Застосування диференційно-фазного захисту шин розподільчих установок об’єктів електроенергетики
- Деталі
- Категорія: Електротехнічні комплекси та системи
- Останнє оновлення: 01 вересня 2019
- Опубліковано: 20 серпня 2019
- Перегляди: 2912
Authors:
Д. О. Кулагін, Кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-3610-4250, Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. В. Федоша, Кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-0683-0561, Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. В. Ніценко, Кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0002-3450-7649, Державне підприємство „Національна енергетична компанія „Укренерго“, Регіональний диспетчерський центр Дніпровського регіону, м. Запоріжжя, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С. Ю. Шевченко, Доктор технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-9658-7787, Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут“, м. Харків, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. О. Данильченко, orcid.org/0000-0001-7912-1849, Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут“, м. Харків, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробити концепцію з реалізації більш досконалого пристрою, призначеного для релейного захисту збірних шин розподільчих установок електричних станцій і підстанцій, що матиме певні переваги в технічній експлуатації перед його традиційними аналогами, шляхом застосування диференційно-фазного принципу дії цього захисту.
Методика. При розробці концепції з імплементації диференційно-фазного захисту шин застосовано метод порівняльного аналізу, а саме проведено якісний аналіз характеристик релейного захисту збірних шин, визначені труднощі, що виникають при експлуатації традиційних диференційних струмових захистів, і переваги, які можуть бути отримані при впровадженні диференційно-фазного захисту, наявність яких обумовлена його особливостями, розглянутими в роботі.
Результати. На підставі багаторічного досвіду експлуатації диференційних струмових захистів на об’єктах електроенергетичної системи були встановлені проблемні питання їх експлуатації. Запропоноване використання диференційно-фазного принципу дії захисту шин, виділені його відмінні риси в порівнянні із традиційними захистами. Визначені умови пуску, спрацювання й повернення диференційно-фазного захисту шин, а також запропоновано спосіб визначення чутливості його фазного органу за кутом. Наведена фазна характеристика захисту, яка є його основною робочою характеристикою, що визначає ширину зони спрацювання та блокування захисту.
Наукова новизна. Уперше запропоновано застосувати диференційно-фазний захист шин, принцип дії якого заснований виключно на порівнянні фаз вторинних струмів приєднань, підключених до спільної системи збірних шин. При цьому не передбачається застосування будь-яких додаткових пускових органів захисту, що виконані за відмінним принципом дії від диференційно-фазного.
Практична значимість. Пристрій диференційно-фазного захисту шин може бути впроваджений у технічну експлуатацію на об’єктах електроенергетичної системи як альтернативний варіант застосуванню традиційних диференційних струмових захистів. Він має низку переваг і дозволяє вирішити існуючі проблеми експлуатації захистів, обумовлені підвищеними вимогами до вимірювальних трансформаторів струму в колах диференційного захисту шин, необхідністю виконання громіздких розрахунків його робочих уставок, інформаційною надлишковістю та складністю сучасних цифрових пристроїв, що виконують функцію диференційного захисту шин.
References.
1. Technical operation of power plants and networks. Rules(2003). Kyiv: NTUKTs.
2. Rules of electrical. Head 3.2. Relay protection (2015). Kyiv: NPTSR.
3. Gurevich, V. (2006). Microprocessor protection relays: new prospects or new problems? Electrotekhnika i Electromekhanika, 3, 18-26.
4. Kulagin, D.O. (2014). Mathematical model of traction of asynchronous engine taking into account saturation of magnetic circles. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, 103-110.
5. Kulagin, D.O. (2014). Mathematical model of traction asynchronous engine taking into account saturation. Tehnicna elektrodinamika, 6, 49-55.
6. Gurevich, V.A. (2006). Problem of Power Supply of Microprocessor-based Protective Relays in Emergency Mode. Electricity Today Transmission & Distribution Magazine, 8, 32-36.
7. Podshivalin, A., Klimatova, I., & Terentyev, Е. (2009). Modern Fault Location Technique for the Utility. In Proc. Int. Conf. IEEE Bucharest PowerTech. Bucharest, Romania, DOI: 10.1109/PTC.2009.5282019.
8. Pereira, C.E., & Zanetta, L.C. (2004). Fault location in transmission lines using one-terminal postfault voltage data. IEEE Transactions on power delivery, 19(2), 570-575.
9. Brahma, S.M., & Girgis, A.A. (2004). Fault location on a transmission line using synchronized voltage measurements. IEEE Transactions on power delivery, 19(4), 1619-1622. DOI: 10.1109/TPWRD.2003.822532.
10. Kjolle, G., Aabo, Y., & Hjartsjo, B. (2002). Fault Statistics as a Basis for Designing cost-effective Protection and Control Solutions. SIGRE, Session, 1-6.