Автоматизація побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


С. А. Яремко*, orcid.org/0000-0002-0605-9324, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Р. М. Новицький, orcid.org/0000-0002-6895-5175, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л. М. Радзіховська, orcid.org/0000-0003-0185-8036, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л. В. Бондарчук, orcid.org/0000-0001-9414-5515, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Вінниця, Україна

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (3): 191 - 196

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-3/191



Abstract:



Мета.
Висвітлення аспектів проєктування та впровадження автоматизованої системи для побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти.


Методика.
Для розробки автоматизованої системи побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти використовувались такі загальні методи досліджень, як: аналіз і порівняння для обґрунтування вимог до системи; синтез для формування компонентів системи й розробки структурної схеми комплексу апаратно-програмних засобів відповідно до державного стандарту на проєктування автоматизованих систем; метод узагальнення при формуванні рекомендацій щодо впровадження розробленої системи.



Результати.
Сформульована концепція автоматизованої системи для обрання вибіркових дисциплін здобувачами вищої освіти; обґрунтовані основні етапи проєктування автоматизованої системи з використанням засобів сучасних інформаційних технологій. Визначені вимоги до апаратного та програмного забезпечення, розроблена структурна схема базових апаратно-програмного комплексу для реалізації основних функцій автоматизованої системи. Визначені соціальний та економічний ефект від упровадження автоматизованої системи для побудови індивідуальної освітньої траєкторії та окреслені подальші перспективи й напрями розвитку.


Наукова новизна.
Полягає в розвитку методології побудови індивідуальної освітньої траєкторії на основі сучасних інформаційних технологій і систем, що сприяє активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти й забезпечує прозорість і швидкість проведення процедури обрання вибіркових дисциплін.


Практична значимість.
Розроблена система дозволяє в автоматизованому режимі здійснити обрання вибіркових дисциплін здобувачами вищої освіти. Також у системі є можливість фіксування обраних дисциплін студентами на основі електронних заяв, що сприятиме зниженню трудомісткості вибору й навантаження на фахівців деканату та інших структурних підрозділів закладів вищої освіти.


Ключові слова:
вища освіта, індивідуальна освітня траєкторія, проєктування, концепція системи, процедура вибору

References:


1. Korostiianets, T. (2019). To the problem of individual educational trajectories of students in higher school. Innovatsiina pedahohika, 19(2), 9-12. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-19-2-1.

2. Kankovskyi, I. Ie. (2013). Individual educational trajectories as a necessity of the modern process of professional training of specialists. Professional education: problems and prospects, 4, 62-65. Retrieved from http://surl.li/oxysy.

3. On core competencies for lifelong learning (2016). Retrieved from http://education-ua.org/ua/analytics/670-pro-osnovni-kompetentsiji-dlya-navchannya-protyagom-usogo-zhittya4.

4. Horbatiuk, R., Kabak, V., & Volkova, N. (2023). Formation of the Ability For Personal Self-Development in Future Education Learners. Osvitolohichnyi dyskurs, 3(42), 39-53. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.33.

5. Strilets, S. I. (2014). Individualization of the content of education and intensification of the learning process based on modern educational technologies. Visnyk Chernihivskoho Natsionalnoho Pedahohichnoho Universytetu. ser.: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, 118(2), 217-221.

6. Pinchuk, O. P., & Sokoliuk, O. M. (2013). Individualization of the student’s educational environment using the Internet. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Seriia: Pedahohichna, 19, 35-37.

7. Alieksieieva, S. (2021). Indyvidualizatsiia navchannia u zakladakh zahalnoi osvity yak pedahohichna problema. Scientific Collection “InterConf”, (42): with the Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference “Theory and Practice of Science: Key Aspects”, (February 19–20, 2021), (pp. 290-296). Rome, Italy: Dana. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.02.2021.026.

8. Baranovska, O. V. (2021). Individualization of education: achievements, challenges, prospects. IX-Conference “INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN SCIENCE AND EDUCATION”, (March 04–06, 2021), (pp. 160-164). Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/724265/1/IX-ConferenceMarch-04-062021-book-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D 0%B8%D1%86%D1%8B-160-164%20(3).pdf.

9. Hodovaniuk, T. L. (2010). Individual education in higher education: monograph. NPU imeni Drahomanova, 160. Retrieved from https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/6908/1/Hodovaniuk_5.pdf.

10. Krasnoshchok, I. (2018). Individual educational trajectory of the student: theoretical aspects of the organization. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 60(1), 101-107. Retrieved from http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2018/60/part _1/21.pdf.

11. Sharov, S., & Sharova, T. (2017). Formuvannia indyvidualnoi osvitnoi traiektorii studenta zasobamy informatsiinoi systemy. Naukovyi Visnyk Melitopolskoho Derzhavnoho Pedahohichnoho Universytetu, 2(19), 149-154.

12. Shevchuk, H. I. (2021). Individual educational trajectory of the student: the essence and key aspects of the organization. Pedahohichni nauky, 95, 56-61. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2021-95-8.

13. Mantur-Chubata, O. S., Dubilei, Yu. A., & Mikhalets, A. V. (2018). Peculiarities of scientific research in the modern world. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu, 21(2), 9-11.

14. HOST 34.601-90 Information technology. Complex of standards for automated systems. Automated systems. Stages of creation (2024). Retrieved from https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=53626.

15. Lytvyn, V. (2021). Individual educational trajectory of students of higher education: content analysis of the concept, principles of construction, forms, and methods of implementation. Molod i rynok, 9(195), 93-100. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243899.

16. Yaremko, S., Kuzmina, E., Savina, N., Yaremko, D., Kuzmin, V., & Adler, O. (2022). Development of a Smart Education System for Analysis and Prediction of Students Academic Performance. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies: materials of the conference, 77, 762-775. Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-82014-5_52.

17. Bilous, M. Yu. (2020). Analysis of modern software development environments. Automation and development of electronic devices. ADED-2020, 2, 13-16. Retrieved from https://openarchive.nure.ua/server/api/core/bitstreams/553b4358-4ce0-4cf6-908d-bf85e9460095/content.

18. Kucherov, D. P., & Zbrozhek, L. V. (2015). Modern imaging software. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 24, 90-96.

19. Pohromska, H., & Pietukhova, N. (2017). Current trends in the development of technologies in the field of web programming: an analytical review. Heometrychne modeliuvannia ta informatsiini tekhnolohii, 1(3), 114-119.

20. Shynkaruk, O. M., Yashyna, O. M., & Onyshko, O. H. (2020). Managing the quality of software web systems by means of development. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu, 6(291), 39-44.

21. Andreiev, A. S. (2022). Analysis of peculiarities of web application development. Automation and development of electronic devices, 2, 45-49.

22. DSTU ISO 5807:2016 (2016). Information processing. Documentation Symbols and Conventions for Data, Program and System Block Diagrams, Network Application Diagrams, and System Resource Diagrams. Retrieved from https://budstandart.ua/normativ-ocument.html?id_ doc=67202.

23. DSTU ISO/IEC 2382:2017 (2017). Information Technology. Dictionary of terms (ISO/IEC 2382:2015, IDT). Retrieved from https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=75076.

24. Ostapets, Y. D., & Dzuba, V. V. (2022). Construction features of hardware and software for the protection of the physical perimeter of the room. Modern engineering and innovative technologies, 24(1), 81-86.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6761960
Сьогодні
За місяць
Всього
749
41766
6761960

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2024 Зміст №3 2024 Автоматизація побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти