Залежність теплового стану електропривода від параметрів робочого режиму
- Деталі
- Категорія: Електротехнічні комплекси та системи
- Останнє оновлення: 21 липня 2014
- Опубліковано: 23 грудня 2013
- Перегляди: 4455
Aвтори:
О.С. Бешта, член-кореспондент НАН України, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, проректор з наукової роботи та завідувач кафедри електропривода, м.Дніпропетровськ, Україна
В.С. Федорейко, доктор технічних наук, професор, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, завідувач кафедри машинознавства та комп’ютерної інженерії, м.Тернопіль, Україна
О.В. Балахонцев, кандидат технічних наук, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, доцент кафедри електропривода, м.Дніпропетровськ, Україна
С.С. Худолій, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, асистент кафедри електропривода, м.Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Встановити залежності між параметрами робочого циклу та тепловим станом асинхронного двигуна й перетворювача в частотно-керованому електроприводі.
Методика. Під час проведення наукових досліджень використовувалися методи опосередкованого визначення температур у вузлах частотно-керованого електропривода. Для оцінки теплового стану системи частотно-керованого електропривода та встановлення шуканих залежностей використовувалися динамічні теплові моделі системи електропривода. Проведені теоретичні та експериментальні дослідження залежностей змінних стану теплової моделі від режимів роботи електропривода з урахуванням різних систем охолодження двигуна, а також закономірностей, що визначають взаємозв’язок між тривалістю роботи системи частотно-керованого електропривода та його навантажувальною здатністю.
Результати. Отримані залежності максимальної температури конструктивних частин від тривалості включення. Встановлено характер даних залежностей: для двигуна із самоохолодженням залежність має параболічний характер, для двигуна з незалежним охолодженням – лінійний. Визначені закономірності зміни максимальної температури конструктивних частин від тривалості включення для двигуна з різними системами охолодження дозволяють сформувати закони керування частотно-керованим електроприводом за принципом максимальної перевантажувальної здатності відповідно до системи охолодження двигунів.
Наукова новизна. Уперше отримані залежності параметрів робочого циклу (навантаження, тривалість включення) від параметрів теплової моделі та навантажувальної здатності регульованого асинхронного електропривода.
Практична значимість. Отримані залежності можуть використовуватися на етапі попереднього вибору потужності та системи вентиляції асинхронного електродвигуна й частотного перетворювача для механізмів з повторно-короткочасним режимом роботи.
Список літератури / References:
1. Спостерігач теплового стану асинхронного електропривода в контексті стратегії максимального використання його навантажувальної здатності / Є. Нолле, Н. Нойбергер, О.С. Бешта [та ін.] // Електромеханічні та енергозберігаючі системи. – 2012. – Вип. 4/2012 (20). – С. 20–24.
Nolle, Ye., Neuberger, N., Beshta, O.S., Khudolii, S.S., and Balakhontsev, O.V. (2012), “Thermal state observer for induction motor in the context of maximal load utilization strategy”, Elektromekhanichni ta enerhozberihaiuchi systemy,
no. 4/2012(20), pp. 20–24.
2. Колб А.А. Теорія електроприводу / А.А. Колб, А.А. Колб – Дніпропетровськ: Національний гірничий університет, 2006. – 511 с.
Kolb, A.A., Kolb, A.A. (2006), Teoriia elektropryvodu [Fundamentals of Electric Drive], Dnipropetrovsk, Ukraine.
2013_6_beshta
2014-07-21 230.68 KB 1103