Дослідження кінематики контактної взаємодії циклоїдальних профілів у зачепленні героторної пари
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 11 січня 2018
- Опубліковано: 11 січня 2018
- Перегляди: 3502
Authors:
O.I. Скібінський, кандидат технічних наук, доцент, Центральноукраїнський національний технічний університет, доцент кафедри технології машинобудування, м. Кропивницький, Україна
А.О. Гнатюк, Центральноукраїнський національний технічний університет, аспірант, м. Кропивницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">andrej.gnatyuk@gmail.com
Abstract:
Мета. Визначення законів руху точок контакту спряжених профілів коліс героторної пари у процесі взаємного переміщення, аналітичне визначення швидкостей переміщення, встановлення природи тертя, що має місце в зачепленні, ідентифікація ділянок профілів з найбільшою інтенсивністю тертя.
Методика. Дослідження базуються на теорії позацентроїдних циклоїдальних зачеплень, положеннях диференціальної геометрії, законах руху матеріальної точки за траєкторією, що задана функцією.
Результати. Встановлення точних математичних залежностей відносних швидкостей точки контакту двох спряжених профілів у зачепленні героторної пари. Встановлено, що мають місце дві одночасні швидкості точки контакту – уздовж циклоїдального профілю та уздовж профілю цівкового колеса, причому вектори швидкостей лежать на спільній дотичній у точці спряження, різні за модулем, а їх знак залежить від фази робочого циклу.
Наукова новизна. Визначені закони руху контактних точок у зачепленні героторної пари, достовірно встановлено змінний швидкісний режим у зачепленні. У ході досліджень отримана універсальна формула зв’язку швидкостей переміщення точок за криволінійною траєкторією та еквідистанті до неї, що враховує кривизну траєкторії. Встановлено, що при взаємодії випуклої ділянки еквідистанти до циклоїдальної кривої зі спряженою цівкою, має місце тертя ковзання, а при обкаті увігнутої ділянки – тертя кочення. Отримані функції лінеаризації, що дозволяють стабілізувати змінний швидкісний режим.
Практична значимість. Отримані в ході дослідження результати дають змогу оцінити вплив швидкісного режиму на інтенсивність тертя в точках спряження профільних поверхонь, локалізувати ділянки з найбільшою інтенсивністю тертя, знайти шляхи зменшення шкідливого впливу тертя та підвищити стійкість профілів у зачепленні. Результати також можуть бути використані при розробці технології обробки циклоїдальних профілів в умовах обкату, з функцією лінеаризації швидкості взаємного обкату профілів інструмента й деталі. Лінеаризація дасть змогу стабілізувати навантаження й підвищити точність обробки.
References
1. Borislavov, B., Borisov, I. and Panchev, V., 2012. Design of a planetary-cyclo-drive speed reducer. Cycloid stage, geometry, element analyses. SwePart Transmission AB.
2. Lozica, I., Mirko, B., Goran, D. and Yasmina, A., 2010. Analitycal and numerical analysis of load gerotor pumps. Scientific and Technical Review Jornal, 60(1), pp. 30‒38 [online]. Available at: <http://is.fink.rs/podaci/Mirko_Blagojevic/63/4.pdf> [Accessed 24 May 2017].
3. Hao, L., Jae-Cheon, L., Yoon, A. and Sang-Tae, K., 2014. Profile design and numerical calculation of instantaneous flow rate of a gerotor pump. Journal of Applied Mathematics and Physics, 3, pp. 92‒97.
4. Skibinskyi, O. I., Hutsul, V. I., Hnatiuk, A. O., 2012. Research on terms of existence of working profile of center epicyclic transmission internal gear. Collection of scientific papers of KNTU, 1(25), pp. 238‒241.
5. Lozica, I. and Danica, J., 2006. Specific sliding of trochoidal gearing profile in the gerotor pumps. FME Transactions Jornal, 34, pp. 121‒127 [pdf]. Available at: <http://www.mas.bg.ac.rs/_media/istrazivanje/fme/vol34/3/1_lozica_ivanovic_121-127> [Accessed 24 May 2017].
Наступні статті з поточного розділу:
- Створення ефективних металевих теплоізоляційних конструкцій - 11/01/2018 13:30
- Експериментальна оцінка несучої здатності круглих, квадратних і прямокутних сталебетонних колон - 11/01/2018 12:30
- Вплив упровадження круглих труб до несучих конструкцій кузовів вантажних вагонів на їх фізико-механічні властивості - 11/01/2018 12:27