreign currencies by the size of the business entity and types of economic activity, classified by sections, of which non-working as defined in the Regulation No. 351. Retrieved from https://bank.gov.ua/files/stat/Loans_MSE_KVED_2022-06-01.xlsx.

17. Kuzmin, O. Ye., & Melnyk, O. G. (2010). Diagnostics of creditworthiness of machine-building enterprises: economic and legal aspects. Economy and the state, (7), 10-13.

18. Bezugla, Yu. E. (2012). Methodical approach to the assessment of the effectiveness of financial restructuring of enterprises of railway transport engineering. Herald of the economy of transport and industry, (39), 202-207.

19. Kopytko, M. I. (2016). Evaluation of the effectiveness of comprehensive provision of economic security of transport engineering enterprises. Black Sea Economic Studies, (5), 118-124.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350726
Сьогодні
За місяць
Всього
1
40229
7350726

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2023 Зміст №3 2023 Фінансово-кредитна підтримка маркет-орієнтованого управління підприємствами транспортного машинобудування