Математична модель функціонування залізниць з позиції сталого розвитку

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

О.І.Харченко, канд. техн. наук, Дніпропетровський Національний університет залізничного транспорту імені академіка В.Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета.Забезпечення найбільш ефективного варіанту функціонування залізниць з позиції сталого розвитку.

Методика.Виконано комплексний аналіз робіт в області функціонування підрозділів залізничного транспорту та впровадження принципів сталого розвитку. Це дозволило виділити основні напрями підвищення ефективності функціонування залізниць з позиції сталого розвитку. Розробка моделі функціонування залізниць проводилася з використанням математичного апарату теорії множин і графів, що дозволяють структурувати поняття „залізниця“ як складну систему. Показані основні етапи та взаємозв’язки при моделюванні процесів функціонування залізниць на макро- й мікрорівнях.

Результати.Розроблена математична модель процесу функціонування залізниць на двох рівнях: макрорівень – моделювання процесу пересування вагонопотоку по транспортній мережі в рамках залізниці; мікрорівень – моделювання процесу обробки вагонопотоку на станціях у складі залізниці.

Наукова новизна.Адекватний опис процесу функ­ціонування залізниць із позиції сталого розвитку, оснований на апараті теорії множин і графів.

Практична значимість. На базі запропонованої моделі функціонування залізниць на макрорівні можливе рішення завдань оптимального розподілу вантажної роботи не лише між станціями, обслуговуючими під’їзні колії підприємств гірничодобувної промисловості, але й усіма станціями залізниць при обслуговуванні місцевих вагонопотоків. З використанням запропонованої моделі функціонування вантажної технічної станції на мікрорівні вирішується задача визначення оптимальних кількісних характеристик виробничих потужностей станцій.

References/Список літератури

1. Kharchenko, O.I., 2015. Formation of the system of indicators of sustainable development of railway transport subdivisions. Zaliznychnyi transport Ukrainy, No. 1, pp. 18–21.

Харченко О.І. Формування системи показників сталого розвитку підрозділів залізничного транспорту / О.І.Харченко; Залізничний транспорт України. – 2015. – № 1. – С. 18–21.

2. Vereshchagin, N.K. and Shen, A.V., 2012. Lektsii po matematicheskoy logike i teorii algoritmov. Nachala teorii mnozhestv, 4-e izd., dop [Lectures on mathematical logic and the theory of algorithms. Beginnings of set theory, 4-th enlarged ed.]. Moscow: MTsNMO.

ВерещагинН.К. Лекциипоматематическойлогикеитеорииалгоритмов. Начала теории множеств / Верещагин Н.К., Шень А.В.; 4-е изд., доп. – Москва: МЦНМО, 2012. – 112 c.

3. Mukhortov, V.V. and Rylov, V.Yu., 2006. Obiektno-orientirovannoie programmirovaniie, analiz i dizain: [Object-oriented programming, analysis and design]. Novosibirsk: IMSORAN.

Мухортов В.В. Объектно-ориентированное про­граммирование, анализ и дизайн / Мухортов В.В., Рылов В.Ю. – Новосибирск, 2006. – 108 с.

4. Nahornyi, Ye.V., Naumov, V.S. and Ivanchenko, A.V., 2012. The model of logistics system for cargo delivery between Ukraine and Belarus. Transportni systemy ta tekhnolohii perevezen, Vol. 4, pp. 70–74.

Нагорний Є.В. Модель логістичної системи доставки вантажів між Україною та Білоруссю / Є.В.Нагорний, В.С.Наумов, А.В.Іванченко; Транспортні системи та технології перевезень. – 2012. – Вип. 4. – С. 70–74.

5. Nahornyi, Ye.V., Naumov, V.S., Omelchenko, T.O. andLytvynova, Ya.V., 2013. Analysis of theoretical approaches to improve the logistical management in transport hubs. Vostochno-Yevropeyskiy zhurnal peredovykh tekhnologiy, Vol. 4/4(64), pp. 61–64.

Аналіз теоретичних підходів до вдосконалення логістичного управління в транспортних вузлах / Є.В.Нагорний, В.С.Наумов, Т.О.Омельченко, Я.В.Литвинова; Восточно-Европ. журнал пе­ре­до­вых технологий. – 2013. – Вып. 4/4(64). – C. 61–64.

6. Bobrovskiy, V.I., Kozachenko, D.N. andVernigora, R.V., 2014. Functional simulation of railway stations on the basis of finite-state automatа. Transport problems, Vol. 9, Is. 3, pp. 57—65.

7. Domnin, L.M., 2007. Elementy teorii grafov [Elements of graph theory]. Penza: Izdatelstvo Penzenskogo gosudarstvennogo universiteta.

ДомнинЛ.М. Элементытеорииграфов/ Л.М.Домнин. – Пенза: Изд-воПензенскогогос. ун-та, 2007. – 144 с.

8. Volkov, I.K. and Zagoruyko, Ye.A., 2004. Issledovaniye operatsiy [Operations research]. Moscow: Izdatelstvovo MGTU imeni N.E.Baumana.

Волков И.К. Исследование операций / Волков И.К., Загоруйко Е.А. – Москва: Изд-во МГТУ им. Н.Э.Баумана, 2004. – 440 с.

9. Hamdi, A. Taha, 2007. Vvedeniie v issledovaniie operatsiy, 7-e izdaniye [Operations research: An introduction, 7-th ed.]. Translated from English by V.I.Tiupti, A.A.Minko. Moscow: Izdatelskiy dom «Vilyams».

Таха Хемди А. Введение в исследование операций; 7-е издание: Пер. с англ. / Таха Хемди А. – Москва: Издательский дом „Вильямс“, 2007. – 912 с.

10. Kharchenko, O.I., 2015. Determining the optimal allocation of capital investments to ensure the sustainable development of railways. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu im. akad. V.Lazariana, No. 2 (56), pp. 77–86.

Харченко О.І. Визначення оптимального розподілу капіталовкладень для забезпечення сталого розвитку залізниць / О.І.Харченко; Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В.Лазаряна. – 2015. – № 2(56). – С. 77–86.

Files:
01_2017_Kharchenko
Date 2017-03-13 Filesize 217.2 KB Download 799

Відвідувачі

7348387
Сьогодні
За місяць
Всього
2361
37890
7348387

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2017 Зміст №1 2017 Економіка та управління Математична модель функціонування залізниць з позиції сталого розвитку