Моделювання процесу гальмування шахтного двовісного локомотива на рейковій колії
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 17 жовтня 2013
- Опубліковано: 08 листопада 2012
- Перегляди: 7393
Автори:
В.В. Проців, доктор технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри основ конструювання машин і механізмів, м. Дніпропетровськ, Україна
А.О. Бондарєв, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, студент, м. Дніпропетровськ, Україна
А.І. Самойлов, Науково-виробнича компанія „Гірничі машини“, технічний менеджер по колісному транспорту, м. Донецьк, Україна
Реферат:
Мета. Моделювання процесу гальмування шахтного локомотива АРП10РВ колісно-колодковими гальмами на колії з різним коефіцієнтом зчеплення та сходинками рейкових стиків шляхом прикладення гальмівних моментів, вплив яких призводить до зриву зчеплення в точці контакту колеса та рейки.
Методика. Складання рівнянь Лагранжа другого роду, які після перетворювання в диференційні рівняння другого порядку розв’язувалися в математичному пакеті Wolfram Mathematica 7 з отриманням величини гальмівного шляху.
Результати. Проведене теоретичне дослідження впливу забрудненості та сходинок шахтної рейкової колії на процес гальмування двовісного локомотива АРП10РВ масою 10 т. зі складом навантажених вагонеток пристроями, що реалізують гальмівну силу в точці контакту колеса з рейкою. Навіть незначні дефекти на рейкових коліях здатні істотно впливати на якість процесу гальмування двовісного локомотива АРП10РВ зі складом навантажених вагонеток. Визначено, що вплив сходинки рейкового стику на гальмівну силу в контакті колеса з рейкою двовісного локомотива не такий значний, як у чотиривісного шарнірно-зчленованого такої самої зчіпної маси.
Наукова новизна. Полягає у використанні в розрахунках гальмівного шляху потяга заздалегідь виміряних параметрів рейкової колії, таких як забрудненість доріжок катання, повздовжній та поперечний ухил, сходинки рейкових стиків та інше.
Практична значимість. З’являється можливість прораховувати кількість навантажених вагонеток, що шахтний локомотив може транспортувати з гори по небезпечній ділянці рейкової колії з відомими геометричними характеристиками.
Список літератури / References:
1. Процив В.В. Экспериментальное определение характеристик сцепления шахтного локомотива в режиме торможения / В.В. Процив, А.Г. Моня // Металлургическая и горнорудная промышленность. - Днепропетровск, 2003. – №2. – С. 95–97.
Protsiv, V.V., Monia, A.H. (2003), “Experimental determination of locomotive grip descriptions in the braking mode”, Metallurgical and mining industry, no2, pp. 95–97.
2. Транспорт шахтний локомотивний. Перевезення людей і вантажів у виробках з ухилом колії від 0,005 до 0,050: СОУ 10.1.001.85790.007:2006. – Затв. Мінвуглепромом України 06.10.2006. – Вид. офіц. – К., 2006. – 47 с.
Mine locomotive transport. Transportation of people and loads in workings with inclination of 0,005 to 0,050: SOU 10.1.001.85790.007:2006. – Approved by Minvuhleprom of Ukraine 06.10.2006, Official edition, Kyiv.
3. Проців В.В. Визначення сил опору руху та направляючих зусиль шахтного шарнірно-зчленованого локомотива в режимі гальмування / Проців В.В. // Збірник наукових праць НГУ. – Дніпропетровськ, 2009. – № 33. – Т. 1 – С. 96–102.
Protsiv, V.V. (2009), “Searching the forces of resistance motion and sending efforts of mining joint locomotive in the braking mode”, Collection of scientific works of NMU, Dnipropetrovs’k, no 33, Vol. 1, pp. 96-102.
4. Проців В.В. Динамічна модель гальмівних систем, що реалізовують гальмівну силу в контакті колеса та рейки / В.В. Проців, О.Є. Гончар // Збірник наукових праць НГУ. – Дніпропетровськ, 2010. – № 34. – Т. 2 – С. 160–171.
Protsiv, V.V. (2010), “Dynamic model of the brakes systems which realize brake force in the contact of wheel and rail”, Collection of scientific works of NMU, Dnipropetrovsk, no.34, Vol. 2, pp. 160–171.
5. Проців В.В. Наукове обґрунтування нових технічних рішень з удосконалення гальмівної системи шахтного шарнірно-зчленованого локомотива: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. техн. наук : спец. 05.05.06 „Гірничі машини“ / Проців В.В. – Дніпропетровськ, 2011. – 36 с.
Protsiv, V.V. (2010), “Scientific ground of technical decisions on perfection of the brake system of the mine joint-joined locomotive”, Abstract of Dr. dissertation, Mining Engineering, NMU, Dnipropetrovsk, Ukraine.
2012_5_protsiv | |
2013-10-17 516.62 KB 1560 |