Форми організації виробничої діяльності підприємства за умов імовірнісної природи попиту

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Т. В. Куваєва, orcid.org/0000-0002-8796-3189, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

К. П. Пілова, orcid.org/0000-0002-8032-9353, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (4): 177 - 184

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-4/177



Abstract:



Мета.
Розробка моделей, що описують форми організації виробничої діяльності підприємства за умов імовірнісної природи попиту, та визначення впливу на них стратегій маркетингової взаємодії зі споживачами продукції.


Методика.
Теоретичні моделі базувалися на класичних моделях теорії масового обслуговування, методах планування продажів і дослідженнях раціональних стратегій маркетингової взаємодії споживача товару обмеженого попиту, потреба в якому носить імовірнісний характер. У якості критерію впливу стратегії маркетингової взаємодії виробника зі споживачем прийняті такі показники як максимальна (пікова) задіяна виробнича потужність і максимальна ємність складу, що потрібна при прогнозованому обсязі виробництва.



Результати.
Отримані залежності, що дозволяють розрахувати максимальну (пікову) задіяну виробничу потужність у залежності від прогнозованого обсягу виробництва, ємності складу та організації виробничої діяльності підприємства. Показано, що організація маркетингової взаємодії між виробником і споживачем товару обмеженого попиту, потреба в якому носить імовірнісний характер, на підставі стратегії маркетингового партнерства дозволяє суттєво знизити пікові навантаження виробничих потужностей та ємність складу, що потрібна для забезпечення виробничої діяльності підприємства.


Наукова новизна.
Полягає в обґрунтуванні, на базі теорії масового обслуговування, форми організації виробничої діяльності підприємства, що виготовляє товар, потреба в якому носить диференційований характер, а попит на нього є обмежений і має ймовірнісну природу. Доведено, що поточна маркетингова стратегія взаємодії виробника зі споживачем такого товару суттєво впливає на організацію виробничої діяльності підприємства-виробника. Обґрунтовано форму організації виробничої діяльності підприємства, що при організації взаємодії зі споживачем на основі маркетингу партнерських відносин дозволяє суттєво знизити пікові навантаження виробничих потужностей і задіяну ємність складу готової продукції.


Практична значимість.
Отримані результати можуть бути використані для планування форм організації виробничої діяльності підприємства, що виготовляє товари обмеженого попиту, потреба в якому носить диференційований характер, та обґрунтування раціональної маркетингової взаємодії зі споживачем такого товару.


Ключові слова:
випадковий характер замовлень, імовірнісні моделі, пікові завантаження, ємність складу, маркетингові стратегії

References.


1. Jiang, Z., Shiu, E., Henneberg, S., & Naude, P. (2016). Relationship Quality in Business to Business Relationships. Psychology and Marketing, 33(4), 297-313. https://doi.org/10.1002/mar.20876.

2. Jonathan, Z., George, F., & Robert, W. (2016). Dynamic Relationship Marketing. Journal of Marketing, 80(5), 53-75. https://doi.org/10.1509/jm.15.0066.

3. Kenneth, H. Wathne, Jan, B. Heide, Erik, A. Mooi, & Alok Kumar (2018). Relationship Governance Dynamics: The Roles of Partner Selection Efforts and Mutual Investments. Journal of Marketing Research, 55(5), 704-721. https://doi.org/10.1177/0022243718801325.

4. Wasike, S., & Joseph, O. (2020). Top Management Team Characteristics, Competitive Environment and Strategy Implementation. International Journal of Business and Management, 15(7), 147-157. https://doi.org/10.5539/ijbm.v15n7p147.

5. Larina, Y., & Lutsii, K. (2018). Formation of organizational economic mechanism of marketing based partnership between enterprises. Marketynh i Tsyfrovi Tekhnolohii, 2(1), 96-107.

6. Krykavskyy, Ye., & Yakymyshyn, L. (2018). Complementarity of marketing and logistics strategies in the chain of supply of goods of daily demand. Marketing and Digital Technologies, 2(1), 21-32. https://doi.org/10.15276/mdt.2.1.2018.2.

7. Hernández-Mogollón, J., & Alves, H. (2020). Integrating transactional and relationship marketing: a new approach to understanding destination loyalty. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 18, 1-24. https://doi.org/10.1007/s12208-020-00258-z.

8. Azadfallah, M. (2017). Supplier Performance Prediction for Future Collaboration: Based on Markov Chain Model. International Journal of Business Analytics, 4, 48-59. https://doi.org/10.4018/IJBAN.2017100103.

9. Kuvaieva, T. (2017). Assessment of competitive advantages of the enterprise functioning in network structures partnership type. In M. Bezpartochnyi (Ed.). Mechanisms interaction competitiveness and innovations in modern international economic relations: collective monograph, in 4 Vol. ISMA University, (pp. 30-38). Riga: “Landmark” SIA.

10. Baetens, J., Steyaert, B., Claeys, D., & Bruneel, H. (2020). System occupancy in a multiclass batch-service queueing system with limited variable service capacity. Annals of Operations Research, 293, 3-26. https://doi.org/10.1007/s10479-019-03470-1.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6227564
Сьогодні
За місяць
Всього
1396
54241
6227564

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №4 2021 Форми організації виробничої діяльності підприємства за умов імовірнісної природи попиту