Заощадження енергоресурсів під час експлуатації рухомого складу підземного електрифікованого транспорту

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


А. О. Сулим, orcid.org/0000-0001-8144-8971Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут вагонобудування», м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Бялобржеський, orcid.org/0000-0003-1669-4580, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

П. О. Хозя, orcid.org/0000-0001-8948-6032, Державне підприємство «Український науково-дослідний інститут вагонобудування», м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. І. Ломонос*, orcid.org/0000-0002-5001-1280, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (5): 065 - 070

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-5/065



Abstract:



Мета.
Аналіз резервів енергозбереження за умови впровадження та інтегрування системи для пошуку раціональних режимів ведення в загальну систему керування рухомим складом підземного електрифікованого транспорту.


Методика.
У роботі представлена методика обробки масивів даних, отриманих експериментально за допомогою вимірювальної системи й теоретично з використанням програмного забезпечення «Rational Tra­jec­tory».



Результати.
Проведені експериментальні дослідження з використанням випробувального дослідного комплексу, створеного на базі модернізованого поїзда з системами рекуперації. Виконані теоретичні дослідження з використанням програмного забезпечення «Rational Trajectory», до основи якого покладено принцип вирішення багатокритеріальної задачі методом головного критерію. Обрано головним критерієм мінімальну кількість споживання електроенергії з контактної мережі. Програмне забезпечення розроблене в середовищі графічного програмування LabVIEW з метою визначення раціональних режимів ведення рухомого складу та енергетичних показників на заданій ділянці його експлуатації. Визначена кількість спожитої електроенергії на тягу й кількість електроенергії, що генерується поїздом під час рекуперативного гальмування, за результатами виконання експериментальних і теоретичних досліджень відповідно до типових і раціональних режимів ведення поїзда для заданих однакових умов експлуатації.


Наукова новизна.
Дістали подальшого розвитку дослідження з аналізу резервів енергозбереження на рухомому складі підземного електрифікованого транспорту за рахунок упровадження на ньому системи для пошуку раціонального режиму ведення.


Практична значимість.
Встановлено, що впровадження та інтегрування до системи керування поїздом програмного забезпечення «Rational Trajectory» дозволить заощадити до 14,7 % обсягів електроенергії, яка витрачається на тягу, порівняно із типовими режимами його ведення на заданій ділянці колії.


Ключові слова:
енергозбереження, енергоресурси, підземний електрифікований транспорт, рухомий склад, система керування

References.


1. Intelligent Transport Systems (ITS) for sustainable mobility. (February 2012). UN, Economic Commission for Europe, UNECE. Geneva.

2. Verkhovna Rada of Ukraine (n.d.). National transport strategy of Ukraine for the period until 2030. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018-%D1%80#Text.

3. Bohomazova, V. M., & Kvasha, T. K. (2020). Analysis of promising world scientific and technological directions of research for the goal of sustainable development No. 9 regarding the transport sector using the tools of the “Web of Science” and “Derwent Innovation” platforms: a scientific and analytical note. Kyiv: UkrINTEI.

4. Kichkin, O. V., & Kichkina, O. I. (2021). Mathematical formalization of the intelligent traction control system of the train on the movement section. Naukovi visti Dalivskoho Universutetu, 20. https://doi.org/10.33216/ 2222-3428-2021-20-4.

5. Kyslyi, D. M. (2016). Determination of energy-saving modes of driving trains. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 1(61), 71-84. https://doi.org/10.15802/ stp2016/60983.

6. Kyslyi, D. M., Desiak, A. Y., Bobyr, D. V., & Bodnar, E. B. (2023). Determination of energy-optimized locomotive control during train acceleration. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 4(104), 13-24. https://doi.org/ 10.15802/stp2023/298573.

7. Petrenko, O., Liubarskiy, B., & Pliugin, V. (2017). Determination of railway rolling stock optimal movement modes. Electrical Engineering & Electromechanics, 6, 27-31. https://doi.org/10.20998/2074-272X.2017.6.04.

8. Liubarskyi, B. H. (2015). Rational speed modes of movement of a metro electric train with asynchronous traction motors. Visnyk Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut”, 18(1127), 86-92. Kharkiv: NTU “KhPI”.

9. Barybin, M. A., Falendysh, A. P., Kletska, O. V., Ivanchenko, D. A., & Kiritseva, O. V. (2021). Improvement of traction calculations and driving modes of traction rolling stock. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 5(95), 71-83.

10. Prytula, M. G., & Pasechnyk, O. A. (2018). Development of the formation algorithms for energy-optimized trains traffic modes. Nauka ta prohres transportu. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 6(78), 82-100. https://doi.org/10.15802/stp2018/154641.

11. Soroka, K. O., Pavlenko, T. P., & Lychov, D. A. (2017). System for automatic selection of the speed rate of electric vehicles for reducing the power consumption. Visnyk DNUZT im. V. Lazariana, 3(69), 77-91. https://doi.org/10.15802/stp2017/104360.

12. Ye, H., & Liu, R. (2017). Nonlinear programming methods based on closed-form expressions for optimal train control. Transportation Research. Part C: Emerging Technologies, 82, 102-123. https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.06.011.

13. Palant, O. Iu., & Stamatin, V. V. (2019). Overview of the Existing and Promising Automatic Train Operation Systems for Underground. Problemy ekonomiky, 2(40), 119-125. https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-2-119-125.

14. Yatsko, S., Vashchenko, Ya., & Sidorenko, A. (2019). Development of strategies for reducing traction energy consumption by electric rolling stock. Computational problems of electrical engineering, 9(1), 44-52. https://doi.org/10.23939/jcpee2019.01.044.

15. Yatsko, S., Sidorenko, A., Vashchenko, Ya., Lyubarskyi, B., & Yeritsyan, B. (2019). Method to improve the efficiency of the traction rolling stock with onboard energy storage. International Journal of Renewable Energy Research, 9(2), 848-858.

16. Sulym, A., Fomin, О., Khоzia, P., Palant, O., & Stamatin, V. (2019). Development of a comprehensive approach to determining the rational parameters of an onboard capacitive energy accumulator for a subway train. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(102), 28-38. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183304.

17. Sulym, А. (2020). Theory development for determination of rational parameters of the capacitive energy storage for a metro train. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 985, 012032. https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012032.

18. Getman, G. K. (2010). Theory of electric traction: monograph. (Vols. 2). Dnipro: Izdatelstvo Dnepropetrovskogo nats. universiteta zheleznodorozhnogo transporta im. akad. V. Lazaryana. ISBN: 978-966-15017-64-6.

19. Kostin, N. A., & Nikytenko, A. V. (2014). Autonomy of recuperative braking as the basis of reliable energy-efficient recuperation on electromotive components of direct current. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 3, 15-23.

20. Sulym, A., Siora, O., Melnyk, O., Khozia, P., & Tretiak, E. (2020). Development of knowware and software to identify a rational mode of driving the metro train. Visnyk Skhidnoukrainskoho Natsionalnoho Universytetu imeni Volodymyra Dalia, 5(261), 57-66. https://doi.org/10.33216/1998-7927-2020-261-5-57-66.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7591698
Сьогодні
За місяць
Всього
3346
114184
7591698

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, оф. 24 а
Тел.: +38 (066) 379 72 44.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Авторам і читачам вимоги до авторів UkrCat Архів журналу 2024 Зміст №5 2024 Заощадження енергоресурсів під час експлуатації рухомого складу підземного електрифікованого транспорту