Оптимізація взаємодії ланок комбінованого транспорту при відкритій розробці корисних копалин
- Деталі
- Категорія: Розробка родовищ корисних копалин
- Останнє оновлення: 14 липня 2013
- Опубліковано: 13 листопада 2012
- Перегляди: 5910
Автори:
К.В. Литвиненко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант кафедри метрології та інформаційно-вимірювальних технологій, викладач математики, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Раціональні технологічні схеми видобутку корисних копалин відкритим способом вимагають оптимізації функціонування і взаємодії автомобільного, залізничного, конвеєрного транспорту. Зведення до мінімуму простоїв засобів транспортування гірської маси, з урахуванням стохастичності процесів розвантаження і завантаження, можливо досягти за умови правильної організації прибуття транспорту на перевантажувальні пункти кар’єру. Мінімізацію витрат, у першу чергу, можна забезпечити за рахунок раціонального формування вантажопотоків із перевезенням гірської маси за найкоротшою відстанню, а також шляхом оптимізації функціонування „вузьких“ місць у транспортній системі кар’єру.
Методика. Взаємодія різних видів транспорту на стиках транспортної мережі, за умови врахування випадкового розкиду параметрів взаємодії, вимагає стохастичної постановки транспортної задачі оптимізації. У роботі будується цільовий критерій оптимальності транспортних потоків, облік якого дозволить знизити витрати на переміщення гірської маси і простої транспорту в середині гірничотранспортної системи.
Результати. У роботі досліджено нерівномірності функціонування перевантажувальних пунктів при комбінованому автомобільно-залізничному транспорті на глибоких кар’єрах. Проведений аналіз показує значні коливання руху гірської маси в залежності від часу в середині транспортної мережі, що вимагає побудови імовірнісних моделей функціонування гірничотранспортної системи. Наведена стохастична постановка і побудована цільова функція для оптимізації динамічної задачі взаємодії суміжних ланок комбінованого транспорту в кар’єрі.
Наукова новизна. Обгрунтовано критерій мінімізації збитків залежно від закону розподілу прибуття транспортних засобів на перевантажувальні пункти.
Практична значимість. Наведено стохастичну постановку задачі щодо мінімізації збитків при взаємодії транспортних потоків у гірничотранспортній системі кар’єру, що дозволяє оптимізувати роботу суміжних транспортних ланок при переміщенні гірської маси.
Список літератури / References:
1. Дриженко А.Ю. Закономерности формирования рабочей зоны глубоких карьеров / А.Ю. Дриженко, К.В. Литвиненко // Сб. науч. тр. НГУ– Днепропетровск, 2008.– № 31.– С. 61–69.
Drizhenko, A.Yu. and Litvinenko, K.V. (2008), “Regularities of formation of the working area in deep pits”, Collection of scientific papers of National Mining University, Dnepropetrovsk, no.31, pp. 61–69.
2. Дриженко А.Ю. Открытая разработка железных руд Украины / А.Ю. Дриженко, Г.В. Козенко, А.А. Рыкус – Полтава: Полтавський літератор, 2009.– 452 с.
Drizhenko, A.Yu., Kozenko, G.V. and Rykus, A.A. (2009), Otkrytaya razrabotka zheleznykh rud Ukrainy [Open-Cast Development of Iron Ore in Ukraine], Poltavsky lіterator, Poltava, Ukraine.
3. Александров А.Э. Стохастическая постановка динамической транспортной задачи с задержками с учетом случайного разброса времени доставки и времени потребления / А.Э. Александров, Н.В. Якушев // Управление большими системами / Сб. трудов ИПУ РАН.–2006. –№12–13.– С. 5–14.
Aleksandrov, A.E. and Yakushev, N.V. (2006), “The stochastic formulation of the dynamic transportation problem with delays, taking into account the random variation of time of delivery and time consumption”, Upravleniye bolshymi sistemami, Collection of scientific works published by IPU RAN, no.12–13, pp. 5–14.
litvin | |
2013-07-14 341.37 KB 1304 |
Наступні статті з поточного розділу:
- Теоретичне обґрунтування динамічних параметрів імпульсного нагнітання рідини у вугільний пласт - 13/11/2012 15:56
- Вплив характеристик шаруватості та кута падіння гірського масиву на результати обчислювального експерименту зі стійкості виїмкових виробок - 13/11/2012 15:52
- Дослідження робочих характеристик посилюючих стояків кріплення - 13/11/2012 15:49