Перспективи розвитку інструментарію електронного навчання за рахунок розвитку інформаційних і комунікаційних технологій
- Деталі
- Категорія: Економіка
- Останнє оновлення: Четвер, 18 вересня 2014, 15:13
- Опубліковано: Четвер, 18 вересня 2014, 15:13
- Перегляди: 4942
Автори:
А.І. Урінцов, доктор економічних наук, професор, Московський державний університет економіки, статистики та інформатики, м.Москва, Росія
В.В. Дік, доктор економічних наук, професор, Московський фінансово-промисловий університет „Синергія“, м.Москва, Росія
Н.В. Дніпровська, кандидат економічних наук, доцент, Московський державний університет економіки, статистики та інформатики, м.Москва, Росія
І.В. Павлековська, кандидат економічних наук, доцент, Московський державний університет економіки, статистики та інформатики, м.Москва, Росія
Реферат:
Мета. Дослідження перспектив застосування інформаційних і комунікаційних технологій у розвитку систем дистанційного (електронного) навчання (LMS), що реалізують індивідуальні траєкторії навчання студентів.
Методика. Дослідження ґрунтується на глибокому аналізі електронного навчання та працях провідних учених Макаренкової Є. [1] і Чистова Д. [2]. При розробці вимог до системи, що підтримує індивідуальні траєкторії навчання, використовувалися результати дослідження психології освіти, що описують процес отримання нового знання від зародження ідеї до її формалізації. Досягнення психології повинні враховуватися у використанні системи підтримки прийняття рішень (DSS) як технології, що забезпечує індивідуальні траєкторії навчання.
Результати. Проаналізовані інформаційні й комунікаційні технології для навчання та управління освітою. Встановлено, що значний прогрес у розвитку освіти був досягнутий завдяки інформаційним і комунікаційним технологіям, проте залишилося безліч невикористаних можливостей для вдосконалення навчання для всіх зацікавлених сторін: суспільство, учні, викладачі. Аналіз практичного застосування інформаційних технологій DSS виявив, що їх застосування дозволяє розвивати LMS, що реалізовує індивідуальну траєкторію без додаткових фінансових витрат для студентів та викладачів.
Наукова новизна. Полягає в застосуванні досягнень у розробці DSS у вирішенні завдань електронного навчання з урахуванням психології освіти. У результаті дослідження були відкриті нові перспективи в розробці індивідуальних траєкторій.
Практична значимість. LMS розроблена з використанням технологій DSS, що враховують інтереси сторін, зацікавлених в електронному навчанні. Студенти отримують можливість навчання у зручному для них ритмі, з урахуванням їх успішності протягом семестру. Викладачі отримують гнучкий інструмент для індивідуального навчання студентів. Розвиток LMS університетові забезпечить додаткові конкурентні переваги на освітньому ринку.
Список літератури / References:
1. Makarenkova, Ye.V. (2011), Setevaya Ekonomika [Network Economy], Eurasian Open Institute, Moscow, Russia.
Макаренкова Е.В. Сетевая экономика / Макаренкова Е.В. – М.: ЕАОИ, 2011.
2. Chistov, D., Andreev, I. and Gladshtein, I. (2013), “Some results of the “1C” pilot project to use cloud services in education”, Information technology in the financial and economic sphere: the past, present and future, Proc. of the International Research Conference, 1C Publishing, Moscow, pp. 74–80.
Чистов Д.В. Некоторые результаты реализации пилотного проекта фирмы „1С“ по использованию облачных сервисов в учебном процессе: материалы международной научной конференции / под ред. О.В. Голосова, Д.В. Чистова // Информационные технологии в финансово-экономической сфере: прошлое, настоящее, будущее. – М.:1C-Паблишинг, 2013. – С.74–80.
3. Tikhomirova, N.V. and Tikhomirov, V.P. (2012), Rossiya na puti k smart-obshchestvu [Russia on the Way to Smart Society], Monograph, IDO press, Moscow, Russia.
Россия на пути к Smart-обществу: монография / под ред. Н.В. Тихомировой, В.П. Тихомирова. – М.: НП „Центр развития современных образовательных технологий“, 2012. – 280с.
4. Dneprovskaya, N. and Koretskaya, I. (2013), “The influence of ICT on the communication of knowledge in academia”, Proc. of the 10th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management and Organisational Learning, vol. 1 of 2013, Academic Conferences and Publishing International Limited UK, pp. 114–121.
5. Urintsov, A.I. (2003), “Multi-users hierarchical distributed economical informational system as the instrument for the on-line adaptation of the economics entity”, Pribory i SystemyUpravleniya, no.12, pp. 52–66.
Уринцов А.И. Многопользовательская иерархическая распределенная экономическая информационная система как средство оперативной адаптации субъекта экономики / А.И. Уринцов // Приборы и системы. Управление, контроль, диагностика. – 2003. – №12. –С. 52–66.
7. Urintsov, A.I. and Sitnov, A.A. (2013), Instrumentalnye sredstva upravleniya i adaptatsyi ekonomicheskikh sistem na osnove operatsyonnogo audita [Management Tools and Adaptation of Economic Systems Based on Operational Audit], Eurasian Open Institute, Monograph, Moscow, Russia.
Уринцов А.И. Инструментальные средства управления и адаптации экономических систем на основе операционного аудита / А.И.Уринцов, А.А.Ситнов – М.: ЕАОИ, 2013.– 512с.
8. Urintsov, A.I. (2003), “Regarding usage of the EPSS system as the instrument for on-line adaptation of the Decision Maker”, Pribory i SystemyUpravleniya, no.11, pp. 63–66.
Уринцов А.И. Об использовании EPSS-систем, как инструментария оперативной адаптации ЛПР / А.И. Уринцов // Приборы и системы. Управление, контроль, диагностика. – 2003. – №11. – С.63–66.
9. Urintsov, A. and Dik, V. (2008), Sistemy formirovaniya i prinyatiya resheniy v usloviyakh informatizatsyi obshchestva [System formation and decision-making in the information society], monograph, Eurasian Open Institute, Moscow, Russia.
Уринцов А.И. Системы формирования и принятия решений в условиях информатизации общества: монография / А.И.Уринцов, В.В.Дик – М.: Евразийский открытый институт, 2008. – 224 с.).
2014_4_pavlekovskaya | |
2014-09-17 102.01 KB 1203 |