Оптимізація взаємодії ланок комбінованого транспорту при відкритій розробці корисних копалин

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

Автори:

К.В. Литвиненко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант кафедри метрології та інформаційно-вимірювальних технологій, викладач математики, м. Дніпропетровськ, Україна

Реферат:

Мета. Раціональні технологічні схеми видобутку корисних копалин відкритим способом вимагають оптимізації функціонування і взаємодії автомобільного, залізничного, конвеєрного транспорту. Зведення до мінімуму простоїв засобів транспортування гірської маси, з урахуванням стохастичності процесів розвантаження і завантаження, можливо досягти за умови правильної організації прибуття транспорту на перевантажувальні пункти кар’єру. Мінімізацію витрат, у першу чергу, можна забезпечити за рахунок раціонального формування вантажопотоків із перевезенням гірської маси за найкоротшою відстанню, а також шляхом оптимізації функціонування „вузьких“ місць у транспортній системі кар’єру.

Методика. Взаємодія різних видів транспорту на стиках транспортної мережі, за умови врахування випадкового розкиду параметрів взаємодії, вимагає стохастичної постановки транспортної задачі оптимізації. У роботі будується цільовий критерій оптимальності транспортних потоків, облік якого дозволить знизити витрати на переміщення гірської маси і простої транспорту в середині гірничотранспортної системи.

Результати. У роботі досліджено нерівномірності функціонування перевантажувальних пунктів при комбінованому автомобільно-залізничному транспорті на глибоких кар’єрах. Проведений аналіз показує значні коливання руху гірської маси в залежності від часу в середині транспортної мережі, що вимагає побудови імовірнісних моделей функціонування гірничотранспортної системи. Наведена стохастична постановка і побудована цільова функція для оптимізації динамічної задачі взаємодії суміжних ланок комбінованого транспорту в кар’єрі.

Наукова новизна. Обгрунтовано критерій мінімізації збитків залежно від закону розподілу прибуття транспортних засобів на перевантажувальні пункти.

Практична значимість. Наведено стохастичну постановку задачі щодо мінімізації збитків при взаємодії транспортних потоків у гірничотранспортній системі кар’єру, що дозволяє оптимізувати роботу суміжних транспортних ланок при переміщенні гірської маси.

Список літератури / References:

1. Дриженко А.Ю. Закономерности формирования рабочей зоны глубоких карьеров / А.Ю. Дриженко, К.В. Литвиненко // Сб. науч. тр. НГУ– Днепропетровск, 2008.– № 31.– С. 61–69.

Drizhenko, A.Yu. and Litvinenko, K.V. (2008), “Regularities of formation of the working area in deep pits”, Collection of scientific papers of National Mining University, Dnepropetrovsk, no.31, pp. 61–69.

2. Дриженко А.Ю. Открытая разработка железных руд Украины / А.Ю. Дриженко, Г.В. Козенко, А.А. Рыкус – Полтава: Полтавський літератор, 2009.– 452 с.

Drizhenko, A.Yu., Kozenko, G.V. and Rykus, A.A. (2009), Otkrytaya razrabotka zheleznykh rud Ukrainy [Open-Cast Development of Iron Ore in Ukraine], Poltavsky lіterator, Poltava, Ukraine.

3. Александров А.Э. Стохастическая постановка динамической транспортной задачи с задержками с учетом случайного разброса времени доставки и времени потребления / А.Э. Александров, Н.В. Якушев // Управление большими системами / Сб. трудов ИПУ РАН.–2006. –№12–13.– С. 5–14.

Aleksandrov, A.E. and Yakushev, N.V. (2006), “The stochastic formulation of the dynamic transportation problem with delays, taking into account the random variation of time of delivery and time consumption”, Upravleniye bolshymi sistemami, Collection of scientific works published by IPU RAN, no.12–13, pp. 5–14.

Files:
litvin
Date 2013-07-14 Filesize 341.37 KB Download 1284

Відвідувачі

7353901
Сьогодні
За місяць
Всього
1263
43404
7353901

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за розділами Розробка родовищ Оптимізація взаємодії ланок комбінованого транспорту при відкритій розробці корисних копалин