Удосконалення логістики перевезень продукції видобувної промисловості в умовах обмеження пропускної спроможності залізниць

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


К.Алданазаров, orcid.org/0000-0003-4157-1507, Академія логістики та транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.Токтамиссова, orcid.org/0000-0002-9434-7413, Академія логістики та транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Aliya_311 @mail.ru

Е.Карсибаєв, orcid.org/0000-0001-7942-716X, Академія цивільної авіації, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Р.Коробйова, orcid.org/0000-0002-6424-1079, Український державний університет науки та технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д.Козаченко*, orcid.org/0000-0003-2611-1350, Український державний університет науки та технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (6): 129 - 134

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-6/129



Abstract:



Мета.
Удосконалення методів розподілу вантажопотоків на залізничній мережі в умовах обмеження пропускної спроможності.


Методика.
Використані методи теорії експлуатації залізниць і дослідження операцій. Задача розподілу вантажопотоків на залізничній мережі вирішена як багатопродуктова (взаємозамінні вантажі) транспортна задача лінійного програмування з обмеженнями пропускної спроможності в мережній формі. Середня вартість перевезення вантажів визначена методами теорії ймовірностей.



Результати.
У ході дослідження удосконалені методи розподілу вантажопотоків на залізничній мережі. Запропонований підхід до формалізації задачі дозволяє врахувати наявність різних вантажів, що пред’являються до перевезення, обмеження пропускної спроможності окремих ділянок залізничної мережі, а також нелінійний характер залежності між обсягами й вартістю перевезення. Для забезпечення вимоги рівноправності доступу вантажовідправників до послуг громадського перевізника удосконалена методика розрахунку вартості перевезення вантажів окремого відправника.


Наукова новизна.
Полягає в удосконаленні методів розподілу вантажопотоків на залізничній мережі й тарифікації послуг на перевезення вантажів в умовах обмеження пропускної спроможності окремих ділянок.


Практична значимість.
Підприємства видобувної промисловості формують стійкі вантажопотоки. Основними логістичними задачами при цьому є забезпечення перевезення заданого обсягу вантажу та зниження вартості транспортних послуг. Використання запропонованих у роботі математичних методів оптимізації дозволяє отримувати більш якісні рішення в порівнянні з методом техніко-економічного порівняння варіантів, що забезпечує загальне зниження витрат на перевезення вантажів. Удосконалений метод тарифікації перевезень дозволяє обґрунтовано розподілити між відправниками вантажів економію від скорочення витрат на перевезення і, за рахунок цього, знизити їх логістичні витрати.


Ключові слова:
залізничний транспорт, перевезення вантажів, планування перевезень, транспортна задача

References.


1. Zabolotny, K., Zinovyev, S., Zupiev, A., & Panchenko, E. (2015). Rationale for the parameters equipment for rope dehydration of mining hoisting installations. New Developments in Mining Engineering 2015: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, 275-281.

2. Dychkovskyi, R., Tabachenko, M., Zhadiaieva, K., Dyczko, A., & Cabana, E. (2021). Gas hydrates technologies in the joint concept of geoenergy usage. E3S Web of Conferences, 230, 01023. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202123001023.

3. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/tp-2020-030.

4. Taran, I. A., & Klimenko, I. Yu. (2014). Transfer ratio of double-split transmissions in case of planetary gear input. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 60-66.

5. Zabolotnyi, K. (2017). Development of a model of contact shoe brake-drum interaction in the context of a mine hoisting machine. Mining of Mineral Deposits, 11(4), 38-45.

6. Zhuravel, O., Derbaba, V., Protsiv, V., & Patsera, S. (2019). Interrelation between shearing angles of external and internal friction during chip formation. Solid State Phenomena, 291, 193-203. Retrieved from https://www.scientific.net/SSP.291.193.

7. Naumov, V., Zhamanbayev, B., Agabekova, D., Zhanbirov, Z., & Taran, I. (2021). Fuzzy-logic approach to estimate the passengers’ preference when choosing a bus line within the public transport system. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 23(3), A150-A157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.3.A150-A157.

8. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56. https://doi.org/10.20858/tp. 12. se.4.

9. Pouryousef, H., Lautala, P., & White, T. (2015). Railroad capacity tools and methodologies in the U.S. and Europe. Journal of Modern Transportation, 23, 30-42. https://doi.org/10.1007/s40534-015-0069-z.

10. Weik, N., Warg, J., Johansson, I., Bohlin, M., & Nieben, N. (2020). Extending UIC 406-based capacity analysis – New approaches for railway nodes and network effects. Journal of Rail Transport Planning & Management, 15, 100199. https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2020.100199.

11. Armstrong, J., & Preston, J. (2017). Capacity utilisation and performance at railway stations. Journal of Rail Transport Planning & Management, 7(3), 187-205. https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2017.08.003.

12. Arani, A. A. M., Jolai, F., & Nasiri, M. M. (2019). A multi-commodity network flow model for railway capacity optimization in case of line blockage. International Journal of Rail Transportation, 7(4), 297-320. https://doi.org/10.1080/23248378.2019.1571450.

13. Dick, C. T., Mussanov, D., & Nishio, N. (2019). Transitioning from Flexible to Structured Heavy Haul Operations to Expand the Capacity of Single-Track Shared Corridors in North America. Journal of Rail and Rapid Transit, 233(6), 629-639. https://doi.org/10.1177/0954409718804427.

14. Bobrovskyi, V. І., Korobyova, R. G., & Balanov, V. О. (2019). Simualtion model for evaluating the carrying capacity of railways. Science and Transport Progress, 6(78), 16-27. https://doi.org/10.15802/stp2018/154819.

15. Burakova, A. V., & Ivankova, L. N. (2017). Complex reconstruction of single track lines in connection with increase in volume of transportations Science and Technology. Transport, 4, 11-14. Retrieved from https://elibrary.ru/item.asp?id=32252925.

16. Besinovic, N., & Goverde, R. M. P. (2018). Capacity assessment in railway networks. Handbook of Optimization in the Railway Industry, 25-45. Springer International Publishing.

17. Kozachenko, D., Skalozub, V., Gera, B., Hermaniuk, Yu., Korobiova, R., & Gorbova, A. (2019). A model of transit freight distribution on a railway network. Transport Problems, 14(3), 17-26. https://doi.org/10.20858/tp.2019.14.3.2.

18. Kozachenko, D., Vernigora, R., Kuznetsov, V., Lohvinova, N., Rustamov, R., & Papahov, A. (2018). Resource-Saving Technologies of Railway Transportation of Grain Freights for Export. Archives of Transport, 45(1), 63-74. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.0944.

19. Zitricky, V., Cerna, L., & Abramovic, B. (2017). The Proposal for the Allocation of Capacity for International Railway Transport. Procedia Engineering, 192, 994-999. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.06.171.

20. Naumov, V. (2012). Definition of the optimal strategies of transportation market participators. Transport Problems, 7(1), 43-52.

21. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7559755
Сьогодні
За місяць
Всього
4176
82241
7559755

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Публікаційна етика UkrCat Архів журналу 2022 Зміст №6 2022 Удосконалення логістики перевезень продукції видобувної промисловості в умовах обмеження пропускної спроможності залізниць