Аналіз поверхневих просадок при проходженні тунелю з використанням тунелепрохідницьких машин із ґрунтопривантаженням
- Деталі
- Категорія: Зміст №1 2023
- Останнє оновлення: 23 березня 2023
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1945
Authors:
Н.Мекахлія*, orcid.org/0000-0002-5586-1938, Лабораторія гірничої справи, матеріалів і металургії, Національний гірничо-металургійний університет, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ю.Харді, orcid.org/0000-0002-9040-7036, Університет Баджи Мохтар, м. Аннаба, Алжир
С.Бенсехамді, orcid.org/0000-0002-0704-9777Лабораторія гірничої справи, матеріалів і металургії, Національний гірничо-металургійний університет, м. Аннаба, Алжир
A.Бенселгуб, orcid.org/0000-0001-5891-2860, Відділ навколишнього середовища, моделювання та зміни клімату, Науково-дослідний центр з охорони довкілля, м. Аннаба, Алжир
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (1): 088 - 093
https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/088
Abstract:
Мета. Вивчення ефективності різних підходів до прогнозування просадок поверхні, викликаних проходкою тунелю.
Методика. Щоб оцінити поверхневі зміщення, наше дослідження проводиться в умовах реального тунелю в шаруватому ґрунті (Алжирське метро), де вперше в цій країні було запущено тунелепрохідницьку машину (ТПМ). По-перше, поверхнева мульда просідання була розрахована за допомогою емпіричних, аналітичних і чисельних (FEM) методів. По-друге, було проведено ряд чисельних аналізів із метою вивчення розвитку просідання поверхні у міру просування ТПМ. Нарешті, було проведене параметричне дослідження для вивчення етапу будівництва, найбільш продуктивного для поверхневого просідання.
Результати. FEM є корисним інструментом для прогнозування зміщення поверхні, викликаного прокладанням тунелів, особливо при визначенні адекватної та продуманої моделі поведінки об'єкта.
Наукова новизна. Була створена еталонна чисельна модель, що добре відображає процес будівництва тунелів в Алжирі.
Практична значимість. Дане дослідження показує, що результати, отримані за допомогою FEM із застосуванням схеми зміцнення ґрунту в якості структурної моделі для представлення ґрунту, майже ідентичні результатам, отриманим під час проходки тунелю. З іншого боку, емпіричні формули, що є в літературі, не завжди ефективні для прогнозування поверхневих переміщень.
Ключові слова: поверхневі просідання, тунелепрохідницька машина, емпіричний метод, аналітичний метод, метод кінцевих елементів
References.
1. Liu, M., Yin, A., & Wan, C. (2022). Prediction on Ground Settlement Deformation and Influence of Urban Buildings in the Construction Process of Existing Tunnel Reconstruction. Wireless Communications and Mobile Computing. https://doi.org/10.1155/2022/1292988.
2. Wang, F., Miao, L., Yang, X., Du, Y. J., & Liang, F. Y. (2016). The volume of settlement trough change with depth caused by tunnelling in sands. KSCE Journal of Civil Engineering, 20(7), 2719-2724. https://doi.org/10.1007/s12205-016-0250-x.
3. Vu, M. N., Broere, W., & Bosch, J. (2016). Volume loss in shallow tunnelling. Tunnelling and Underground Space Technology, 59, 77-90. https://doi.org/10.1016/j.tust.2016.06.011.
4. Dindarloo, S. R., & Siami-Irdemoosa, E. (2015). Maximum surface settlement based classification of shallow tunnels in soft ground. Tunnelling and Underground Space Technology, 49, 320-327. https://doi.org/10.1016/j.tust.2015.04.021.
5. Lunardi, P., & Barla, G. (2014). Full face excavation in difficult ground. Geomechanics and Tunnelling, 7(5), 461-468. https://doi.org/10.1002/geot.201400037.
6. Dias, D., & Kastner, R. (2013). Movements caused by the excavation of tunnels using face pressurized shields – analysis of monitoring and numerical modelling results. Engineering Geology, 152(1), 17-25. https://doi.org/10.1016/j.enggeo.2012.10.002.
7. Forsat, M., Taghipoor, M., & Palassi, M. (2022). 3D FEM Model on the Parameters’ Influence of EPB-TBM on Settlements of Single and Twin Metro Tunnels During Construction. International Journal of Pavement Research and Technology, 15(3), 525-538. https://doi.org/10.1007/s42947-021-00034-0.
8. Do, N. A., Dias, D., Oreste, P., & Djeran-Maigre, I. (2014). Three-dimensional numerical simulation for mechanized tunnelling in soft ground: the influence of the joint pattern. Acta Geotechnica, 9(4), 673-694. https://doi.org/10.3844/ajassp.2013.863.875.
9. Teo, P. L., & Wong, K. S. (2012). Application of the Hardening Soil model in deep excavation analysis. The IES Journal Part A: Civil & Structural Engineering, 5(3), 152-165. https://doi.org/10.1080/19373260.2012.696445.
10. Dias, T. G. S., & Bezuijen, A. (2014). Tunnel modelling: Stress release and constitutive aspects. In Geotechnical Aspects of Underground Construction in Soft Ground – Proceedings of the 8th Int. Symposium on Geotechnical Aspects of Underground Construction in Soft Ground, TC204 ISSMGE – IS-SEOUL 2014, (pp. 197-202). Taylor and Francis – Balkema. https://doi.org/10.1201/b17240-37.
11. Boustila, A., Hafsaoui, A., Fredj, M., & Yahyaoui, S. (2020). Maximum surface settlement induced by shallow tunneling in layered ground. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (5), 55-60. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-5/055.
12. Chakeri, H., Ozcelik, Y., & Unver, B. (2013). Effects of important factors on surface settlement prediction for metro tunnel excavated by EPB. Tunnelling and Underground Space Technology, 36, 14-23. https://doi.org/10.1016/j.tust.2013.02.002.
13. Bogusz, W., Godlewski, T., & Siemińska-Lewandowska, A. (2021). Parameters used for prediction of settlement trough due to TBM tunnelling. Archives of Civil Engineering, 67(4), 351-367. https://doi.org/10.24425/ace.2021.138504.
14. Ercelebi, S. G., Copur, H., & Ocak, I. (2011). Surface settlement predictions for Istanbul Metro tunnels excavated by EPB-TBM. Environmental Earth Sciences, 62(2), 357-365. https://doi.org/10.1007/s12665-010-0530-6.
15. Chakeri, H., & Ünver, B. (2014). A new equation for estimating the maximum surface settlement above tunnels excavated in soft ground. Environmental earth sciences, 71(7), 3195-3210. https://doi.org/10.1007/s12665-013-2707-2.
16. Wang, F. (2021). Empirical evidence for estimation of subsurface settlement caused by tunnelling in sand. Underground Space, 6(5), 577-584. https://doi.org/10.1016/j.undsp.2021.01.002.
17. Wang, H. N., Chen, X. P., Jiang, M. J., Song, F., & Wu, L. (2018). The analytical predictions on displacement and stress around shallow tunnels subjected to surcharge loadings. Tunnelling and Underground Space Technology, 71, 403-427. https://doi.org/10.1016/j.tust.2017.09.015.
18. Brinkgreve, R. B. J., Engin, E., & Engin, H. K. (2010). Validation of empirical formulas to derive model parameters for sands. Numerical methods in geotechnical engineering, 137, 142.
Наступні статті з поточного розділу:
- Цифрові технології як причина та інструмент динамічної трансформації маркетингу територій - 23/03/2023 00:30
- Система збору даних з оптимальним режимом сигналу для моніторингу гірничих робіт і стану навколишнього середовища у В’єтнамі - 23/03/2023 00:30
- Аналіз числових результатів для аналога задачі Галіна у криволінійних координатах - 23/03/2023 00:30
- Дослідження впливу когнітивних упереджень робітників на суб’єктивну оцінку професійного ризику - 23/03/2023 00:30
- Кримінологічна характеристика екологічних злочинів у сфері охорони надр - 23/03/2023 00:30
- Зниження зовнішніх витоків повітря на головній вентиляційній установці шахти - 23/03/2023 00:30
- Мінімізація коливань потужності вітроелектростанцій при їх будівництві в місцях відчуження підприємств - 23/03/2023 00:30
- Математична модель замкнутої системи позиціонування ковша екскаватора - 23/03/2023 00:30
- Підвищення енергоефективності режимів розподільчих мереж із фотоелектричними станціями - 23/03/2023 00:30
- Навантаженість напіввагону зі знімним дахом із композиту - 23/03/2023 00:30
Попередні статті з поточного розділу:
- Особливості модернізації великовантажного автомобіля з гібридною силовою трансмісією - 23/03/2023 00:30
- Зміна геометричних параметрів баластних рейкових колій під впливом погодних умов - 23/03/2023 00:30
- Графітизуюче модифікування осьової зони чавунних прокатних валків в інтервалі температур ліквідус-солідус - 23/03/2023 00:30
- Двостадійний процес зворотної флотації під час переробки алжирських фосфатних руд - 23/03/2023 00:30
- Моделювання буріння водозабірних свердловин зі зворотним промиванням ерліфтним способом - 23/03/2023 00:30
- Геомеханічне обґрунтування параметрів безпечного доопрацювання запасів вугілля поблизу магістральних виробок - 23/03/2023 00:30
- Розподіл тиску в нафтопласті у двовимірній площині - 23/03/2023 00:30
- Прогнозування ступеня впливу підземних гірничих робiт на земну поверхню - 23/03/2023 00:30
- Особливості формування Жаїльмінської вулкано-тектонічної западини - 23/03/2023 00:30
- Алгоритм формування прейскурантів на бурштин-сирець з урахуванням індивідуальних споживчих характеристик - 23/03/2023 00:30