Зміна геометричних параметрів баластних рейкових колій під впливом погодних умов

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


В.Йовер, orcid.org/0000-0003-4593-853X, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина

М.Сисин, orcid.org/0000-0001-6893-0018, Інститут залізничних систем і громадського транспорту, ТУ Дрезден, м. Дрезден, Федеративна Республіка Німеччина

Я.Лю, orcid.org/0000-0002-4779-7761, Південно-західний університет Цзяотун, м. Чэнду, Китайська Народна Республіка

С.Фішер*, orcid.org/0000-0001-7298-9960, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (1): 074 - 079

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/074



Abstract:



Мета.
Вивчити та встановити взаємозв'язок між вимірюваннями геометричних характеристик колії та погодними умовами для визначення параметрів, що впливають на термін служби систем верхньої будови рейкових колій. Дослідження баластового шару рейкових колій дуже важливе для експлуатації та обслуговування в разі магістрального, промислового й шахтного рейкового транспорту.


Методика.
Визначення річного навантаження обраної ділянки на основі нормативних документів. Порівняння вимірювань характеристик колії, виконаних приладом TrackScan 4.01 у різні пори року та за різних температур. Серед параметрів, що вимірюються приладом, у даній роботі розглянуті та проаналізовані параметри ширини колії, вирівнювання, поздовжнього рівня й надвисотності. Оскільки магістральні шляхи постійно завантажені пасажирським і вантажним транспортом, а промислові й шахтні рейкові колії цілодобово використовуються у виробничому процесі, обстеження можна проводити лише на трамвайних коліях під час зупинок руху трамваїв у нічний час. Результати цих вимірювань на трамвайних коліях можуть допомогти зрозуміти термін служби рейкових колій і можуть бути використані на магістральних, промислових і шахтних залізничних коліях.


Результати.
Проаналізована зміна середніх значень обраних геометричних параметрів колії з урахуванням типових погодних умов. На основі проведених вимірювань і отриманих результатів встановлено очевидний зв’язок між оціненими результатами вимірювань геометричних параметрів колії та зміною погодних умов.


Наукова новизна.
Знаходження зв’язків між змінами значень геометричних параметрів колії та погодними умовами на базі оцінки результатів вимірювань ії характеристик, що виконуються в середньому кожен третій місяць.


Практична значимість.
У подальшому отримані результати можуть стати вихідними даними для визначення терміну служби системи баластної верхньої будови колії у випадку трамвайних, магістральних, промислових і шахтних залізничних колій.


Ключові слова:
рейковий транспорт, знос, баластна колія, транспортне навантаження, ширина колії

References.


1. Ahac, M., & Lakušić, S. (2015). Tram track maintenance-planning by gauge degradation modelling. Transport, 30(4), 430-436. https://doi.org/10.3846/16484142.2015.1116464.

2. Czinder, B., Vásárhelyi, B., & Török, Á. (2021). Long-term abrasion of rocks assessed by micro-Deval tests and estimation of the abrasion process of rock types based on strength parameters. Engineering Geology, 282, 105996. https://doi.org/10.1016/j.enggeo.2021.105996.

3. 100-year-old Hungarian Geological Institute (2022, September 21). Geological map of Hungary. Retrieved from https://gallery.hungaricana.hu/hu/SzerencsKepeslap/1320146/?img=0.

4. Szabó, B., Pásthy, L., Orosz, Á., & Tamás, K. (2022). The Investigation of Additively Manufacturing and Moldable Materials to Produce Railway Ballast Grain Analogs. Frattura ed Integrità Strutturale, 60, 213-228. https://doi.org/10.3221/IGF-ESIS.60.15.

5. Colas Északkő Ltd (2022). Price list. Retrieved from https://www.colas.hu/wp-content/uploads/pdf/CEK_Arjegyzek_2022.pdf.

6. Hungrail (2022, September 21). Cargo, unprecedented: subsidising the energy costs of much more polluting road freight transport as opposed to green and efficient rail. Retrieved from https://hungrail.hu/2022/03/31/cargo-peldatlan-a-zold-es-hatekony-vasuttal-szemben-a-sokkal-szennyezobb-kozuti-aruszallitas-energiakoltsegeit-tamogatjak-magyar-vasut-ii-evfolyam-7-szam/.

7. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.

8. Saukenova, I., Oliskevych, M., Taran, I., Toktamyssova, A., Aliakbarkyzy, D., & Pelo, R. (2022). Optimization of schedules for early garbage collection and disposal in the megapolis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3-115), 13-23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251082.

9. Milosevic, M., Pålsson, B., Nissen, A., Johansson, H., & Niel­sen, J. C. O. (2023). Model-Based Remote Health Monitoring of Ballast Conditions in Railway Crossing Panels. In P. Rizzo, & A. Milazzo (Eds.). European Workshop on Structural Health Monitoring. EWSHM 2022. Lecture Notes in Civil Engineering, 253. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-07254-3_51.

10. Rao, P. K. V., Varma, G. R. P., & Vivek, K. S. (2022). Structural dynamic analysis of freight railway wagon using finite element analysis. Materials Today: Proceedings, 66(3), 967-974. https://doi.org/10.1016/j.matpr.2022.04.770.

11. Sweta, K., & Hussaini, S. K. K. (2022). Role of particle breakage on damping, resiliency and service life of geogrid-reinforced ballasted tracks. Transportation Geotechnics, 37, 100828. https://doi.org/10.1016/j.trgeo.2022.100828.

12. Koohmishi, M. (2021). Assessment of strength of individual ballast aggregate by conducting point load test and establishment of classification method. International Journal of Rock Mechanics and Mining Sciences, 141, 104711. https://doi.org/10.1016/j.ijrmms.2021.104711.

13. Taran, I. A. (2012). Interrelation of circular transfer ratio of double-split transmissions with regulation characteristic in case of planetary gear output. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 78-85.

14. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/TP-2020-030.

15. BKV Zrt (2019). Infrastructure design guidelines for tramways. Retrieved from https://static.bkv.hu/ftp/ftp/fajlok/sarga_konyv/15.pdf.

16. Gáspár, L., Horvát, F., & Lublóy, L. (2011). Lifetime of transport infrastructure facilities. Universitas-Győr Nonprofit Kft., Győr.

17. Jóvér, V., & Fischer, S. (2022). Investigation of superstructures of tramway line no. 1 in Budapest. Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, 17(2), 75-106. https://doi.org/10.7250/bjrbe.2022-17.561.

18. Jóvér, V., Gáspár, L., & Fischer, S. (2022). Investigation of Tramway Line No. 1, in Budapest, Based on Dynamic Measurements. Acta Polytechnica Hungarica, 19(3), 65-76. https://doi.org/10.12700/APH.19.3.2022.3.6.

19. BKV Zrt (2019). Technical instructions for the construction and maintenance of tramway tracks, P.1. Retrieved from https://static.bkv.hu/ftp/ftp/fajlok/sarga_konyv/24.pdf.

20. Metalelektro Railway Diagnostic (2022, September 21). Track Geometry Measurement. Retrived from https://www.metalelektro.eu/track-geometry.

21. Jóvér, V., Gáspár, L., & Fischer, S. (2020). Investigation of Geometrical Deterioration of Tramway Tracks. Nauka ta Progres Transportu, 86(2), 46-59. https://doi.org/10.15802/stp2020/204152.

22. Weather archive (2022, September 21). Retrived from https://www.meteoblue.com/hu/id%C5%91j%C3%A1r%C3%A1s/historyclimate/weatherarchive/budapest_magyarorsz%c3%a1g_3054643.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350794
Сьогодні
За місяць
Всього
69
40297
7350794

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2023 Зміст №1 2023 Зміна геометричних параметрів баластних рейкових колій під впливом погодних умов