Управління знаннями як інструмент забезпечення безпеки населення в надзвичайних ситуаціях

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

Authors:


П. Б. Волянський, orcid.org/0000-0001-9465-6593, Інститут державного управління у сфері цивільного захисту, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. М. Михайлов, orcid.org/0000-0002-5629-1500, Інститут державного управління у сфері цивільного захисту, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

К. І. Шихненко, orcid.org/0000-0002-8623-2907, Інститут державного управління у сфері цивільного захисту, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. В. Михайлова, orcid.org/0000-0001-9440-4417, Український науково-дослідний інститут у сфері цивільного захисту, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (6): 102 - 108

https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/102



Abstract:



Мета.
Полягає у визначенні теоретико-практичних засад управління знаннями як інструменту забезпечення безпеки населення при реагуванні на надзвичайні ситуації в Україні.


Методика.
У роботі висвітлюються проблеми управління знаннями для досягнення цілей захисту населення й територій від природних і техногенних небезпек. Досліджуючи проблему, автори використовували загальнонаукові методи дослідження: статистичного аналізу (для відображення показників-змінних впливу надзвичайних ситуацій на життя населення, економіку й довкілля країни); логічного й системного аналізу (для розкриття процесу розвитку та управління знаннями, визначення змісту управління знаннями для забезпечення безпеки населення); узагальнення, аналізу й синтезу (для вивчення наявної системи управління знаннями). Метод індивідуальних експертних оцінок використано під час проведення інтерв’ю з експертами з управління надзвичайними ситуаціями, за результатами якого визначені показники порівняльної важливості факторів знання.

Результати. Встановлено, що управління знаннями є життєво важливим процесом для досягнення цілей щодо захисту населення й територій від небезпек природного та техногенного характеру. Охарактеризовані ключові фактори знань із забезпечення безпеки населення у надзвичайних ситуаціях, що класифіковані за основними категоріями: правовий, інфраструктурний, фінансово-економічний, ресурсний, організаційний, соціально-політичний, часовий. Встановлені показники порівняльної важливості досліджених факторів знання, що впливають на рівень безпеки людей у ході ліквідації надзвичайних ситуації в Україні.


Наукова новизна.
На основі логічного аналізу розкрита сутність управління знаннями для забезпечення безпеки населення у процесі ліквідації надзвичайної ситуації в Україні. Сформульовано поняття «управління знаннями для забезпечення безпеки населення у надзвичайних ситуаціях», в якому акцент робиться на тому, що це процес, у ході якого орган влади, підприємство (установа, організація), як зацікавлений суб’єкт сфери цивільного захисту, генерує й накопичує знання з метою їх використання в інтересах забезпечення безпечного життя і діяльності населення. Виявлені ключові фактори знань із забезпечення безпеки населення у процесі ліквідації надзвичайних ситуацій (правовий, інфраструктурний, фінансово-економічний, ресурсний, організаційний, соціально-політичний, часовий) та встановлено, що вони впливають на рівень безпеки населення на всіх етапах циклу управління надзвичайними ситуаціями. Водночас було з’ясовано, що соціально-політичний, організаційний і ресурсний фактори знань мають особливе значення під час ліквідації надзвичайних ситуацій.


Практична значимість.
Отримані результати можуть бути враховані керівниками органів влади, підприємств (установ, організацій), діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів з питань цивільного захисту населення, під час підготовки й ліквідації надзвичайних ситуацій, що забезпечуватиме підвищення рівня безпеки людей.


Ключові слова:
надзвичайна ситуація, безпека населення, фактори знань, управління знаннями

References.


1. Information and analytical summary about emergency events for 2019 (2020). Retrieved from https://www.dsns.gov.ua/ua/Dovidka-za-kvartal/103179.html.

2. Petrenko, L. (2019). Improvement of qualification of civil protection specialists in the dimension of modern realities. Pedagogy and psychology of vocational education, 1, 95-104. https://doi.org/10.32447/22185186.2019.1.10.

3. Moshek, G., & Tsipurynda, V. (2016). The role of staff in the innovative development of the enterprise. In A. Mazaraki (Ed.), Proceedings of IX International Business Forum: Problems and Prospects for the Innovation Development of Ukraine, (pp. 122-124). Kyiv, Ukraine: Kyiv National University of Trade and Economics. Retrieved from https:// https://knute.edu.ua/file/MTc=/a23c3cc178b930b594a8eed04c5812e7.pdf.

4. Mykhailov, V. (2017). Ensuring public safety of the united territorial communities using the management cycle in civil protection. In V. Kyibida, & I. Rozputenko (Eds.), Proceedings of the Scientific and Practical Conference with International Participation: National Values and Interests in Public Administration. V. 1., (pp. 60-64). Kyiv: NADU.

5. Sendai Disaster Risk Reduction Framework for 2015–2030 (2015). Retrieved from https://www.unisdr.org/files/43291_russiansendaiframeworkfordisasterri.pdf.

6. Verkhovna Rada of Ukraine (2013). Code of Civil Protection of Ukraine. Vedomosti of the Verkhovna Rada of Ukraine, 34-35, 458. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5403-17.

7. Verkhovna Rada of Ukraine (2018). Law of Ukraine “On National Security”. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/2469-19.

8. DSTU 3891-99. State Standard of Ukraine. Emergency Safety. Basic Terms and Definitions of Concepts (1999). Retrieved from https://dnaop.com/html/2278/doc-ДСТУ_3891-99.

9. Rudenko, M., & Kryvoruchko, V. (2016). Knowledge management as a competitive advantage of the enterprise. Ekomomica ta Derzhava, 4, 74-78.

10. Kozak, V. (2017). Knowledge Management in the View of Modernization of Public Administration in Ukraine. Collection of scientific works “Public Administration and Local Government”, 3(34), 43-48. Retrieved from http://dridu.dp.ua/vidavnictvo/2017/2017_03(34)/index.html.

11. Sytnyk, Yo. (2017). Knowledge management as a part of the intellectualization of enterprise management systems. Economy and Society, 8, 354-360.

12. Sikora, Ya. (2017). The use of knowledge management methods for e-learning organization. Information Technologies and Learning Tools, 5, 162-167. https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1718.

13. Kovalchuk, G. (2015). Knowledge management as a component of the quality of vocational training in the system of social and economic security of the local environment. Higher education, 4-5, 20-37.

14. Anisimova, L., & Pryimak, V. (2015). Knowledge management technologies in view of quality management implementation. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Economics, 7(172), 14-20. https://doi.org/10.17721/1728-2667.2015/172-7/2.

15. Illiashenko, S. M., Shipulina, Yu. S., Illiashenko, N. S., & Komarnytska, G. A. (2017). Knowledge management in the system organization’s innovative development. Marketing and Management of Innovations, 1, 231-241. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.1-21.

16. United Nations organization (2016). Knowledge management in the United Nations system. Retrieved from https://undocs.org/ru/JIU/REP/2016/10.

17. Special topic: fire at the military warehouses in Kalynivka (2017). Vezha. Retrieved from: https://vezha.ua/vybuhy-u-kalynivtsi-onovlyuyetsya/.

18. Verkhovna Rada of Ukraine (2017). Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Approval of the Strategy for Reforming the State Emergency System of Ukraine”. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/61-2017-%D1%80#Text.

19. Bashynska, I. (2015). Using the Method of Expert Evaluation in Economic Calculations. Actual Problems of Economics, 7, 408-412.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7562361
Сьогодні
За місяць
Всього
1643
84847
7562361

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2020 Зміст №6 2020 Управління знаннями як інструмент забезпечення безпеки населення в надзвичайних ситуаціях