Оптимізація технологічних параметрів і методологія оцінки ефективності процесу доставки масових вантажів
- Деталі
- Категорія: Інформаційні технології, системний аналіз та керування
- Останнє оновлення: 29 червня 2019
- Опубліковано: 16 червня 2019
- Перегляди: 2868
Authors:
Н. Ю. Шраменко, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0003-4101-433X, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, м. Харків, Україна, Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. О. Шраменко, orcid.org/0000-0002-3551-6942, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Підвищення ефективності процесу доставки масових вантажів відправницькими маршрутами за рахунок оптимізації технологічних параметрів логістичного ланцюга.
Методика. Оптимізація технологічних параметрів логістичного ланцюга доставки вантажів виконана за допомогою математичного моделювання. Для оцінки ефективності процесу доставки вантажів застосований аналітичний метод дослідження.
Результати. У результаті дослідження отримані оптимальні значення технологічних параметрів виробничо-транспортного ланцюга доставки рудних вантажів відправницькими маршрутами: склад маршруту, що формується ‒ 38 ваг., продуктивність пункту навантаження ‒ 324,2 т./год, інтервал постачання ‒ 1,75 діб. За допомогою отриманих оптимальних технологічних параметрів логістичного ланцюга доставки масових вантажів відправницькими маршрутами планується експлуатаційна робота залізничного транспорту, що забезпечує дотримання інтервалу постачання з метою реалізації вимоги „точно у строк“. Отримані залежності питомих витрат від зазначених параметрів, що дозволяють оцінити характер їх зміни в різних умовах, що задаються.
Наукова новизна. Формалізовані складові економічного ефекту логістичного ланцюга доставки масових вантажів (вугілля, руди й т. п.) відправницькими маршрутами і запропонована методологія оцінки економічного ефекту для обох суб’єктів логістичного ланцюга: власника вагонів і виробництва.
Практична значимість. Запропоновані рекомендації щодо формування технологічного процесу функціонування всього логістичного ланцюга при заданих значеннях тривалості виробничих циклів постачальника та споживача, тривалості транспортування, інтенсивності надходження доставленої сировини у виробництво. Для підвищення ефективності доставки масових вантажів рекомендується застосовувати розроблені графіки взаємодії виробництва, транспорту та споживання. При цьому інтенсивність надходження сировини у виробництво обумовлює оптимальний склад відправницького маршруту та інтервал постачання.
References.
1. Fedorovich, V. O., & Kubrak, N. А. (2014). An analysis of economic conditions and factors contributing to improving the efficiency of freight transport in the perspective of organizing technological outsourcing. Bulletin of Tomsk State University. Economy, 3(27), 66-78.
2. Moroz, M. M. (2015). Defining the term and the volume of investments on reduction to necessary structure of rolling stock of passenger public transport (Kremenchuk city case study). Actual Problems of Economics, 166(4), 235–243.
3. Zharkova, A. A., & Druzhinina, M. G. (2017). Model of the organization of transportation of bulk cargo in the industrial region. High technologies of development and use of mineral resources, 3, 265-268.
4. Muzylyov, D. А., Kravcov, А. G., Karnayh, N. V., Berezhnaja, N. G., & Kutiya, О. V. (2016). Development of a methodology for choosing conditions of interaction between harvesting and transport complexes. Eastern European Journal of Enterprise Technologies, 2(3), 11-21. DOI: 10.15587/1729-4061.2016.65670.
5. Shramenko, N. Y. (2015). Effect of process-dependent parameters of the handling-and-storage facility operation on the cargo handling cost. Eastern European Journal of Enterprise Technologies, 5/3(77), 43-47. DOI: 10.15587/1729-4061.2015.51396.
6. Shatrova, K. I. (2016). The experience of foreign countries in the formation of transport and logistics systems. Public administration and customs administration, 1(14), 90-100.
7. Burmistrova, O. N., Sushkov, S. I., & Pilnik, Yu. N. (2015). Optimization of parameters of transport processes at the enterprises of the timber industry complex. Fundamental research, 11(2), 237-241.
8. Kuzubov, A. A. (2017). System features inventory management in the logistics system business. Azimuth of Scientific Research: Economics and Administration, 6(4(21)), 137-140.
9. Verlan, A. I. (2013). Perfection of methods for stimulating sender routing on railway transport. Science and Transport Progress: Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport after academician V. Lazaryan, 49, 75-85.
10. Verlan, A. I., Pinchuk, E. P., & Zhuravel, I. L. (2014). Improving the methods of technical and economic assessment of the efficiency of cargo transportation by sender routes. Coll. of sci. works of DSURT after academician V. Lazaryan, 7, 10-14.
11. Nefyodova, Y. I., & Bulgakova, J. V. (2013). Modeling of management processes in integrated production and transportation system. Bulletin of the Azov State Technical University. Series: Technical Sciences, 27, 205-213.
12. Shamis, V. A., & Mochalin, M. S. (2016). Some aspects of functioning of transport and logistic processes. Modern technics and technologies, 11(1). Retrieved from http://technology.snauka.ru/2016/11/10897.
13. Shramenko, N. Y. (2017). Evaluation of the effectiveness of piggyback traffic in the context of creating transport and logistics clusters.Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6(162), 151-155.
14. Shramenko, N. Y. (2016). Methodology for evaluation of synergy effect in terminal cargo delivery system. Actual Problems of Economics, 8(182), 439-444.
15. Taran, I., Turpak, S., Fomin, О., & Tretyak, О. (2018). Logistik technology to deliver raw material for metallurgical production. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1(163), 162-169. DOI: 10.29202/nvngu/2018-1/3.
16. Parunakajn, V. E., & Maslak, G. V. (2017). Increase of production and transport co-operation efficiency in the material traffic at metallurgical enterprises.Bulletin of the Azov State Technical University. Series: Technical Sciences, 35, 237-244.
17. Baramidze, M., Lekveishvili, G., & Gogiashvili, P. (2016). Methods of evaluating the performance of transportation companies using the principle of logistics. YEAR XXIV, 2, 56-58.
18. Shamis, V. A., & Mochalin, M. S. (2016). Analysis of indicators of efficiency of transport and logistic processes. Modern technics and technologies, 12(1). Retrieved from http://technology.snauka.ru/2016/12/10903.
19. Belozerova, I. G. (2013). The economic effect arising from the improvement of the system of planning the transportation of goods. Engineering Bulletin of the Don, 26(3(26)). Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/ekonomicheskiy-effekt-voznikayuschiy-pri-sovershenstvovanii-sistemy-planirovaniya-perevozok-gruzov.
20. Shramenko, N. Y., & Shramenko, V. O. (2018). Mathematical model of the logistics chain for the delivery of bulk cargo by rail transport. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5(167), 136-141. DOI: 10.29202/nvngu/2018-5/15.
Попередні статті з поточного розділу:
- Визначення розподілу введеної енергії за об’ємом руднотермічної печі - 16/06/2019 22:49
- Закономірності керування вилученням корисного мінералу з рудопотоків із самоподрібненням. Спектральний аналіз - 16/06/2019 22:48
- Аналіз впливу властивостей структурованих даних на оптимізацію процесів їх обробки - 16/06/2019 22:46
- Автоматизація процесу керування гірничими машинами на основі нечіткої логіки - 16/06/2019 22:45