Ефективність використання конвеєрів при транспортуванні порід над обводненими виробками кар’єрів
- Деталі
- Категорія: Розробка родовищ корисних копалин
- Останнє оновлення: 09 січня 2019
- Опубліковано: 27 грудня 2018
- Перегляди: 2882
Authors:
Б. Ю. Собко, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-6872-8458, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. В. Денищенко, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-4011-5422, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. В. Ложніков, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-1231-0295, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. А. Кардаш, orcid.org/0000-0002-7947-7789, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробка технологічної схеми гірничотранспортних робіт в умовах обводнених родовищ.
Методика. Вибір раціонального транспортного устаткування для умов розробки обводненого Мотронівського розсипу виконано шляхом використання аналітичного методу досліджень. Графоаналітичний метод досліджень використовувався при розробці технологічних схем гірничотранспортних робіт із застосуванням конвеєрного транспорту. При обґрунтуванні параметрів технологічної схеми транспортування розкривних порід застосовувався метод техніко-аналітичного аналізу.
Результати. Узагальнено світовий досвід розробки титанових родовищ і виділені основні переваги підводного видобутку руди на Мотронівському розсипі. Проведено аналіз традиційних схем та обладнання транспортування порід розкриву для умов таких родовищ і запропонована нова конструкція стрічкового конвеєра з канатним поставом і технологія гірничих робіт з його використанням. Визначені основні показники економічної ефективності розробленої технології: зниження експлуатаційних витрат при зменшенні відстані транспортування, чиста наведена вартість (NPV) і внутрішня норма прибутковості (IRR).
Наукова новизна. Отримані результати досліджень зі встановлення впливу зміни параметрів і обладнання технологічної схеми відпрацювання Мотронівського розсипу із застосуванням запропонованих у роботі комплексів безперервної дії для розробки порід розкриву обводнених розсипних родовищ на чисту наведену вартість проекту, що дозволило визначити внутрішню норму прибутковості й термін окупності капіталовкладень.
Практична значимість. Обґрунтовані технологічні рішення щодо введення до технологічної схеми транспортування розкривних порід з’єднувального конвеєра з канатним поставом у центральній частині кар’єрного поля. Застосування плавучої опори на понтоні дозволяє забезпечити стабілізацію траси конвеєра у надводній частині родовища. Можливість застосування підвісної канатної дороги суттєво спрощує й полегшує обслуговування елементів конвеєра, що дозволяє підвищити безпеку праці та її економічність.
References.
1. Sobko, B. Yu., Lozhnikov, O. V., Haidin, A. M. and Laznikov, O. M., 2016. Substantiation of rational mining method at the Motronivskyi titanium-zirconium ore deposit exploration. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, pp. 41‒48.
2. Bosnjak, S. M. and Zrnic, N. D., 2012. Dynamics, failures, redesigning and environmentally friendly technologies in surface mining systems. Archives of Civil and Mechanical Engineering [online], 12(3), рр. 348‒359. Available at: <//www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.baztech-57ce570c-2319-4aaa-abd4-3ed42330b83d> [Accessed 12 October 2017].
3. Roumpos, C., Partsinevelos, P., Agioutantis, Z., Makantasis, K. and Vlachou, A., 2014. The optimal location of the distribution point of the belt conveyor system in continuous surface mining operations. Simulation Modelling Practice and Theory, 47, pp. 19‒27.
4. Kumar, D. and Mandloi, R. K., 2013. Analysis and Prospects of Modification in Belt Conveyors-A. Analysis, 3(1), pp. 581‒587.
5. Shirin, L. N., Denischenko, A. V. and Yurchenko, O. O., 2014. Technological schemes of haulage in the crushed stone quarries with the use of rope ground-water roads of the new generation. Problems of minerals using, 2, рр. 158‒165.
6. Herrmann, H. and Bucksch, H., 2014. Belt conveyor. In: Dictionary Geotechnical Engineering/Wörterbuch GeoTechnik: English-German/Englisch-Deutsch. pp. 120‒120.
7. Abere, D. V., Oyatogun, G. M., Abioye, A. A., Rominiyi, A. L., Abioye, O. P., Yaskuma, U., Onotu, G. O., Ogar, M. O., Oyatogun, A. O., Igbonwelundu, M. T., Filusi, G. F. and Akinwole, I. E., 2017. Comparative Study of Local Mining Methods and Assay of Cassiterite with other Alluvial Mineral Deposits in Kuru-Jantar, Plateau State, Nigeria. American Journal of Mining and Metallurgy, 4(1), pp. 51‒61.
8. Van Rensburg, B. J., 2013. The development of a light weight composite conveyor belt idler roller. University of Southern Queensland. Faculty of Health, Engineering and Sciences [pdf]. Available at: <https://eprints.usq.edu.au/24621/1/JansevanRensburg_2013.pdf> [Accessed 24 December 2017].
9. De Werk, M., Ozdemir, B., Ragoub, B., Dunbrack, T. and Kumral, M., 2017. Cost analysis of material handling systems in open pit mining: Case study on an iron ore prefeasibility study. The Engineering Economist, 62(4), pp. 369–386.
10. Bai, R., Liu, C., Liu, G. and Cao, B., 2014. Optimization of in-pit haulage system development during internal dumping in seasonal stripping surface coal mine. Journal of Chongqing University, 37(8), pp. 99‒104.