Енергетична оцінка транспортних машин
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 22 січня 2017
- Опубліковано: 22 січня 2017
- Перегляди: 3321
Authors:
Ю.А.Нечитайло, Харківский національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: julianatol@rambler.ru; tatyana2882@gmail.com
Т.О.Бажинова, Харківский національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: julianatol@rambler.ru; tatyana2882@gmail.com
М.А.Весела, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: mariyakucheryava@mail.ru
Abstract:
Мета. Дослідження особливостей розрахункових аналітичних методів задачі керування силовою установкою за раціональної витрати енергії при транспортному процесі, здійсненим автомобілем, дотримуючись високого рівня як безпеки руху, так і екологічної безпеки. Аналіз аналітичних залежностей визначення якості транспортних машин, що відповідають вимогам споживача на основі відбору показників якості за енергетичною оцінкою.
Методика. Визначення аналітичної моделі оцінки технічного стану гібридної силової установки для випробувального циклу в режимі швидкостей руху 30…60 км/год, що за швидкістю руху автомобіля визначає закінчення роботи електроустановки та початок роботи двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ), за допомогою аналізу енергетичних втрат гібридної силової установки в залежності від різноманіття умов експлуатації к технічним рішенням.
Результати. Обґрунтовано вибір синергетичного підходу при виконанні досліджень. Удосконалена система оцінки технічного стану гібридних автомобілів у залежності від режиму та умов їх роботи. А також представлена одночасна оцінка роботи двох потоків потужності: від ДВС і від електроприводу. Основа дослідження енергетичних витрат електричної силової установки гібридного автомобіля характеризується сталим рухом транспортного засобу при контрольному циклі, виходячи з балансу енергії, у залежності від середньої швидкості руху.
Наукова новизна. Уперше на базі енергетичного принципу встановлено взаємозв’язок між технічним станом гібридної силової установки (ГСУ) і режимами роботи.
Практична значимість. Розроблено метод визначення граничного стану гібридної силової установки, що вдосконалить систему сервісного обслуговування та ремонту гібридних автомобілів на станціях технічного обслуговування.
References/Список літератури
1. Knez, M., Sternad, M., 2015. Solar energized trans port solution and customer preferences and opinions about alternative fuel vehicles – the case of Slovenia. Transport Problems. Scientific Journal, Gliwice, Vol. 10, Issue 3, рр. 17–28.
2. Bazhinov, A.V., Smirnov, A.P., Serikov, S.A. and Dvadnenko, V.J., 2011. Synerhetychnyi avtomobil. Teo riia y praktika [Synergy car. Theory and practice]. Kharkiv: KNASU.
Синергетичний автомобіль. Теорія і практика / [О.В.Бажинов, О.П.Смирнов, С.А.Сєріков та ін.]. – Харків: ХНАДУ, 2011. – 236 с.
3. Bazhynov, O.V, Smyrnov, O.P., Serikov, S.A., Hnatov, A.V. and Kolesnikov, A.V., 2008. Hybridni avtomobili [Hybrid cars]. Kharkiv: KNASU.
Гібридні автомобілі / [Бажинов О.В., Смирнов О.П., Сєріков С.А. та ін.]. – Харків: ХНАДУ, 2008. – 327 с.
06_2016_Nechytailo | |
2017-01-19 148.52 KB 917 |