Інтегрована система модульного живлення та багаторівневого керування безщітковим двигуном постійного струму для електромобілів
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2020
- Останнє оновлення: 01 січня 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1489
Authors:
І. З. Щур, orcid.org/0000-0001-7346-1463, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. П. Турковський, orcid.org/0000-0001-9456-2394, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (6): 068 - 075
https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/068
Abstract:
Мета. Розроблення багатоцільового алгоритму керування каскадним напівпровідниковим інвертором для забезпечення шестикрокової комутації фазних напруг безщіткового двигуна постійного струму (БДПС), багаторівневого регулювання їх величини й вирівнювання зарядів модулів акумуляторних батарей (АКБ) у режимах тяги та рекуперативного гальмування електричних автономних транспортних засобів (ЕАТЗ), а також перевірка роботоздатності розроблених алгоритмів шляхом комп’ютерного симулювання.
Методика. Для вирішення вказаних завдань застосовані методи теорії автоматичного керування, елементи дискретної математики й теорія алгоритмів. Математична модель досліджуваної системи реалізована засобами додатку Simulink, а також програмування в середовищі MATLAB.
Результати. Розроблені узгоджені алгоритми шестикрокової комутації обмотки якоря БДПС, багаторівневого керування напругою якоря двигуна з широтно-імпульсною модуляцією лише на одному рівні та енергетичним менеджментом у вигляді вирівнювання ступеня зарядженості АКБ модулів. Створена комп’ютерна математична модель запропонованої системи електроприводу ЕАТЗ, на якій проведені симулювання, що підтверджують дієвість розроблених алгоритмів багатоцільового керування.
Наукова новизна. Здійснене обґрунтування й розв’язання задачі комплексного підвищення енергетичних, конструкційних показників, а також надійності енергетично-тягової системи ЕАТЗ завдяки застосуванню інтегрованої конфігурації системи модульного електричного живлення й багаторівневого керування БДПС за допомогою спільного багаторівневого каскадного інвертора.
Практична значимість. Використання розроблених рішень дасть змогу підвищити термін служби електричного двигуна, надійність усієї тягово-енергетичної системи, покращить її ремонтопридатність, розширить можливості компонування й навантаження кузова транспортного засобу, підвищить його пожежну та електричну безпеку.
Ключові слова: електромобіль, безщітковий двигун постійного струму, багаторівневий каскадний інвертор, модульна система енергетичного живлення, система енергетичного менеджменту
References.
1. Un-Noor, F., Padmanaban, S., Mihet-Popa, L., Mollah, M., & Hossain, E. (2017). A comprehensive study of key electric vehicle (EV) components, technologies, challenges, impacts, and future direction of development. Energies, 10(8), 1-82. https://doi.org/10.3390/en10081217.
2. Liang, B. Y., & Li, Y. S. (2017, Dec. 12–14). A review of DC/DC converter based on MMC. 2017 7 th Int. Conf. on Power Electronics Systems and Applications – Smart Mobility, Power Transfer & Security (PESA), Hong Kong, China, (pp. 1-6). https://doi.org/10.1109/pesa.2017.8277749.
3. Sun, Z., Qu, D., Wang, M., & Chen, G. (2015, June 3–5). Study of modular cascaded DC-DC converter with interleaved control for Energy Storage System. 2015 IEEE 24 th Int. Symp. on Industrial Electronics (ISIE), Buzios, Brazil, (pp. 417-421). https://doi.org/10.1109/isie.2015.7281504.
4. Shchur, I., & Biletskyi, Y. (2019, Sept. 15–18). Passivity-based control of hybrid energy storage system with common battery and modular multilevel DC-DC converter-based supercapacitor packs. 2019 IEEE 20 th Int. Conf. on Computational Problems of Electrical Engineering (CPEE), Lviv-Slavske, Ukraine, (pp. 1-6). https://doi.org/10.1109/cpee47179.2019.8949174.
5. Shchur, I., Kulwas, D., & Wielgosz, R. (2018, Sept. 10–14). Combination of distributed MPPT and distributed supercapacitor energy storage based on cascaded converter in photovoltaic installation. 2018 IEEE 3 rd Int. Conf. on Intelligent Energy and Power Systems (IEPS), Kharkiv, Ukraine, (pp. 139-144). https://doi.org/10.1109/ieps.2018.8559513.
6. Stippich, A., van der Broeck, C. H., Sewergin, A., & Wienhausen, A. H. (2017). Key components of modular propulsion systems for next generation electric vehicles. CPSS Transactions on Power Electronics and Applications, 2(4), 249-258. https://doi.org/10.24295/cpsstpea.2017.00023.
7. Zhou, S., Guan, M., Li, B., Zhou, S., & Xu, D. (2017, March 26–30). Control of the hybrid modular multilevel converter in motor drive applications. 2017 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC), Tampa, FL, USA, (pp. 1-5). https://doi.org/10.1109/apec.2017.7930765.
8. Sau, S., & Fernandes, B. G. (2017, Oct. 29 – Nov. 11). Modular multilevel converter based variable speed drives with constant capacitor ripple voltage for wide speed range. IECON 2017 – 43 rd Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society, Beijing, China, (pp. 1-6). https://doi.org/10.1109/iecon.2017.8216348.
9. Beshta, O., Khudolii, S., Neuburger, M., & Neuburger, N. (2019). Control of energy flows in electric drivetrain of electric vehicle with extra DC source. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 67-71. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/12.
10. Yuniarto, M. N., Rijanto, E., & Mukhlisin, A. (2019). Design and performance analysis of brushless direct current (BLDC) motor controller for electric scooter. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 694, 1-8. https://doi.org/10.1088/1757-899x/694/1/012004.
11. Kalyani, B. S., Mukkavilli, V. M., & Naik, G. (2017, Jan. 5–7). Performance enhancement of permanent magnet brushless DC motor using multilevel inverter. 2017 IEEE 7 th Int. Advance Computing Conf. (IACC), Hyderabad, India, (pp. 472-476). https://doi.org/10.1109/iacc.2017.0103.
12. Kumar, P. S., & Reddy, B. S. S. (2015). A novel topology of cascaded multi-level inverter fed BLDC motor drive. International Journal of Scientific Engineering and Technology, 04(08), 1557-1562. Retrieved from http://ijsetr.com/uploads/621534IJSETR4383-287.pdf.
13. Al Mashhadany, Y. I. (2015). High-performance multilevel inverter drive of brushless DC motor. International Journal of Sustainable and Green Energy, 4(3-1), 1-7. https://doi.org/10.11648/j.ijrse.s.2015040301.11.
14. Raj, N., G, J., & George, S. (2016). A modified charge balancing scheme for cascaded H-bridge multilevel inverter. Journal of Power Electronics, 16(6), 2067-2075. https://doi.org/10.6113/jpe.2016.16.6.2067.
15. Shchur, I., & Turkovskyi, V. (2020, Feb. 25–29). Comparative study of brushless DC motor drives with different configurations of modular multilevel cascaded converters. 2020 IEEE 15 th Int. Conf. on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET), Lviv – Slavske, Ukraine, (pp. 447-451). https://doi.org/10.1109/tcset49122.2020.235473.
Наступні статті з поточного розділу:
- Визначення умов використання драглайнів при формуванні одноярусного внутрішнього відвалу - 01/01/2021 23:53
- Визначення кінетичних характеристик горіння коксозольних залишків твердого біопалива - 01/01/2021 23:53
- Вплив геометрії частинок на ефективність роботи квазістатичних і інерційних дезінтеграторів - 01/01/2021 23:53
- Динамічний аналіз тонкошарових в'язкопружних конструкцій при підвищеній температурі з використанням моделювання методом скінченних елементів - 01/01/2021 23:53
- Спінювання рідкого скла у плоскому капілярі щілинного типу під дією мікрохвильового випромінювання - 01/01/2021 23:53
- Вплив легування жаростійких ущільнювальних покриттів на їх триботехнічні та фізико-механічні властивості - 01/01/2021 23:53
- Прогнозування зносу колодок модернізованих пристроїв гальмових систем візків вантажних вагонів ARIMA моделями - 01/01/2021 23:53
- Оцінка геотехнічних властивостей автомобільного тунелю Драа Ель Мізан (Алжир) - 01/01/2021 23:53
- Енергоефективне прогнозне керування у векторно-керованому асинхронному електроприводі - 01/01/2021 23:53
- Адаптація електролізера високого тиску до умов спільної експлуатації з енергоблоками ТЕС і АЕС - 01/01/2021 23:53
Попередні статті з поточного розділу:
- Визначення умов використання драглайнів при формуванні одноярусного внутрішнього відвалу - 01/01/2021 23:53
- Визначення кінетичних характеристик горіння коксозольних залишків твердого біопалива - 01/01/2021 23:53
- Вплив геометрії частинок на ефективність роботи квазістатичних і інерційних дезінтеграторів - 01/01/2021 23:53
- Динамічний аналіз тонкошарових в'язкопружних конструкцій при підвищеній температурі з використанням моделювання методом скінченних елементів - 01/01/2021 23:53
- Спінювання рідкого скла у плоскому капілярі щілинного типу під дією мікрохвильового випромінювання - 01/01/2021 23:53
- Вплив легування жаростійких ущільнювальних покриттів на їх триботехнічні та фізико-механічні властивості - 01/01/2021 23:53
- Прогнозування зносу колодок модернізованих пристроїв гальмових систем візків вантажних вагонів ARIMA моделями - 01/01/2021 23:53
- Оцінка геотехнічних властивостей автомобільного тунелю Драа Ель Мізан (Алжир) - 01/01/2021 23:53
- Енергоефективне прогнозне керування у векторно-керованому асинхронному електроприводі - 01/01/2021 23:53
- Адаптація електролізера високого тиску до умов спільної експлуатації з енергоблоками ТЕС і АЕС - 01/01/2021 23:53