Раціоналізація вибору професійної освіти в контексті потреб бізнес-середовища

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

Д. М. Загірняк, orcid.org/0000-0002-7009-8635, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. А. Кратт, orcid.org/0000-0002-3738-2239, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. В. Загірняк, orcid.org/0000-0003-4700-0967, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Раціоналізація вибору особою вищої освіти щодо кадрових потреб галузевого бізнес-середовища на підставі визначення кількості зайнятих посад і штатних одиниць за освітнім ступенем у галузевому довіднику спеціальностей.

Методика. Метод раціонального вибору потенційним споживачем освітніх послуг майбутньої професії (на прикладі спеціальності «Гірництво»), заснований на параметризації професійно-кваліфікаційних потреб добувних підприємств як суб’єктів галузевого бізнес-середовища.

Результати. Сформовані методичні рекомендації щодо професійної орієнтації особи в контексті потреб галузевого бізнес-середовища (підприємств добувної промисловості). Низький рівень освітнього прагматизму в поведінці споживачів освітніх послуг пояснюється відсутністю професійного досвіду. Вибираючи професію, абітурієнти орієнтуються на спеціальності, запропоновані в освітніх стандартах, а не на потреби роботодавців. Зокрема, штатний розклад видобувних підприємств відбиває якісний і кількісний склад професійно-кваліфікаційних потреб роботодавців, зафіксованих у посадових інструкціях. Методичні рекомендації мають форму Довідника, що містить якісні (спеціальність) і кількісні (штатні одиниці) аспекти знеособлених кадрових потреб добувної промисловості. Ці дані дозволяють роботодавцям впливати на споживчі вподобання абітурієнтів з урахуванням майбутнього працевлаштування, професійно-кваліфікаційних характеристик. Це, з одного боку, вельми поліпшить професійну орієнтацію особи, а, з іншого, оприлюднить кадрові потреби підприємств добувної галузі як базису вітчизняного бізнес-середовища.

Наукова новизна. Раціоналізація вибору особою вищої освіти й найбільш корисної, щодо майбутнього працевлаштування, професії завдяки оприлюдненню якісних і кількісних аспектів кадрових потреб підприємств у галузевому Довіднику спеціальностей.

Практична значимість. Публічна консолідація кадрових потреб підприємств добувної галузі у Довіднику спеціальностей, що затребувані на галузевому ринку праці, дозволяє роботодавцям дієво впливати на вибір потенційними споживачами професійних освітніх послуг спеціальності «Гірництво».

References.

1. Bußmann, S., & Seyda, S. (2014). Fachkräfteengpässe in Unternehmen: Die Altersstruktur in Engpassberufen. IW Medien GmbH.

2. On approving the list of branches of knowledge and specialties for which higher education applicants are trained: Resolution No. 266 of the Cabinet of Ministers of 29.04.2015. Official Bulletin of Ukraine. 2015. No. 38. cl. 1147. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/248149695.

3. Vstup.OSVITA.UA (n.d.). Vstup.OSVITA.UA. Data obtained from EDEBO (23.03.2020). Retrieved from https://vstup.osvita.ua/.

4. Verner, I.E. (Ed.). (2018). Statistical yearbook of Ukraine, 2018. The State service of statistics of Ukraine. Zhytomyr: Company “Bruk-Drul”, 2019. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/11/zb_yearbook_2018.pdf.

5. Trunina, I., & Khovrak, I. (2019). Harmonization of the Interests of Employers and Institutions of Higher Education as a Basis for the Sustainable Regional Development. 2019 IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), (pp. 398-401). https://doi.org/10.1109/mees.2019.8896688.

6. Shaulska, L. V. (2015). New features of employment field and the prospects of its regulation. The theoretical and practical aspects of economy and intellectual property: collection of papers, 2(12), 120-128.

7. Zagirniak, D., Perevozniuk, V., & Kratt, O. (2019). Rationalization of Professional Orientation of a Person According to the Needs of the Business. 2019 IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), (pp. 422-425). https://doi.org/10.1109/mees.2019.8896639.

8. Zagirniak, D., Kratt, O., & Trunina, I. (2017). The assessment of the provision of the industry with specialists in electrical engineering. 2017 International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), (pp. 356-359). https://doi.org/10.1109/mees.2017.8248931.

9. On the approval of the State list of professions for which skilled workers are trained in vocational technical education establishments: Resolution No. 1117 of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 11.09.2007. Official Bulletin of Ukraine, 70. cl. 2656. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1117-2007-%D0%BF.

10. Statute of All-Ukrainian Association of Regional Employers Organization of Mining Enterprises “Federation of Employers of Miners of Ukraine” (n.d.). Retrieved from http://frgu.org.ua/?page_id=341.

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7563890
Сьогодні
За місяць
Всього
3172
86376
7563890

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2020 Зміст №4 2020 Раціоналізація вибору професійної освіти в контексті потреб бізнес-середовища