Оцінка геотехнічних властивостей автомобільного тунелю Драа Ель Мізан (Алжир)
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2020
- Останнє оновлення: 01 січня 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1459
Authors:
Н. Феллух, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. Л. Букеллоул, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. Аїссі, Лабораторія гірничої справи, металургії та матеріалів, Національна вища школа гірничої справи та металургії, м. Аннаба, Алжир
М. Фредж, Лабораторія валоризації гірничих ресурсів та навколишнього середовища, Університет Баджі Мохтар, м. Аннаба, Алжир, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (6): 055 - 060
https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/055
Abstract:
Мета. Показати результати інженерно-геологічних досліджень і спроектувати опорну систему, обрану у складних геологічних умовах, особливо в зонах розломів. Місцем проведення спостережень був автодорожній тунель Драа Ель Мізан.
Методика. Визначення геотехнічних властивостей за допомогою різних систем класифікації якості гірської маси, таких як індекс Q, характеристика породної товщі (RMR) і індекс геологічної стійкості (GSI). Крім того, вибір опорної системи обґрунтований чисельним моделюванням за допомогою програми 2D Phase 2.
Результати. Геотехнічні заходи, розроблені на основі моніторингу за допомогою екстензометра, показують значну сумісність між геотехнічним проектуванням і цифровим моделюванням, що підтверджує надійність обраної опорної системи.
Наукова новизна. Встановлено тип опори, обраний під час будівництва, що відповідає місцевим специфічним умовам будівельного майданчика, щоб виключити нестабільність.
Практична значимість. Значення, отримані за допомогою чисельного моделювання, можуть дати нам остаточне рішення для обраної опорної системи: значення щодо деформацій – близько 1,5 см у верхній частині, 7,5 і 13,5 см для лівого та правого крил відповідно, 9,0 і 18 см у нижній половині зліва та справа, 22,5 см в основі тунелю. Крім того, результати, отримані при вимірюванні за допомогою контрольно-вимірювальної апаратури при визначенні розмірів типу опори, добре ілюструються вимірами екстензометра, що збігаються з результатами чисельного моделювання.
Ключові слова: класифікаційні системи, інженерна геологія, програма Phase2 2D, зона розломів, підземні споруди, автодорожній тунель Драа Ель Мізан
References.
1. Kun, Mete (2015). The effect of shallow depth tunnelling on aboveground constructions. Arabian Journal of Geosciences, 8(7), 5247-5256. https://doi.org/10.1007/s12517-014-1507-7.
2. Marinos, V. (2019). A revised, geotechnical classification GSI system for tectonically disturbed heterogeneous rock masses, such as flysch. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 78(2), 899-912. https://doi.org/10.1007/s10064-017-1151-z.
3. Chen, J., Liu, W., Chen, L., Luo, Y., Li, Y., Gao, H., & Zhong, D. (2020). Failure mechanisms and modes of tunnels in monoclinic and soft-hard interbedded rocks: a case study. KSCE Journal of Civil Engineering, 1-17. https://doi.org/10.1007/s12205-020-1324-3.
4. Arab, M., Rabineau, M., Déverchère, J., Bracene, R., Belhai, D., Roure, F., & Sage, F. (2016). Tectonostratigraphic evolution of the eastern Algerian margin and basin from seismic data and onshore-offshore correlation. Marine and Petroleum Geology, 77, 1355-1375. https://doi.org/10.1016/j.marpetgeo.2016.08.021.
5. Aïdi, Ch., Beslierb, M.-O., Yelles-Chaouchea, A. K., Klingelhoeferc, F., Bracened, R., Galveb, A., Bounife, A., …, & Déverchèref, J. (2018). Deep structure of the continental margin and basin off Greater Kabylia, Algeria–New insights from wide-angle seismic data modeling and multichannel seismic interpretation. Tectonophysics, 728, 1-22. https://doi.org/10.1016/j.tecto.2018.01.007.
6. Kumar, R., Choudhury, D., & Bhargava, K. (2016). Determination of blast-induced ground vibration equations for rocks using mechanical and geological properties. Journal of Rock Mechanics and Geotechnical Engineering, 8(3), 341-349. https://doi.org/10.1016/j.jrmge.2015.10.009.
7. Barton, N., & Shen, B. (2017). Risk of shear failure and extensional failure around over-stressed excavations in brittle rock. Journal of Rock Mechanics and Geotechnical Engineering, 9(2), 210-225. https://doi.org/10.1016/j.jrmge.2016.11.004.
8. Hatzor, Y. H., He, B. G., & Feng, X. T. (2017). Scaling rockburst hazard using the DDA and GSI methods. Tunnelling and Underground Space Technology, 70, 343-362. https://doi.org/10.1016/j.tust.2017.09.010.
9. Ren, Q., Wang, G., Li, M., & Han, S. (2019). Prediction of rock compressive strength using machine learning algorithms based on spectrum analysis of geological hammer. Geotechnical and Geological Engineering, 37(1), 475-489. https://doi.org/10.1007/s10706-018-0624-6.
10. Fattahi, H., & Moradi, A. (2018). A new approach for estimation of the rock mass deformation modulus: a rock engineering systems-based model. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 77(1), 363-374. https://doi.org/10.1007/s10064-016-1000-5.
11. Kayabasi, A., & Gokceoglu, C. (2018). Deformation Modulus of Rock Masses: An Assessment of the Existing Empirical Equations. Geotechnical and Geological Engineering, 36, 2683-2699. https://doi.org/10.1007/s10706-018-0491-1.
12. Bahaaddini, M., & Moghadam, E. H. (2019). Evaluation of empirical approaches in estimating the deformation modulus of rock masses. Bulletin of Engineering Geology and the Environment, 78(5), 3493-3507. https://doi.org/10.1007/s10064-018-1347-x.
13. Komu, M. P., Guney, U., Kilickaya, T. E., & Gokceoglu, C. (2020). Using 3D Numerical Analysis for the Assessment of Tunnel–Landslide Relationship: Bahce–Nurdag Tunnel (South of Turkey). Geotechnical and Geological Engineering, 38(2), 1237-1254. https://doi.org/10.1007/s10706-019-01084-9.
14. Kanik, M. (2019). Evaluation of the limitations of RMR89 system for preliminary support selection in weak rock class. Computers and Geotechnics, 115, 103159. https://doi.org/10.1016/j.compgeo.2019.103159.
15. Katsigiannis, G. (2017). Modern Geotechnical Codes of Practice and New Design Challenges Using Numerical Methods for Supported Excavations (Doctoral dissertation, UCL (University College London)). Retrieved from https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10037673.
16. Rehman, H., Naji, A. M., Ali, W., Junaid, M., Abdullah, R. A., & Yoo, H. K. (2020). Numerical evaluation of new Austrian tunneling method excavation sequences: A case study. International Journal of Mining Science and Technology. https://doi.org/10.1016/j.ijmst.2020.03.009.
Наступні статті з поточного розділу:
- Визначення умов використання драглайнів при формуванні одноярусного внутрішнього відвалу - 01/01/2021 23:53
- Визначення кінетичних характеристик горіння коксозольних залишків твердого біопалива - 01/01/2021 23:53
- Вплив геометрії частинок на ефективність роботи квазістатичних і інерційних дезінтеграторів - 01/01/2021 23:53
- Динамічний аналіз тонкошарових в'язкопружних конструкцій при підвищеній температурі з використанням моделювання методом скінченних елементів - 01/01/2021 23:53
- Спінювання рідкого скла у плоскому капілярі щілинного типу під дією мікрохвильового випромінювання - 01/01/2021 23:53
- Вплив легування жаростійких ущільнювальних покриттів на їх триботехнічні та фізико-механічні властивості - 01/01/2021 23:53
- Прогнозування зносу колодок модернізованих пристроїв гальмових систем візків вантажних вагонів ARIMA моделями - 01/01/2021 23:53
- Енергоефективне прогнозне керування у векторно-керованому асинхронному електроприводі - 01/01/2021 23:53
- Інтегрована система модульного живлення та багаторівневого керування безщітковим двигуном постійного струму для електромобілів - 01/01/2021 23:53
- Адаптація електролізера високого тиску до умов спільної експлуатації з енергоблоками ТЕС і АЕС - 01/01/2021 23:53
Попередні статті з поточного розділу:
- Визначення умов використання драглайнів при формуванні одноярусного внутрішнього відвалу - 01/01/2021 23:53
- Визначення кінетичних характеристик горіння коксозольних залишків твердого біопалива - 01/01/2021 23:53
- Вплив геометрії частинок на ефективність роботи квазістатичних і інерційних дезінтеграторів - 01/01/2021 23:53
- Динамічний аналіз тонкошарових в'язкопружних конструкцій при підвищеній температурі з використанням моделювання методом скінченних елементів - 01/01/2021 23:53
- Спінювання рідкого скла у плоскому капілярі щілинного типу під дією мікрохвильового випромінювання - 01/01/2021 23:53
- Вплив легування жаростійких ущільнювальних покриттів на їх триботехнічні та фізико-механічні властивості - 01/01/2021 23:53
- Прогнозування зносу колодок модернізованих пристроїв гальмових систем візків вантажних вагонів ARIMA моделями - 01/01/2021 23:53
- Енергоефективне прогнозне керування у векторно-керованому асинхронному електроприводі - 01/01/2021 23:53
- Інтегрована система модульного живлення та багаторівневого керування безщітковим двигуном постійного струму для електромобілів - 01/01/2021 23:53
- Адаптація електролізера високого тиску до умов спільної експлуатації з енергоблоками ТЕС і АЕС - 01/01/2021 23:53