Оцінка геотехнічних властивостей автомобільного тунелю Драа Ель Мізан (Алжир)

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Н. Феллух, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. Л. Букеллоул, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. Аїссі, Лабораторія гірничої справи, металургії та матеріалів, Національна вища школа гірничої справи та металургії, м. Аннаба, Алжир

М. Фредж, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (6): 055 - 060

https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/055



Abstract:



Мета.
Показати результати інженерно-геологічних досліджень і спроектувати опорну систему, обрану у складних геологічних умовах, особливо в зонах розломів. Місцем проведення спостережень був автодорожній тунель Драа Ель Мізан.


Методика.
Визначення геотехнічних властивостей за допомогою різних систем класифікації якості гірської маси, таких як індекс Q, характеристика породної товщі (RMR) і індекс геологічної стійкості (GSI). Крім того, вибір опорної системи обґрунтований чисельним моделюванням за допомогою програми 2D Phase 2.

Результати. Геотехнічні заходи, розроблені на основі моніторингу за допомогою екстензометра, показують значну сумісність між геотехнічним проектуванням і цифровим моделюванням, що підтверджує надійність обраної опорної системи.


Наукова новизна.
Встановлено тип опори, обраний під час будівництва, що відповідає місцевим специфічним умовам будівельного майданчика, щоб виключити нестабільність.


Практична значимість.
Значення, отримані за допомогою чисельного моделювання, можуть дати нам остаточне рішення для обраної опорної системи: значення щодо деформацій – близько 1,5 см у верхній частині, 7,5 і 13,5 см для лівого та правого крил відповідно, 9,0 і 18 см у нижній половині зліва та справа, 22,5 см в основі тунелю. Крім того, результати, отримані при вимірюванні за допомогою контрольно-вимірювальної апаратури при визначенні розмірів типу опори, добре ілюструються вимірами екстензометра, що збігаються з результатами чисельного моделювання.


Ключові слова:
класифікаційні системи, інженерна геологія, програма Phase2 2D, зона розломів, підземні споруди, автодорожній тунель Драа Ель Мізан

References.


1. Kun, Mete (2015). The effect of shallow depth tunnelling on aboveground constructions. Arabian Journal of Geosciences, 8(7), 5247-5256. https://doi.org/10.1007/s12517-014-1507-7.

2. Marinos, V. (2019). A revised, geotechnical classification GSI system for tectonically disturbed heterogeneous rock masses, such as flysch. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 78(2), 899-912. https://doi.org/10.1007/s10064-017-1151-z.

3. Chen, J., Liu, W., Chen, L., Luo, Y., Li, Y., Gao, H., & Zhong, D. (2020). Failure mechanisms and modes of tunnels in monoclinic and soft-hard interbedded rocks: a case study. KSCE Journal of Civil Engineering, 1-17. https://doi.org/10.1007/s12205-020-1324-3.

4. Arab, M., Rabineau, M., Déverchère, J., Bracene, R., Belhai, D., Roure, F., & Sage, F. (2016). Tectonostratigraphic evolution of the eastern Algerian margin and basin from seismic data and onshore-offshore correlation. Marine and Petroleum Geology, 77, 1355-1375. https://doi.org/10.1016/j.marpetgeo.2016.08.021.

5. Aïdi, Ch., Beslierb, M.-O., Yelles-Chaouchea, A. K., Klingelhoeferc, F., Bracened, R., Galveb, A., Bounife, A., …, & Déverchèref, J. (2018). Deep structure of the continental margin and basin off Greater Kabylia, Algeria–New insights from wide-angle seismic data modeling and multichannel seismic interpretation. Tectonophysics, 728, 1-22. https://doi.org/10.1016/j.tecto.2018.01.007.

6. Kumar, R., Choudhury, D., & Bhargava, K. (2016). Determination of blast-induced ground vibration equations for rocks using mechanical and geological properties. Journal of Rock Mechanics and Geotechnical Engineering, 8(3), 341-349. https://doi.org/10.1016/j.jrmge.2015.10.009.

7. Barton, N., & Shen, B. (2017). Risk of shear failure and extensional failure around over-stressed excavations in brittle rock. Journal of Rock Mechanics and Geotechnical Engineering, 9(2), 210-225. https://doi.org/10.1016/j.jrmge.2016.11.004.

8. Hatzor, Y. H., He, B. G., & Feng, X. T. (2017). Scaling rockburst hazard using the DDA and GSI methods. Tunnelling and Underground Space Technology, 70, 343-362. https://doi.org/10.1016/j.tust.2017.09.010.

9. Ren, Q., Wang, G., Li, M., & Han, S. (2019). Prediction of rock compressive strength using machine learning algorithms based on spectrum analysis of geological hammer. Geotechnical and Geological Engineering, 37(1), 475-489. https://doi.org/10.1007/s10706-018-0624-6.

10. Fattahi, H., & Moradi, A. (2018). A new approach for estimation of the rock mass deformation modulus: a rock engineering systems-based model. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 77(1), 363-374. https://doi.org/10.1007/s10064-016-1000-5.

11. Kayabasi, A., & Gokceoglu, C. (2018). Deformation Modulus of Rock Masses: An Assessment of the Existing Empirical Equations. Geotechnical and Geological Engineering, 36, 2683-2699. https://doi.org/10.1007/s10706-018-0491-1.

12. Bahaaddini, M., & Moghadam, E. H. (2019). Evaluation of empirical approaches in estimating the deformation modulus of rock masses. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 78(5), 3493-3507. https://doi.org/10.1007/s10064-018-1347-x.

13. Komu, M. P., Guney, U., Kilickaya, T. E., & Gokceoglu, C. (2020). Using 3D Numerical Analysis for the Assessment of Tunnel–Landslide Relationship: Bahce–Nurdag Tunnel (South of Turkey). Geotechnical and Geological Engineering, 38(2), 1237-1254. https://doi.org/10.1007/s10706-019-01084-9.

14. Kanik, M. (2019). Evaluation of the limitations of RMR89 system for preliminary support selection in weak rock class. Computers and Geotechnics, 115, 103159. https://doi.org/10.1016/j.compgeo.2019.103159.

15. Katsigiannis, G. (2017). Modern Geotechnical Codes of Practice and New Design Challenges Using Numerical Methods for Supported Excavations (Doctoral dissertation, UCL (University College London)). Retrieved from https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10037673.

16. Rehman, H., Naji, A. M., Ali, W., Junaid, M., Abdullah, R. A., & Yoo, H. K. (2020). Numerical evaluation of new Austrian tunneling method excavation sequences: A case study. International Journal of Mining Science and Technology. https://doi.org/10.1016/j.ijmst.2020.03.009.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

3368356
Сьогодні
За місяць
Всього
53
5008
3368356

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2020 Зміст №6 2020 Оцінка геотехнічних властивостей автомобільного тунелю Драа Ель Мізан (Алжир)