Застосування логістичної концепції для організації навчання малокомплектних груп у закладах вищої освіти
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2022
- Останнє оновлення: 17 серпня 2022
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1866
Authors:
М.Б.Літвінова, orcid.org/0000-0002-4917-2132, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Херсонський навчально-науковий інститут, м. Херсон, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.М.Дудченко, orcid.org/0000-0002-7724-0892, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Херсонський навчально-науковий інститут, м. Херсон, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.Д.Штанько, orcid.org/0000-0003-3572-7915, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Херсонський навчально-науковий інститут, м. Херсон, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (2): 174 - 179
https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-2/174
Abstract:
Мета. З позиції освітньої логістики розглянути організацію навчання малокомплектних академічних груп (МКГ) у закладах вищої освіти (ЗВО). Розглянути окремі складові логістичної системи ЗВО та особливості ресурсних, інформаційних і сервісних потоків для забезпечення навчання МКГ. Обґрунтувати доцільність організації навчання студентів у МКГ для забезпечення регіональних кадрових потреб.
Методика. У дослідженні застосовувалися системно-структурні методи (системний аналіз, узагальнення й систематизація економічних, статистичних і науково-методичних даних відповідно до завдань дослідження) і логістичний підхід. Для обґрунтування результатів проводилося соціологічне опитування із статистичною обробкою даних на основі багатокомпонентного кореляційного аналізу.
Результати. Заклад вищої освіти розглядається як логістична система, що складається з численних взаємопов’язаних ланок, які потребують застосування адаптованих до освітніх умов інформаційних, ресурсних і сервісних потоків. Для управління потоками пропонується використання логістичних технологій, що поєднуються в моделі Learning and Development (L&D), яка має чотири складові. Авторами проведений докладний розгляд цих складових і виділені їх функціональні аспекти, що забезпечують економічно, організаційно та методично обґрунтоване сумісне навчання студентів МКГ за різними спеціальностями. Надані дані, що свідчать про доцільність проведення підготовки спеціалістів у ЗВО саме того регіону, де є потреба в даних фахівцях, навіть не зважаючи на більшу вартість навчання студентів МКГ.
Наукова новизна. Уперше застосована логістична концепція для розгляду організації навчання МКГ у ЗВО. Удосконалене застосування моделі L&D для управління потоками логістичної системи, а також контамінованої форми навчання й диверсифікації предметного контенту, що забезпечують якість сервісного потоку під час сумісного навчання студентів різних спеціальностей.
Практична значимість. Застосування логістичної концепції для організації навчання МКГ у ЗВО дозволяє, з одного боку, оптимальним чином реалізовувати державні інтереси в регіональному забезпеченні кадрами, а з іншого – підвищити стабільність функціонування ЗВО у швидкозмінних умовах ринкової економіки.
Ключові слова: освітня логістика, заклад вищої освіти, логістична концепція, малокомплектна академічна група
References.
1. Regulatory framework of Ukraine (2016). Retrieved from https://kneu.edu.ua/ua/Information_for/professors/norm_doc/norm_baza_ukr/.
2. Education and training that meets the needs of small business. A systematic review of research (2017). Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED499699.pdf.
3. Beynaghi, A., Trencher, G., Moztarzadeh, F., Mozafari, M., Maknoon, R., & Filho, W. L. (2016). Future sustainability scenarios for universities: Moving beyond the United Nations Decade of Education for Sustainable Development. Journal of Cleaner Production, 112, 3464-3478.
4. Lomonosov, A. V., & Lomonosova, O. E. (2016). The amount of small-scale training at the technical universities in Ukraine. Еconomic scope, 112, 196-203.
5. Novikov, V. M., Lomonosov, A. V., & Lomonosova, O. E. (2017). The System of Regulation of Academic Staff Workload at Higher Education Institutions of Ukraine in Conditions of Limited Funding. Рrоsороn, 20(3), 119-134.
6. Morien, R. I. (2019). Leagility in Pedagogy: Applying Logistics and Supply Chain Management Thinking to Higher Education, Teacher Education in the 21st Century, Reginald Botshabeng Monyai, IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.85264.
7. Lukman, R. K., Omahne, V., Sheikh, L. T., & Glavic, P. (2021). Integrating Sustainability into Logistics Oriented Education in Europe. Sustainability, 13(4), 1667. https://doi.org/10.3390/su13041667.
8. Thurer, M., Tomašević, I., Stevenson, M., Qu, T., & Huisingh, D. (2018). A systematic review of the literature on integrating sustainability into engineering curricula. Journal of Cleaner Production, 181, 608-617. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.12.130.
9. Dallasega, P., Woschank, M., Ramingwong, S., Tippayawong, K. Y., & Chonsawat, N. (2019). Field study to identify requirements for smart logistics of European, US and Asian SMEs. Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Bangkok, Thailand, March 5-7, 2019, 844-855. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/331861241_Field_study_to_identify_requirements_for_smart_logistics_of_European_US_and_Asian_SMEs.
10. Oger, R., Bénaben, F., Lauras, M., & Montreuil, B. (2018). Towards Decision Support Automation for Supply Chain Risk Management among Logistics Network Stakeholders. IFAC-PapersOnLine, 51(11), 1505-1510. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2018.08.287.
11. Kim, C., & Shin, W. S. (2019). Does Information from the Higher Education and R&D Institutes Improve the Innovation Efficiency of Logistic Firms? The Asian Journal of Shipping and Logistics, 35(1), 70-76. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2019.03.010.
12. Galankashi, M., Rahiminezhad, H., & Ahmad, S. (2016). Assessment of hybrid Lean-Agile (Leagile) supply chain strategies. Journal of Manufacturing Technology Management, 27(4), 470-482. https://doi.org/10.1108/JMTM-08-2015-0069.
13. Stadnyy, Ye. E. (2018). Movement of entrants between regions of Ukraine: comparison of 2017 and 2018. CEDOS think tank. Retrieved from https://cedos.org.ua/uk/articles/rukh-abituriientok-ta-abituriientiv-mizh-oblastiamy-ukrainy-porivniannia-2017-ta-2018-rokiv.
14. Hodge, S., Smith, Е., & Barratt-Pugh, L. (2016). Towards a Model of Learning and Development Practice. International Journal of HRD Practice, Policy and Research, 1(2), 7-25. https://doi.org/ 10.22324/ijhrdppr.1.113.
15. Litvinova, M. B., & Shtanko, O. D. (2020). Using the L&D model in information support of educational process in Technical University. Engineering and Educational Technologies, 8(3), 45-57. https://doi.org/10.30929/2307-9770.2020.08.03.04.
16. Bondarchuk, E. V. (2018). Communication of motivation and academic performance of students of institutions of higher and secondary special education. Scientific works of the Republican Institute of Higher Education: Psychological Sciences, Minsk, 18(2), 40-48. Retrieved from http://elib.bsu.by/handle/123456789/208694.
17. Petchko, К. (2018). How to Write About Economics and Public Policy: Multiple Regression Analysis. Tokyo: Elsevier. https://doi.org/10.1016/C2016-0-04062-7.
18. Alieksieieva, S. (2016). The didactic going of contamination, intensification of maintenance and to complement of forms, methods, reception of preparation of future designers is near development professional career. Art Education: Content, Technologies, Management, (11), 121-133. Retrieved from https://zbirnik.mixmd.edu.ua/artedu/article/view/102.
19. Chocholac, J., Sommerauerova, D., Svab, M., Jiraskova, A., & Polak, M. (2021). Logistic Technologies for Tracking Manufactured Passenger Cars on Consolidation Areas: Interpretative Case Study. Transportation Research Procedia, 53, 266-273. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.02.034.