Вибір засобів допоміжного транспорту та адаптація їх параметрів до специфічних умов експлуатації
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2023
- Останнє оновлення: 03 травня 2023
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 2235
Authors:
А. О. Герасименко*, orcid.org/0000-0001-9260-9304, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. О. Расцвєтаєв, orcid.org/0000-0003-3120-4623, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. Л. Ширін, orcid.org/0000-0003-0026-2767, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (2): 040 - 046
https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/040
Abstract:
Мета. Удосконалення методики вибору технологічних схем і засобів допоміжного транспорту та адаптація їх параметрів до специфічних умов експлуатації при підготовці нових виїмкових стовпів до очисного виймання запасів вугілля.
Методика. Діючі методики обґрунтування експлуатаційних параметрів засобів внутрішньошахтного транспорту не враховують вплив на їх продуктивність гірничо-геологічних і технологічних факторів, що неадекватно змінюються у просторі й часі. Рекомендована методика вибору транспортно-технологічних схем і підвищення їх адаптаційної здатності в реальних умовах шахтного середовища базується на комплексному використанні методів експертної оцінки експлуатаційних показників засобів допоміжного транспорту нового покоління й моделюванні умов їх взаємодії з арковим кріпленням і бічними породами на етапах проведення гірничих виробок і їх експлуатації при підготовці нових виїмкових стовпів до очисного виймання.
Результати. За результатами експертної оцінки особливостей технології підготовки шахтного поля й монтажно-демонтажних робіт, встановлено, що для специфічних умов шахт Західного Донбасу найбільш перспективними є варіанти із застосуванням підвісного дизельного монорейкового локомотиву та самохідних машин. Як додатковий тип транспорту для прискореної підготовки виїмкового стовпа та введення лави в експлуатацію рекомендується застосовувати рейкові дизельні локомотиви із зубчастим зачепленням.
Наукова новизна. Обґрунтовані нові підходи щодо вдосконалення методів вибору раціональних засобів допоміжного транспорту й визначення їх експлуатаційних параметрів для своєчасної підготовки виїмкових стовпів до очисного виймання в умовах інтенсифікації гірничих робіт. Запропонована транспортно-технологічна схема для доставки великотоннажних вантажів підвісними дизельними монорейковими локомотивами та методика розрахунку очікуваних навантажень на підвіски монорейкової дороги з урахуванням фізико-механічних властивостей гірничих порід покрівлі підготовчої виробки.
Практична значимість. Доведено, що в умовах інтенсифікації очисних робіт рекомендовані технічні рішення відповідають вимогам своєчасної підготовки нових виїмкових стовпів і розглядаються як перспективний напрям із удосконалення діючих схем допоміжного транспорту для шахт регіону й забезпечення експлуатаційної надійності діючого гірничотранспортного обладнання.
Ключові слова: анкерне кріплення, дизельний локомотив, допоміжний транспорт, підготовка виїмкових стовпів, підйомно-транспортна система
References.
1. Verkhovna Rada of Ukraine (2013). On making changes and additions to the “Coal Industry” Section, Issue 5 “Mining Industry” of the Handbook of Qualification Characteristics of Professions. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0710732-13#Text.
2. Krukovskyi, O., Bulich, Y., & Zemlianaia, Y. (2019). Modification of the roof bolt support technology in the conditions of increasing coal mining intensity. In E3S Web of Conferences, 109, 00042. EDP Sciences. https://doi.org/10.1051/e3sconf/201910900042.
3. Hrechyshkyn, P. V., Pozolotyn, A. S., Balandyn, N. N., & Zaiatdynov, D. F. (2013). The use of rope anchors for the installation of monorail suspended roads. Vuhillia Ukrainy, (4), 25-26.
4. Rastsvietaiev, V. O., Posunko, L. M., Shyrin, A. L., & Zheglov, S. S. (2015). Estimation of factors limiting efficiency of transport schemes while preparing coal reserves in Western Donbas mines. Mining of Mineral Deposits, 9(1), 117-123. https://doi.org/10.15407/mining09.01.117.
5. Denyshchenko, A. V. (2011). Mine cable cars: monograph. Dnipropetrovsk: Natsionalnyi Hirnychyi Universytet. Retrieved from http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/1046?show=full.
6. Shashenko, A. N., Solodyankin, A. V., & Martovickij, A. V. (2012). Stability management of long workings of deep mines: Monograph. Dnipropetrovsk: Ltd. “LizunovPress”. Retrieved from https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=UU9VsO8AAAAJ&citation_for_view=UU9VsO8AAAAJ:VOx2b1Wkg3QC.
7. Peng, S. S., Du, F., Cheng, J., & Li, Y. (2019). Automation in US longwall coal mining: A state-of-the-art review. International Journal of Mining Science and Technology, 29(2), 151-159. https://doi.org/10.1016/j.ijmst.2019.01.005.
8. Rastsvetaev, V. A. (2014). Additional Loads on Tunnel Arch Supports Under the Action of Overhead Monorail in the Western Donbas Mines. Geo-Technical Mechanics, 117, 53-59. Retrieved from http://geotm.dp.ua/attachments/article/2480/09.pdf.
9. Bilichenko, M. Ya., & Denyshchenko, A. V. (2010). Reduction of energy consumption in mine transport: monograph. Dnipropetrovsk: Natsionalnyi Hirnychyi Universytet. ISBN 978-966-350-246-5.
10. Shyrin, A., Rastsvetaev, V., & Morozova, T. (2012). Estimation of reliability and capacity of auxiliary vehicles while preparing coal reserves for stoping. Paper presented at the Geomechanical Processes during Underground Mining – Proceedings of the School of Underground Mining, 105-108. https://doi.org/10.1201/b13157-18.
11. Hutarevych, V. O. (2012). Mathematical model of suspension track mine monorail road. Naukovi pratsi DonNTU. Donetskyi Natsionalnyi Tekhnichnyi Universytet, 2(24), 61-69. ISSN 2073-7920.
12. Hrabovetskyi, B. Ye. (2010). Methods of expert evaluations: theory, methodology, directions of use: monograph. Vinnytsia: VNTU. Retrieved from https://press.vntu.edu.ua/index.php/vntu/catalog/book/324.
13. NPAOP (2011). Safety requirements for the technology of installation and dismantling of mechanized complexes for gentle and inclined layers. Luhansk: Vuhlemekhanizatsiia. Retrieved from http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/publish/article?art_id=210138.
14. Rastsvietaiev, V.O. (2014). Prospects of transport and technological systems improvement during performing of mounting/dismounting operations in conditions of Western Donbass mines. Mining of Mineral Deposits, 8(2), 143-148. https://doi.org/10.15407/mining08.02.143.
15. SOU 10.1.05411357.012:2014 (2014). Instructions on the design of the combined frame-anchor fastening of mining products. Kyiv. Retrieved from https://regulation.gov.ua/documents/id214495/tasks.
16. SOU 10.1.05411357.010:2014 (2014). System for ensuring reliable and safe functioning of mining works with anchor fixing. General technical requirements. Kyiv. Retrieved from https://zakon.isu.net.ua/sites/default/files/normdocs/sistema_zabezpechennya_nadiynogo_ta_bezpechnogo_funkcionuvann.pdf.
17. Bondarenko, V., Kovalevs’ka, I., & Ganushevych, K. (Eds.) (2014). Progressive Technologies of Coal, Coalbed Methane, and Ores Mining (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/b17547.
18. Pivnyak, G., Bondarenko, V., & Kovalevska, I. (Eds.) (2015). New Developments in Mining Engineering 2015: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/b19901.
19. Bondarenko, V. I., Kovalevska, I. A., Symonovych, H. A., & Chervatiuk, V. H. (2012). Geomechanics of load fastening of cleaning and preparatory works in a layered massif of weak rocks: monograph. Dnipropetrovsk: LizunovPres. ISBN 978-966-2575-13-2.
20. Bulat, A. F., Popovych, I. M., Vivcharenko, O. V., & Krukovskyi, O. P. (2014). Technology of anchoring of mining workings in the mines of Ukraine: state and prospects. Vuhillia Ukrainy, (2), 3-7.
Наступні статті з поточного розділу:
- Удосконалення процесу керування професійними ризиками за матрицею Хеддона - 03/05/2023 02:46
- Підвищення екологічної ефективності димових труб скловарних печей при застосуванні теплоутилізаційних технологій - 03/05/2023 02:46
- Інвестиційний менеджмент і фінансове забезпечення реновації інфраструктури сталого середовища - 03/05/2023 02:46
- Особливості термомодернізації системи опалення військових інфраструктурних комплексів - 03/05/2023 02:46
- Прогнозування вертикальних зсувів конструкцій інженерних будівель та споруд - 03/05/2023 02:46
- Вплив конструктивних особливостей робочого колеса на комбінований робочий процес вільновихрового насоса - 03/05/2023 02:46
- Ефект підвищення опору внутрішньому зсуву бетонного полотна баластного шару залізничної колії - 03/05/2023 02:46
- Контактні напруження під підошвою жорстких фундаментів глибокого закладення і ґрунтових анкерів - 03/05/2023 02:46
- Закономірності руху аеросуміші в робочій зоні кільцевого ежектора пневмотранспортної системи - 03/05/2023 02:46
- Використання нелінійних ультразвукових вимірювань для оцінки параметрів осадження твердої фази пульпи в дешламаторі - 03/05/2023 02:46
Попередні статті з поточного розділу:
- Вплив підземних гірничих робіт на топографічну поверхню на прикладі вугільної шахти Нуі Бео (В’єтнам) - 03/05/2023 02:46
- Визначення технологічних показників властивостей бурових розчинів - 03/05/2023 02:46
- Геологія, магматизм і особливості мінералізації Бакирчикського рудного поля (Східний Казахстан) - 03/05/2023 02:46
- Підхід до ранжування закритих шахт відносно ефективності використання їх геотермального потенціалу - 03/05/2023 02:46
- Зв’язок тектоніки Кривбасу із природньою й техногенною сейсмічністю - 03/05/2023 02:46