Аналіз отримання похибок при визначенні характеристик роторної системи на вибігу
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 06 вересня 2017
- Опубліковано: 06 вересня 2017
- Перегляди: 3290
Authors:
І.О.Таран, д-р техн. наук, проф., Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М.М.Трубіцин, канд. техн. наук, доц., Державний вищий навчальний заклад “Національний гірничий університет”, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Визначити причини виникнення та умови зменшення похибок отримання сумарних геометричних (осьовий момент інерції, розташування центру мас), масових (вага ротора), фрикційних (приведені радіуси підшипників) характеристик роторної системи на вибігу. Це необхідно для знаходження постійної (гравітаційний момент), лінійної (пропорційний швидкості обертання) та квадратичної (вентиляторний момент) складових повного моменту опору обертанню ротора з подальшим вирішенням завдання балансування методом амплітуд.
Методика. Теоретичні дослідження обертових роторів базуються на основних положеннях теорії (динаміки) машин і механізмів, розробленому раніше алгоритмі 1,2,..., N-площинного балансування жорстких роторів методом амплітуд і аналізі отримання похибок розрахунків.
Результати. Отримано твердження щодо необхідності рівності початкових похибок вимірювання експериментальних величин (часу, кута повороту, швидкості обертання) вибігання, що призводить до мінімізації похибки знаходження шуканих характеристик ротора. Побудований алгоритм послідовних обчислень однозначно визначає геометричні, масові й фрикційні характеристики врівноваженої роторної системи в разі негативного дискримінанту сумарного моменту опору обертанню. При іншому, довільному співвідношенні параметрів роторної системи (не негативний дискримінант), методика й послідовність визначення характеристик ротора залишаються аналогічними. Планується використовувати алгоритм як один із потенційних варіантів отримання значень характеристик ротора, із подальшим обґрунтованим вибором набору характеристик за методом найменших квадратів і переходом до задачі балансування.
Наукова новизна. Виявлено основну причину або джерело формування похибки визначення геометричних, масових і фрикційних характеристик роторних систем на вибігу – різниця в похибках вимірювання окремих параметрів вибігу: часу й швидкості обертання кута повороту ротора. Теоретично за будь-яких, але однакових за величиною, похибок виміру на вибігу (наприклад, його часу) кожного досліду отримуємо точне значення шуканої характеристики.
Практична значимість. Полягає в можливому використанні штатних зупинок роторних систем для моніторингу основних сумарних характеристик роторів – зносу робочих органів, опорних підшипників, зміни величини технологічного моменту, перерозподілу маси ротора, проведення подальшої задачі моментного балансування за методом амплітуд. Пропонований варіант рішення з використанням методу найменших квадратів дозволить, за своїми критеріями, обґрунтовано вибрати найбільш відповідний набір характеристик із комплекту рішень для нульового (два можливих рішення), не нульового (узагальнений випадок) та позитивного дискримінанту моменту опору обертання ротора.
References
1. Barkova, N.А. and Borisov, А.A., 2009. Vibration diagnosis of machinery and equipment. Calculation of the main vibration frequencies of machine components, measuring instrument parameters and practical examination. SPb.: Publishing center SPbMTU.
2. Taran, I.А. and Trubitsyn, М.N., 2013. Generalized formula of one-plane balancing. Messenger of NTU “KhPI”, 8(1051), pp.114‒119.
3. Goldin, А.S., 2009. Vibrations of rotor machines. Мoscow: Mashinostroeniie.
04_2017_Taran | |
2017-09-05 284.62 KB 885 |