Підвищення ефективності використання автосамоскидів в умовах кар’єрів на відкритих гірничих роботах
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 21 травня 2019
- Опубліковано: 24 квітня 2019
- Перегляди: 2386
Authors:
О. Сладковськи, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-1041-4309, Сілезький технічний університет, м. Катовіце, Польща, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. Утегенова, orcid.org/0000-0001-9098-6325, Казахський національний дослідницький технічний університет, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. Кольга, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3194-2274, Магнітогорський державний технічний університет імені Г. І. Носова, м. Магнітогорськ, Російська Федерація, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С. Гавришев, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-8594-8463, Магнітогорський державний технічний університет імені Г. І. Носова, м. Магнітогорськ, Російська Федерація, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. Столповських, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0003-2893-5070, Казахський національний дослідницький технічний університет, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. Таран, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3679-2519, Національний технічний університет „Дніпровська політехніка“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Підвищення ефективності роботи автомобільного транспорту шляхом зміни структури ухилів виїзних траншей на відкритих гірничих розробках родовищ корисних копалин.
Методика. У роботі використано теоретичний аналіз, заснований на методах теорії використання діючих сил інерції рухомого автосамоскиду для подолання підвищених ухилів траси руху. Аналіз і узагальнення аналітичного способу вирішення рівнянь кінематики рівнозмінного (рівноприскореного або рівносповільненого) руху автосамоскидів використовувалися з метою підтвердження теоретичних результатів і прийнятих припущень.
Результати. У роботі зроблена спроба узагальнити, розвинути й запропонувати більш повні рішення задач раціональної області застосування кар’єрних автосамоскидів за рахунок використання сил інерції автосамоскиду, що рухається для подолання підвищених ухилів трас кар’єрних доріг. Наведене аналітичне рішення тягових і гальмівних завдань при подоланні автосамоскидами ухилів виїзних траншей при відкритій розробці родовищ. Показано, що ці рішення найбільш прості для практичного використання при проектуванні нових кар’єрних трас при експлуатації виїзних траншей глибоких кар’єрів.
Наукова новизна. Розроблені математичні моделі динамічних процесів, що протікають при реалізації дотичної сили тяги, що розвивається двигуном автосамоскиду на підвищених ухилах кар’єрних трас. Вони відрізняються від відомих тим, що в якості основного моделюючого елементу використовуються сили інерції, що виникають унаслідок прискорення при русі автосамоскиду, які можна направити на подолання підвищених уклонів у виїзних траншеях кар’єрів. У результаті чисельного моделювання встановлені закономірності змінюваності зміни швидкості руху автосамоскидів при чергуванні горизонтальних і похилих ділянок дороги в залежності від їх протяжності та кутів нахилу. Це дозволяє вдосконалити виробничий процес за критерієм подоланих підвищених ухилів виїзних траншей кар’єрів, майже вдвічі скоротити їх довжину, скоротити час руху самоскидів і підвищити продуктивність при транспортуванні гірської маси.
Практична значимість. Отримані в роботі результати, представлені у вигляді розрахункових формул, дозволяють обґрунтовано проводити розрахунки трас виїзних траншей при відкритій розробці родовищ корисних копалин на етапі проектування кар’єрів. Це забезпечує зниження величини рознесення бортів при розробці глибоких кар’єрів.
References.
1. Anistratov, K. Yu., 2011. Global trends in the development of the structure of the park of mining equipment. Mining industry [online], 6(100), pp. 2‒6. Available at: <https://mining-media.ru/ru/article/karertekh/400-mirovye-tendentsii-razvitiya-struktury-parka-karernoj-tekhniki> [Accessed 14 October 2017].
2. Baek, J. and Choi, Y., 2017. A new method for haul road design in open-pit mines to support efficient truck haulage operations. Appl. Sci, 7, 19 p.
3. Fujita, K., Yasuda, T. and Imaie, K., 2011. Ultra large hydraulic excavators and dump trucks for large open-pit mines. Hitachi Review [pdf], 60(5), pp. 267‒271. Available at: <http://www.hitachi.com/rev/pdf/2011/r2011_ 05_110.pdf> [Accessed 23 January 2018].
4. Brighton, J. and Richards, T., 2010. Assess the design of lorries and quarries for aggregate transport. Report no. MA/1/S/6/01. Program: Environmental impact of aggregate transport by construction trucks. Cranfield University [online]. Available at: <https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/bitstream/handle/1826/8237/Lorries_and_quarries-transport_final_report-.pdf?sequence= 1&isAllowed=y> [Accessed 11 December 2017].
5. Protsiv, V., Novytskyi, O. and Samoilov, A., 2012. Advantages of magnetic loader over rail brakes on mine locomotive. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, рр. 79‒83.
6. Kolosov, D., Dolgov, O., Bilous, O. and Kolosov, A., 2015. The stress-strain state of the belt in the operating changes of the burdening conveyor parameters. New Developments in Mining Engineering 2015: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, pp. 585‒590.
7. Burmistrov, K. V., Osintsev, N. A. and Shakshakpaev, A. N., 2017. Selection of open-pit dump trucks during quarry reconstruction. Procedia Engineering, 206, pp. 1696‒1702.
8. Sladkowski, A., Utegenova, A., Elemesov, K. and Stolpovskikh, I., 2017. Determining of the rational capacity of a bunker for cyclic-and-continuous technology in quarries. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6(162), pp. 29‒33.
9. Kasztelewicz, Z., Sikora, M., Zajączkowski, M. and Patyk, M., 2014. Technological systems in open brown coal mines in the world. Mining overview, 10, pp. 85‒89.
10. Bajda, M. and Hardygóra, M., 2011. The assessment of energy efficiency of belt transportation on the basis of dynamic parameters of a conveyor belt. Transport, 4(14), pp. 3‒6.
11. Zabolotny, K. and Panchenko, E., 2010. Definition of rating loading in spires of multilayer winding of rubberrope cable. New Techniques and Technologies in Mining, рр. 223‒229.
12. Ilin, S.R., Samusya, V.I., Kolosov, D.L., Ilina, I.S. and Ilina, S.S., 2018. Risk-forming dynamic processes in units of mine hoists of vertical shafts. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, pp. 64‒71. DOI: 10.29202/nvngu/2018-5/10.
13. Taran, I. and Klymenko, I., 2017. Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems. 12 (Special Edition), pp. 45‒56. DOI: 10.20858/tp. 12. se. 4.
14. Kolga, A., Rakhmangulov, A., Osintsev, N., Sładkowski, A. and Stolpovskikh, I., 2015. Robotic transport complex of automotive vehicles for handling of rock mass at the process of open cast mining. Transport Problems, 10(2), pp. 109‒116.
Наступні статті з поточного розділу:
- Концептуальні основи термокерованості в залізничних гальмових трибопарах - 24/04/2019 18:01
- Інноваційні конструкції насосних глибоководних гідропідйомів на базі прогресивних багатофазних нерівноважних моделей - 24/04/2019 17:57
- Вибір стратегії технічної експлуатації модернізованих маневрових тепловозів - 24/04/2019 17:54