Визначення раціональної ємності бункера при циклічно-потоковій технології на кар’єрах
- Деталі
- Категорія: Розробка родовищ корисних копалин
- Останнє оновлення: 11 січня 2018
- Опубліковано: 11 січня 2018
- Перегляди: 3346
Authors:
О.В. Сладковськи, доктор технічних наук, професор, Сілезький технічний університет, факультет транспорту, завідувач кафедри логістики і авіаційних технологій, м. Катовіце, Польща, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А.Е. Утегенова, НАО „Казахський національний дослідницький технічний університет імені К.І. Сатпаева“, асистент кафедри технологічних машин і обладнання, аспірант, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
К.К. Елемесов, кандидат технічних наук, доцент, НАО „Казахський національний дослідницький технічний університет імені К.І. Сатпаева“, завідувач кафедри технологічних машин і обладнання, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І.М. Столповскіх, доктор технічних наук, професор, НАО „Казахський національний дослідницький технічний університет імені К.І. Сатпаева“, кафедра технологічних машин і обладнання, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">ivanstol@rambler.ru
Abstract:
Мета. Визначення раціональних параметрів перевантажувальних пунктів при циклічно-потоковій технології під час відкритих гірничих робіт із застосуванням автосамоскидів.
Методика. В основу розробленої методики було покладено моделювання фізичної суті процесу транспортування автотранспортом, якій найбільш повно відповідає найпростіший потік у теорії масового обслуговування пуассонового типу, а перевантажувальний пункт, із точки зору бункеризації й складування, можна розглядати як розімкнену систему масового обслуговування, в якій тривалість очікування розвантаження апроксимується показовим розподілом.
Результати. У результаті проведених розрахунків на основі умови безперебійного розвантаження автосамоскидів на перевантажувальному пункті були визначені раціональна ємність бункера та раціональне число точок розвантаження.
Наукова новизна. Уперше виконана кількісна оцінка технологічних параметрів перевантажувальних пунктів з урахуванням тривалості рейсу автосамоскиду у вантажному й порожняковому напрямках, вантажопідйомності автосамоскиду, тривалості навантаження, загального числа автосамоскидів, необхідних для обслуговування екскаваторів, і ряду інших параметрів. Таким чином був виконаний комплексний аналіз роботи транспортної системи кар’єра.
Практична значимість. На основі запропонованої методики можна заздалегідь планувати можливість підвищення ефективності роботи транспортної системи при відкритих гірничих розробках, що в кінцевому підсумку сприятиме підвищенню загальної продуктивності роботи кар’єра.
References
1. Shevkun, E. B., 2014. Transition to blow transport in deep pits. Scientists notes of the PNU, 5(2), pp. 76‒84 [online]. Available at: <http://pnu.edu.ru/media/ejournal/articles-2014/TGU_5_59.pdf> [Accessed 5 September 2016].
2. Ivos, V., Mitrović, S. and Vučetić, A., 2015. Project management model for opening of the opencast mine radljevo in the kolubara coal basin. In: Proceedings of the 12th International Symposium Continuous Surface Mining. Aachen-2014, pp. 425‒435 [online]. Available at: <https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-12301-1_37> [Accessed 14 December 2016].
3. Kovrov, O., Babiy, K., Rakishev, B. and Kuttybayev, A., 2016. Influence of watering filled-up rock massif on geomechanical stability of the cyclic and progressive technology line. Mining of Mineral Deposits, 10(2), pp. 55‒63.
4. Agafonov, Yu., Suprun, V., Pastikhin, D. and Radchenko, S., 2015. Problems and prospects of cyclic-and-continuous technology in development of large ore-and coalfields. In: Proceedings of the 12th International Symposium Continuous Surface Mining. Aachen-2014, pp. 437‒445 [online]. Available at: <https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-12301-1_38> [Accessed 14 December 2016].
5. Kuchersky, N., Shelepov, V., Gumenik, I. and Lozhnikov, A., 2015. Development of inclined conveyor hard rock transportation technology by the cyclical-and-continuous method. In: Proceedings of the 12th International Symposium Continuous Surface Mining. Aachen-2014, pp. 41‒46 [online]. Available at: <https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-12301-1_5> [Accessed 14 December 2016].
6. Gruzdev, A. V., Osadchiy, A. M. and Furin, V. O., 2012. Stationary and semi-stationary crushing reloading stations of Joint Stock Company “Uralmashzavod”. Mining Journal, 11, pp. 70‒72.
7. Sanakulov, K. S. and Shelepov, V. I., 2011. Deep-level stream inputs of cyclic-and-continuous technology in the Muruntau quarry. Ratsionalnoe Osvoenie Nedr, 4, pp. 52‒57.
8. Oberrauner, A. and Turnbull, D., 2013. Essentials on in-pit crushing and conveying (IPCC). In: Beltcon 17. International Materials Handling Conference [online]. Available at: <http://beltcon.org.za/docs/b1714.pdf> [Accessed 4 October 2016].
9. Vilkul, Yu., Slobodyanyuk, V. and Мaximov, I., 2016. Optimization of capacity and the number of crushing and transfer stations at the deep open pits. Metallurgical and Mining Industry, 4, pp. 116‒120.
10. Yudin, A. V., 2011. The theory and technical solutions of the transportation reloading systems in quarries. Ekaterinburg: Publishing house of USMU.
11. Patterson, S. R., 2016. Optimising the operational energy ef ciency of an open-pit coal mine system. PhD thesis. Queensland University of Technology [online]. Available at: <https://eprints.qut.edu.au/95087/1/Samuel_Patterson_Thesis.pdf> [Accessed 9 September 2016].
12. Yakovlev, V. L., Karmaev, G. D., Bersenev, V. A., Glebov, A. V., Semenkin, A. V. and Sumina, I. G., 2016. Efficiency of cyclical-and-continuous method in open pit mining. Journal of Mining Science, 52(1), pp. 102–109.
13. Ta, C. H., Ingolfsson, A. and Doucette, J., 2013. A linear model for surface mining haul truck allocation incorporating shovel idle probabilities. European Journal of Operational Research, 231, pp. 770–778.
14. Utegenova, A., Yelemessov, K., Stolpovskikh, I. and Sladkowski, A., 2017. Determination of rational technological parameters of the reloading station of rocksground with cyclic-and-continuous technology using dump trucks. In: IX Int. Sci. Conf. & VI Int. Symposium of Young Researches “Transport Problems’2017”. Conference Proceedings. Katowice: Silesian University of Technology. Faculty of Transport, pp. 640‒645 [online]. Available at: <http://sladkowski.com/publications/> [Accessed 2 July 2017].