Про режим кочення колеса по рейках за наявності поздовжнього навантаження
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 25 липня 2017
- Опубліковано: 25 липня 2017
- Перегляди: 3717
Authors:
В.П.Франчук, д-р техн. наук, проф., Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
К.А.Зіборов, канд. техн. наук, доц., Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.В.Крівда, канд. техн. наук, доц., Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С.О.Федоряченко, канд. техн. наук, доц., Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Визначення функціонального зв’язку силового (дотична реакція) та кінематичного (відносне ковзання) параметрів при нестаціонарному прямолінійному русі колеса рейкового транспорту.
Методика. Розроблена аналітична модель взаємодії колеса й рейки на елементарній ділянці контакту за наявності нормального й зсувного навантаження (режим тяги або гальмування). Отримана якісна залежність, що відображає особливості фрикційного контакту пари „колесо‒рейка“ для різних умов експлуатації, де характер взаємодії контактуючої пари істотно відрізняється. Математичний опис процесу заснований на експериментальних дослідженнях залежності тягового зусилля від швидкості відносного руху (неповне прослизання ‒ так званий режим кріпа, зрив зчеплення й повне ковзання, що несе за собою зниження сили тяги) Д.К.Мінова, А.А.Ренгевича.
Результати. На основі теоретичних досліджень параметрів руху транспортного засобу по рейковому шляху сформульована математична модель реалізації колесом рейкового транспортного засобу дотичної реакції при нестаціонарному прямолінійному русі. Встановлено функціональний зв’язок силового й кінематичного параметрів, що дозволить із більшим ступенем точності прогнозувати експлуатаційні властивості та вирішувати завдання динаміки рейкового транспорту.
Наукова новизна. З урахуванням непружних опорів при взаємодії контактуючих тіл отримані аналітичні залежності для визначення поточного значення зусилля на ділянці контакту за наявності поздовжнього навантаження. Розглянуті умови взаємодії, за яких деформація може відбуватися як у межах пружності матеріалів контактуючих тіл, так і з порушенням контакту поверхонь. Запропонована апроксимуюча залежність тягового зусилля від відносної швидкості руху колеса й рейки як для магістральних, так і для шахтних локомотивів.
Практична значимість. Знання процесів, що відбуваються в зоні контакту при передачі крутного моменту від колеса локомотива до рейки, дозволить знайти правильне рішення проблеми взаємодії системи „колесо‒рейка“ шахтного рейкового транспорту при складних гірничо-геологічних умовах експлуатації та підвищить ефективність передачі крутного моменту при квазістаціонарному режимі руху транспортного засобу.
References
1. Patsera, S., Protsiv, V. and Kosmin, V., 2015. Feasible Ways to Improve the Durability of the Pumps’ Parts Operating with Hydroabrasive Mixtures. Mechanics, Materials Science & Engineering, [e-journal] 1, pp. 133‒138. http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.4039.5286.
2. Matsyuk I. and Shliakhov, E., 2015. The research of plane link complexstructure mechanisms by vector algebra methods, EasternEuropean Journal of Enterprise Technologies, pp. 34‒38.
3. Krivda, V.V., Bas, К.М. and Plakhotnik, V.V., 2013. Influence of the road profile and dump truck parameters on the exploitation indexes. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, рр. 59‒64.
4. Samusya, V., Oksen, Y. and Radiuk, M., 2013. Heat pumps for mine water heat recovery. In: Mining of Mineral Deposits, CRC Press, [e-journal] pp. 153–157, http://dx.doi.org/10.1201/b16354-27.
5. Deriuhin O. and Cheberiachko, S., 2015. Substatiation of truck selection in terms of minimizing psychophysiological stress on a driver, EasternEuropean Journal of Enterprise Technologies, 3(3), рр. 15‒22.
6. Semrad, K., Cernan, J. and Draganova, K., 2016. Rolling Contact Fatigue Life Evaluation Using Weibull Distribution. Mechanics, Materials Science & Engineering, [e-journal] 3. pp. 28‒34. http://dx.doi.org/ 10.13140/RG.2.1.3338.9849.
7. Kyrychenko, Y.O., Samusya, V.I., Kyrychenko, V.Y. and Romanyukov, A.V., 2013. Experimental investigation of aero-hydroelastic instability parameters of the deepwater hydrohoist pipeline. Middle East Journal of Scientific Research, 18(4), pp. 530–534.
03_2017_Franchuk | |
2017-07-23 395.12 KB 898 |