Аварійна опора з екологічного термопластичного полімерного композиту для безпечної експлуатації колісного рушія вантажних транспортних засобів
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 09 травня 2014
- Опубліковано: 12 квітня 2013
- Перегляди: 6698
Автори:
М.О. Науменко, Державний вищий навчальний заклад „Український держаний хіміко-технологічний університет“, аспірантка, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Розробка засобів створення термопластичного полімерного композиту з довготривалими конструкційними властивостями для безпечної експлуатації шинних виробів та екологічних умов їх виробництва.
Методика. Для досягнення поставленої мети були використані наступні методи дослідження: стандартні та модельні фізико-механічні випробування композиту при довготривалому статичному й динамічному навантаженні при стисненні в лабораторіях ДВНЗ „Український державний хіміко-технологічний університет“ та ВАТ „Дніпрошина“ (Україна), мікроскопічні дослідження в лабораторіях „Національного технічного університету Франції“ (м. Сент-Етьен).
Результати. Розглянуто функціональну доцільність дооснащення традиційного колісного рушія спеціальною аварійною опорою для забезпечення безпеки руху вантажних транспортних засобів у разі пошкодження пневматичної шини. Відповідно до сучасних вимог ресурсозбереження та екологічності при створенні новітніх виробів, а тим більш додаткових елементів для вже поширених конструкцій, окрім безумовної потреби прийнятного відтворення експлуатаційних властивостей у стані аварійного кочення колісного рушія, він повинен зберігати ремонтопридатність пошкодженої шини та здатність, по можливості, до необмеженого рециклінгу. Матеріалознавчі дослідження дозволили обґрунтувати застосування спеціально створеного термопластичного полімерного композиту при розробці аварійної опори, на відміну від неприйнятного для цього традиційного реактопластичного полімерного композиту шинних виробів – гуми. Особливий перелік конструкційно-технологічних властивостей дозволяє уникнути багатьох проблем виробництва, експлуатації та переробки, однак потребує конструкційних рішень аварійної опори, що уникають застосування армуючих елементів.
Наукова новизна. Уперше запропоновано розрахунково-експериментальну модель та означено перелік і рівень показників довготривалих конструкційних властивостей за умов навантаження при стисненні матеріалу аварійної опори колісного рушія вантажного транспортного засобу. Визначено механізм поєднання механічного та фізичного контакту волокнистого наповнювача з полімерною матрицею, на підставі якого встановлена можливість прогнозованої зміни довготривалих конструкційних властивостей термопластичного композиту.
Практична значимість. Проведено випробування конструкційно-технологічної придатності створеного термопластичного полімерного композиту з первинної та вторинної сировини при розробці аварійної опори для дооснащення колісного рушія з пневматичною шиною 365/80R20 140К вантажних транспортних засобів при використанні їх для перевезення вантажів у гірничій, будівельній та інших галузях промисловості.
Список літератури / References:
1. Безаварійні шини підйомно-транспортних машин / [Тютін В.О., Вербас В.В., Науменко О.П., Смір-нов О.Г.] – Дніпропетровськ: ІМА-прес, 2001. –184 с.
Tiutin, V.O., Verbas, V.V., Naumenko, O.P., Smirnov, O.G. (2001), Bezavariini shyny pidyomno-transportnykh mashyn [Accident-Free Tyres for Lifting-And-Conveying Vehicles], IMA-press, Dnipropetrovsk, Ukraine.
2. Технико-экономический выбор карьерных шин / [Вербас В.В., Смирнов А.Г., Науменко А.П. и др.]; под ред. А.Г. Смирнова. – Днепропетровск : ИМА-пресс, 2003. – 320 с.
Verbas, V.V., Smirnov, A.G. andNaumenko, A.P. (2003), Tekhniko-ekonomicheskiy vybor karyernykh shyn [Technical and Economic Choosing of Open-Cast Mine Tires] IMA-press, Dnipropetrovsk, Ukraine.
3. Свойства резинових смесей и резин: оценка, регулирование, стабилизация / [Овчаров В.И., Бур-мистр М.В., Смирнов А.Г. и др.]; под ред. В.И. Овчарова. – М.: Изд. дом „САНТ-ТМ“, 2001. – 400 с.
Ovcharov, V.I., Burmistr, M.V. and Smirnov, A.G. (2001), Svoystva rezinovykh smesey i rezin: otsenka, regulirovaniye i stabilizatsya [Properties of Rubber Compounds and Rubber: Assessment, Management, Stabilization], “SantaTM”, Moscow, Russia.
4. Пахаренко В.А. Переработка полимерных композиционных материалов / Пахаренко В.А., Яковлев Р.А., Пахаренко А.В. – К.: Воля, 2006. – 552 с.
Pakharenko, A.V., Yakovlev, R.A. and Pakharenko, A.V. (2006), Pererabotka polimernykh kompozitsyonnykh materialov [Processing of Polymer Composites], Volya, Kiev, Ukraine.
5. Суберляк О.В. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів / О.В. Суберляк, П.І. Баштанник. – Львів: Растр-7, 2007. – 376 с.
Suberlyak, O.V. and Bashtannik, P.I. (2007), Tekhnologiia pererobky polimernykh ta kompozytsiinykh materialiv [Technology of Processing of Polymers and Composites], Rastr-7, Lviv, Ukraine.
6. Материаловедческой подход к безопасной эксплуатации эластичной шины колесного движителя /А.П.Науменко, М.В.Бурмистр,П.И. Баштаник,М.А. Науменко // Вопросы химии и химической технологии – 2007. – №5. – С. 149–155.
Naumenko, A.P., Burmistr, M.V., Bashtanik, P.I. and Naumenko, M.A. (2007), “Materials science approach to the safe operation of the elastic tire wheel running gear”, Voprosy khimii i khimicheskoy tekhnologii, no.5, pp. 149–155.
7. Аверко-Антонович И.Ю. Методы исследования структуры и свойств полимеров/ И.Ю. Аверко-Антонович, Р.Т. Бикмуллин– Казань: КГТУ, 2002. – 604 с.
Averko-Antonovich, I.Yu. and Bykmullyn, R.T. (2002), Metody issledovaniya struktury i svoistv polimerov [Methods of Research Structure and Properties of Polymers], KSTU, Kazan, Russia.
8. Моделювання умов навантаження при дослідженні полімерних матеріалів для створення аварійної опори безпечного колісного рушія / М.О. Науменко, П.І. Баштаник, М.В. Бурмістр, О.П. Науменко // Вопросы химии и химической технологи – 2011. – №6. – С. 86–91.
Naumenko ,M.O., Bashtanyk, P.I., Burmistr, M.V. and Naumenko, O.P. (2011), “Modeling conditions of loading at research polymeric materials for creation an emergency support of safe wheel running gear”, Voprosy khimii i khimicheskoy tekhnologii, no. 6, pp.86–91.
9. Науменко М.О. Прогнозування рельєфу поверхні полімерного волокнистого наповнювача за конструкційними властивостями при стисненні термопластичних полімерних композитів / М.О. Науменко // Геотехнічна механіка: Збірник наукових праць – Дніпропетровськ : Інститут геотехнічної механіки НАН України, 2012. – Вип. 106. – С. 111–122.
Naumenko,M.O. (2012), “Prediction of surface topography of polymeric fibrous filler for structural properties in compression thermoplastic polymer composites”, Geotekhnicheskaya mekhanika: Collected Articles, Vol. 106, Institute of Geotechnical Mechanics of NAS of Ukraine, pp. 111–122.
2013_2_naumenko | |
2014-05-06 385.72 KB 1209 |