Споживчо-орієнтований метод ціноутворення в діяльності вищих навчальних закладів
- Деталі
- Категорія: Економіка
- Останнє оновлення: Понеділок, 28 липня 2014, 11:42
- Опубліковано: Понеділок, 12 серпня 2013, 13:45
- Перегляди: 4265
Aвтори:
Н.Ю. Подольчак, доктор економічних наук, професор, Національний університет „Львівська політехніка“, завідувач кафедри адміністративного та фінансового менеджменту, м. Львів, Україна
В.Я. Гаврилюк, Кабінет Міністрів України, завідувач відділу освіти та науки, молоді та спорту, м. Київ, Україна
Реферат:
Мета. Сформувати метод ціноутворення з урахуванням платоспроможності вітчизняного споживача та якості освітніх послуг, використовуючи метод поєднувального аналізу Ван Вестендорпа.
Методика. Використано систематизацію, теоретичне узагальнення та системний аналіз для розробки та обґрунтування гіпотези, поєднувальний аналіз для обробки отриманих результатів експертного опитування. В якості джерел інформації застосовано результати опитування студентів вищих навчальних закладів, праці вітчизняних та іноземних науковців.
Результати. Запропоновано метод встановлення ціни на освітні послуги, використовуючи інструментарій поєднувального аналізу, а саме модифікований підхід Ван Вестендорпа. За допомогою методу трьох точок отримано криву зростання (логарифмічну криву), а також запропоновано стратегічні альтернативи ціноутворення. Авторами розроблено послідовність вибору стратегії розвитку ВНЗ, враховуючи отримані криві розподілу щодо вартості навчання.
Наукова новизна. Теоретично обґрунтована необхідність урахування платоспроможності споживачів для встановлення різних рівнів цін на освітні послуги: оптимальну, мінімальну та максимально припустиму. Сформовані моделі для знаходження відповідності ціни на освітні послуги та плинності студентів.
Практична значимість. Одержані результати використовуються в діяльності Національного університету „Львівська політехніка“ для обґрунтування адекватного рівня ціни на освітні послуги з метою підвищення рівня конкурентоспроможності діяльності вищого навчального закладу.
Список літератури / References:
1. Воловець Я. Обґрунтування вартості навчання у ВНЗ / Я. Воловець // Економіка України. – № 3. – 2003. – С. 68–71.
Volovets, J. (2003), “Rationale of cost of attendance of Higher educational institutions”, Ekonomika Ukrainy, no.3 pp. 68–71.
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності” [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.gov.ua/
Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated August 27, 2010, No.796 “On approval of the list of paid services that can be provided by schools, and other state and municipal educational institutions”, available at: www.gov.ua (accessed January 12, 2013).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 1.06.2011 № 575 „Про внесення зміни до переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності“ [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.gov.ua/
Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated June 1, 2011, No.575 “On approval of the list of paid services that can be provided by schools, and other state and municipal educational institutions”, available at: www.gov.ua
4. Шпотенко В.Д. Методика визначення розміру плати за навчання студентів вищих навчальних закладів / В.Д. Шпотенко // Фінанси України. – 2003. – № 7. – С. 43–50.
Shpotenko, V.D. (2003), “Method of determination of cost of attendance of universities for students” Finansy Ukrainy, no.7. pp. 43–50.
5. Черенков А. Обзор методов исследования цены (Pricingresearch) / А. Черенков, Т. Левина // Практический маркетинг. – 1999. – № 1. – С. 12–18.
Cherenkov, A. and Levina T. (1999), “Review of pricing research methods” Practicheskiy marketing, no.1. pp. 12–18.
2013_4_podolchak | |
2014-07-24 304.68 KB 1038 |