Метод і пристрій підвищення вагового наповнення циліндрів чотиритактних двигунів
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 19 листопада 2017
- Опубліковано: 19 листопада 2017
- Перегляди: 2968
Authors:
С.О.Король, канд. техн. наук, доц., Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, доц. кафедри транспортних технологій, м. Кременчук, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">portkor@mail.ua
М.М.Мороз, д-р техн. наук, проф., Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, завідувач кафедри, проф. кафедри транспортних технологій, м. Кременчук, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С.С.Король, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, аспірант, м. Кременчук, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">portkor@mail.ua
С.А.Сергієнко, канд. техн. наук, доц., Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, доц. кафедри систем автоматичного управління та електричного привода, проректор з науково-педагогічної роботи та новітніх технологій в освіті, м. Кременчук, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">sergsa@kdu.edu.ua
Abstract:
Мета. Винайдення можливості на працюючому двигуні безступінчастого керування кутом запізнення закриття впускного клапана чотиритактного двигуна внутрішнього згоряння для підвищення вагового наповнення циліндрів за рахунок методу безступінчастої зміни кутової швидкості розподільчого вала в кінці фази впуску.
Методика. Розроблена аналітична модель визначення закону миттєвого передавального відношення j(φ2) і запропоновано вал приводу впускного клапана обертати нерівномірно, змінюючи нерівномірність послідовно безступінчасто. Зміну величини нерівномірності здійснюють зсувом фаз двох ідентичних періодичних законів нерівномірного обертання.
Результати. Наведено криву лінію, що пояснює характер зміни передавальних відношень між розподільчим валом і колінчастим валом чотиритактного чотирициліндрового двигуна, з рівномірними проміжками по куту повороту колінчастого вала моментів початку подачі горючої суміші або повітря в циліндри. Показані криві ωmax(φ2), ω I(φ2), ω II(φ2), що пояснюють величину зміни кутової швидкості обертання розподільчого вала (вала приводу впускного клапана) для максимального режиму роботи двигуна внутрішнього згоряння (ω2max) і двох швидкісних режимів (ω2I и ω2I) на знижених значеннях частот обертання його вала (ω2max > ω2I).
Нерівномірність розглянутого обертання розподільчого вала при зменшенні обертів колінчастого вала двигуна збільшується або може залишатися незмінною. Запропоновано використовувати для привода розподільчого вала планетарно-важільний керований привод, наведена кінематична схема привода.
Наукова новизна. Розроблено метод підвищення вагового наповнення циліндрів двигуна за рахунок безступінчастої зміни кутової швидкості розподільчого вала в кінці фази впуску й безступінчастого керування кутовою швидкістю обертання вала привода впускного клапана, запропонована кінематична схема здвоєного планетарно-важільного привода.
Практична значимість. Впровадження на двигунах внутрішнього згоряння способу й пристрою керування кутом запізнення закриття впускного клапана та розробленим методом управління кутовою швидкістю обертання вала привода впускного клапана дає можливість здійснити безступінчасте управління залежно від режиму роботи на працюючому двигуні. А у фазі впуску забезпечити оптимальний кут запізнення закриття впускного клапана й підвищити вагове наповнення циліндрів горючою сумішшю або повітрям на середніх і нижніх частотах швидкісного діапазону двигуна.
References:
1. Patrakhaltsev, N. N., Strashnov, S. V., Melnik, I. S. and Kornev, B. A., 2012. The change of the number of operating diesel cylinders the variant of gain in performance of its light-load condition. Avtomobilnaya promishlennost, 2, рр. 11–13.
2. Moroz, М. М., Korol, S. О. and Boiko, Y. О., 2016. Social traffic monitoring in the city of Kremenchuk. Actual Problems of Economics, 1(175), рр. 385–398.
3. Patrahaltsev, N. N., 2009. Unbalanced conditions of combustion engine operation: Monograph. Мoscow: RUDN.
4. Tatarnikov, A. P. and Khripach, N. A., 2013. Development of the system of change of variable valve timing for gasoline motors of ZMZ 405 population. Modern problems of science and education, 2, p. 156.
5. Gritsiuk, A. V., Shevchenko, N. A., Pererva, P. J. and Lylka, M. N., 2005. Choosing valve timing of high-speed four-cycle diesel engine of 4DTNA type. Internal Combustion Engines, 2, рр. 9–12.
5_2017_Korol | |
2017-11-15 2.19 MB 761 |