Поздовжня динаміка шахтної підвісної монорейкової дороги
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 05 червня 2015
- Опубліковано: 27 березня 2015
- Перегляди: 4469
Автори:
В.О. Гутаревич, канд. технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Донецький національний технічний університет“, докторант кафедри гірничозаводського транспорту та логістики, м.Донецьк, Україна
Реферат:
Мета. Встановлення взаємозв'язку між параметрами підвісного складу та монорейкового шляху для зниження поздовжніх коливань шахтної підвісної монорейкової дороги, від яких залежить стійкість і безпека руху транспорту гірничих підприємств.
Методика. Розроблені математичні моделі руху підвісних екіпажів уздовж монорейки як системи пружних тіл, пов'язаних між собою. Математичні моделі представлені системами диференціальних рівнянь, чисельне рішення яких отримано методом Рунге-Кутти з використанням пакета прикладних програм Mathcad.
Результати. Проведені теоретичні дослідження процесу взаємодії підвісного складу з монорейкою. Визначені межі зміни координат і швидкості руху складових частин підвісної монорейкової дороги. Знайдений вплив пружно-дисипативних зв'язків на параметри руху під час гальмування підвісного складу. Досліджено рух підвісних екіпажів, що перевозять монорейковою дорогою великогабаритний вантаж. Встановлено, що діючі поздовжні динамічні сили в 1,6 рази можуть перевищувати значення гальмівних зусиль. Відхилення вантажу відносно вертикалі під час гальмування періодично змінюється в межах від 0,05 до 0,67 рад. Для зниження коливань досить збільшувати значення коефіцієнта демпфірування тільки зчеплення гальмівних візків, що дозволяє не ускладнювати конструкцію рухомого складу.
Наукова новизна. Наукове значення полягає в математичному описі поздовжньої динаміки шахтної підвісної монорейкової дороги, встановлення впливу параметрів монорейкового шляху на коливання підвісного складу, що виникають під час гальмування.
Практична значимість. Отримані результати дозволяють обґрунтовано встановлювати параметри рухомого складу при модернізації існуючих і створенні нових шахтних підвісних монорейкових доріг.
Список літератури / References:
1. Применение компьютерного моделирования при проектировании механических систем шахтного рельсового транспорта / К.А. Зиборов, В.В. Процив, С.Е. Блохин, С.А. Федоряченко // Научный вестник НГУ. – 2013. – № 6. – С. 55–59.
Ziborov, K.A., Protsiv, V.V., Blokhin, S.Ye. and Fedoriachenko, S.O. (2013), “Applicability of computer simulation while designing mechanical systems of mining rolling stock”, Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, Dnepropetrovsk, Issue 6, pp. 55–59.
2. Ковалев Р.В. Моделирование электромеханической системы тепловозов / Р.В. Ковалев, Г.А. Федяева, В.Н. Федяев // Сборник трудов ДИИТ. – 2007. – № 14. – С. 123–127.
Kovalev, R.V., Fedyayeva, G.A. and Fedyayev, V.N. (2007), “Simulation of electro-mechanical lokomotive system”, Sbornik Trudov DIIT, Dnepropetrovsk, no. 14, pp. 123–127.
3. Popp, K. and Schiehlen, W. (2010), “Ground vehicle dynamics”, Springer-Verlag, Berlin.
4. Lee, Ch.H., Kawatani, M., Kim, Ch.W., Nishimura, N. andKobayashi, Y. (2006),“Dynamicresponse of amonorailsteel bridge under a moving train”, Journal of Sound and Vibration, no. 294(3), pp. 562–579.
5. Bauchau, O.A. (2011), “Flexible multibody dynamics”, Springer, London, New-York.
6. Museros, P., Moliner, E. and Martinez-Rodrigo, M.D. (2013), “Free vibrations of simply-supported beam bridges under moving loads: Maximum resonance, cancellation and resonant vertical acceleration”, Journal of Sound and Vibration, Vol. 332, Issue 2, pp. 326–345.
7. Ziegler, F. (1998), “Mechanics of solids and fluids”, Springer-Verlag, New-York, Vienna.
8. Гутаревич В.О. Обоснование параметров прижимных устройств подвесных монорельсовых локомотивов / В.О. Гутаревич, В.А. Будишевский // Наукові праці ДонНТУ. Серія: „Гірничо-електромеханічна“. – 2010. – Вип. 19(175). – С. 55–64.
Gutarevych, V.O. and Budishevsky, V.A. (2010), “Justification of the settings of a clamping suspended monorail locomotive”, Naukovi Pratsi DonNTU. Seriia: “Hirnycho-elektromekhanichna”, no. 19(175), pp. 55–64.
9. Проектування та конструювання транспортних і підіймальних машин та комплексів / [Будішевський В.О., Маценко В.М., Дворніков В.І. та ін.]– Донецьк: Изд-во „Вебер“, 2009. – 599 с.
Budіshesvky, V.O., Matsenko, V.M. and Dvornіkov, V.І. (2009), Proektuvannia ta konstruiuvannia transportnykh іpіdiimalnykh mashyn ta kompleksіv[Design and Construction of Transport and Hoisting Machines and Complexes], Veber, Donetsk, Ukraine.
2015_1_gutarevich | |
2015-03-27 635.63 KB 1295 |
Схожі статті:
Попередні статті з поточного розділу:
- Розрахунок крихкого руйнування гірської породи з використанням бессеточного методу - 27/03/2015 21:38
- Еквівалентне число циклів напружень при розрахунку на витривалість відкритих зубчастих передач барабанних млинів - 27/03/2015 21:34
- Гідродинаміка неізотермічного турбулентного повітряного потоку в каналі кільцевого перерізу - 27/03/2015 21:28
- Дослідження впливу вибуху на інтенсивність будівництва глибоких горизонтів за допомогою об'єктно-орієнтованого програмування - 27/03/2015 21:24