Застосування комп’ютерного моделювання при проектуванні механічних систем шахтного рейкового транспорту

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Aвтори:

К.А. Зіборов, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри основ конструювання механізмів та машин, м.Дніпропетровськ, Україна

В.В. Проців, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри основ конструювання механізмів та машин, м.Дніпропетровськ, Україна

С.Є. Блохін, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри будівельної, теоретичної та прикладної механіки, м.Дніпропетровськ, Україна.

С.О. Федоряченко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант, м.Дніпропетровськ, Україна

Реферат:

Мета. Визначення раціональних параметрів транспортних засобів, що модернізуються та тільки створюються.

Методика. Комп’ютерне моделювання в якості інструменту дослідження динамічних процесів механічних систем. Складання системи диференційних рівнянь Лагранжа другого роду та їх розв’язання у Wolfram Mathematica. Підготування початкових умов та масово-інерційних характеристик за допомогою Компас 3D. Перевірка достовірності отриманих результатів за допомогою “Universal Mechanism”.

Результати.Для аналізу динаміки механічних систем шахтного рейкового транспорту запропонований метод комп’ютерного моделювання, що дозволяє використовувати параметризацію комп’ютерної моделі для варіювання значень характеристик моделі на стадії проектування з оцінкою динамічних показників і механічних напружень елементів конструкції, довговічності й ресурсу виробу з урахуванням умов експлуатації. Вирішення цих задач реалізується у відповідних математичних моделях, що описують технічні рішення, або у розроблених 3D моделях CAD/CAM програм, що описують інерційні, геометричні та кінематичні параметри, силову взаємодію. Підхід полягає в розробці структурної схеми дослідження, складанні 3D моделі та розрахункової схеми для рівнянь руху, отриманні динамічних показників системи та верифікації результатів.

Наукова новизна.Достовірність теоретичних та експериментальних досліджень досягається завдяки використанню сучасних підходів у моделюванні динамічних процесів. Підготовка та застосування в математичних моделях вихідних даних різноманітних CAD/CAM програм надає можливості проводити чисельні дослідження з різноманітними параметрами системи.

Практична значимість. Можливість обміну отриманими даними між окремими частинами математичної моделі дозволяє економити час та підвищувати рівень наукових досліджень.

Список літератури / References:

1. Pavlenko, A.P. (1993), Dinamika tiagovykh privodov magistralnykh lokomotivov [Traction Gears of Locomotives], Mashinostroenie, Moscow, Russia.
Павленко А.П. Динамика тяговых приводов магистральных локомотивов / Павленко А.П. – М.: Машиностроение, 1993. – 192 с.

2. Pogorelov, D.Yu. (1996), Vvedeniye v modelirovaniye dinamiki system tel [Introduction to Body System Dynamics Simulation], BGTU, Bryansk, Russia.
Погорелов Д.Ю. Введение в моделирование динамики систем тел / Погорелов Д.Ю. – Брянск: БГТУ, 1996. – 156с.

3. Kovalev, R.V., Fedyayeva, G.A. and Fedyayev, V.N. (2007), “Simulation of electro-mechanical locomotives’ system”, Sbornik trudov DIIT, Dnepropetrovsk, Issue 14, pp. 123–127.
Ковалев Р.В. Моделирование электромеханической системы тепловозов / Р.В. Ковалев, Г.А. Федяева, В.Н. Федяев // Сборник трудов ДИИТ – 2007. –№ 14. – С. 123–127.

4. Ziborov, K.A., Vanzha, G.K. and Fedoriachenko, S.O. (2012), “Dynamic model of the mining car with chassis’ additional degree of freedom”, Proc. of the International Conf. “Modern Machinery. Science & Education”, Politechnik University, St.-Petersburg, Russia.
Зиборов К.А. Динамическая модель шахтной вагонетки с дополнительной кинематической подвижностью ходовой части: матеріали міжнародної конференції „Современное машиностроение. Наука и образование“. / К.А. Зиборов, Г.К. Ванжа, С.А. Федоряченко – СПб.: Политехн. ун-т, 2012.

 

Files:
2013_6_ziborov
Date 2014-07-21 Filesize 389.02 KB Download 1361

Відвідувачі

7348436
Сьогодні
За місяць
Всього
2410
37939
7348436

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2013 Зміст №6 2013 Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування Застосування комп’ютерного моделювання при проектуванні механічних систем шахтного рейкового транспорту