Статті

Підвищення надійності вантажних автомобільних перевезень в умовах гірничодобувного підприємства

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Г.Кайраткизи, orcid.org/0000-0002-5023-9787, Академія логістики і транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Є.Карсибаєв, orcid.org/0000-0001-7942-716X, Академія цивільної авіації, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.Абжапбарова, orcid.org/0000-0001-7013-0909, Академія цивільної авіації, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

O.Дерюгін, orcid.org/0000-0002-2456-7664, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

I.Бас, orcid.org/0000-0003-0496-4379, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (3): 125 - 130

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-3/125



Abstract:



Мета. Підвищення ефективності вантажних автомобільних перевезень (ВАП) в умовах гірничодобувного підприємства за рахунок розробки рекомендацій, спрямованих на підвищення надійності транспортного процесу.


Методика. Для визначення факторів впливу на надійність ВАП застосовано метод «Functional Resonance Analysis Method» (далі – метод «FRAM»), що базується на дослідженні функцій автомобільного транспортного процесу перевезення вантажу, виходячи з шести різних аспектів: час, контроль, вихід, ресурс, передумови та вхід.



Результати. Транспортний процес ВАП в умовах гірничодобувного підприємства представлено за допомогою п’яти основних функцій: підготовки ВАП, подачі вантажного автомобіля під завантаження, завантаження вантажу, перевезення й розвантаження вантажу в місці призначення. Для кожної функції транспортного процесу ВАП визначено: її мінливість, виходячи з показників точності та своєчасності виконання транспортної операції; фактори, що впливають на надійність транспортного процесу – професійний досвід водія, адміністративний контроль, час виконання транспортної операції, складність транспортної операції, ергономіка робочого місця, навантаження та стрес, рівень підтримки керівництва, які можуть погіршити кінцевий результат – доставки вантажу до місця розвантаження. Встановлено, що найменша надійність функції транспортного процесу ВАП – це підготовка та транспортування вантажу до місця призначення, що пов’язано зі значною їх мінливістю й варіабельністю, великою кількістю виробничих завдань і високими змінними нормативами транспортної роботи. Запропоновано для підвищення надійності ВАП в умовах гірничодобувного підприємства та зменшення ймовірності відмов при виконанні транспортної роботи посилити контроль за психофізіологічним станом водія.


Наукова новизна. Полягає у встановлені взаємозв’язку між функціями й факторами транспортного процесу ВАП в умовах гірничодобувного підприємства, що дозволяє провести оцінку рівня надійності виконання поставленого завдання у визначений термін.


Практична значимість. Полягає в кількісній оцінці впливу факторів транспортного процесу на надійність ВАП в умовах гірничодобувного підприємства.


Ключові слова: надійність, транспортний процес, водій, психофізіологічний стан, метод «FRAM», безпека

References.


1. Sładkowski, A., Utegenova, A., Kolga, A. D., Gavrishev, S. E., Stolpovskikh, I., & Taran, I. (2019). Improving the efficiency of using dump trucks under conditions of career at open mining works. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 36-42. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/8.

2. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.

3. Sabraliev, N., Abzhapbarova, A., Nugymanova, G., Taran, I., & Zhan­birov, Z. (2019). Modern aspects of modeling of transport routes in Kazakhstan. News of the National Academy of Sciences of the Republic of Kazakhstan, Series of Geology and Technical Sciencesthis, 2(434), 62-68. https://doi.org/10.32014/2019.2518-170X.39.

4. World Health Organization (2021). Road traffic injuries. Retrieved from https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/road-traffic-injuries#.

5. Official website of the European Union (n.d.). Road safety: 4 000 fewer people lost their lives on EU roads in 2020 as death rate falls to all time low. Retrieved from https://ec.europa.eu/transport/modes/road/news/2021-04-20-road-safety_en.

6. Site of the patrol police of Ukraine. Statistics (n.d.). Statistics of road accidents in Ukraine for the period from 01.01.2020 to 31.12.2020. Retrieved from http://patrol.police.gov.ua/statystyka/.

7. Golinko, V., Cheberyachko, S., Deryugin, O., Tretyak, O., & Dus­matova, O. (2020). Assessment of the Risks of Occupational Diseases of the Passenger Bus Drivers. Safety and Health at Work, 11(4), 543-549. https://doi.org/10.1016/j.shaw.2020.07.005.

8. Borodina, N., Cheberiachko, S., Deryugin, О., Tretyak, O., & Bas, I. (2021). Occupational risk assessment of passenger bus drivers. Journal of Scientific Papers “Social Development and Security”, 11(2), 81-90. https://doi.org/10.33445/sds.2021.11.2.8.

9. Trojanowski, P., & Trojanowska, J. (2021). Reliability of Road Transport Means as a Factor Affecting the Risk of Failure – The Transport Problem Case Study. In: Ivanov, V., Trojanowska, J., Pavlenko, I., Zajac, J., & Peraković, D. (2021). Advances in Design, Simulation and Manufacturing IV. DSMIE 2021. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-77719-7_26.

10. Cedillo-Campos, M. G., Pérez-González, C. M., Piña-Barcena, J., & Moreno-Quintero, E. (2019). Measurement of travel time reliability of road transportation using GPS data: A freight fluidity approach. Transportation Research Part A: Policy and Practice, (130), 240-288. https://doi.org/10.1016/j.tra.2019.09.018.

11. Juhász, M., Mátrai, T., & Koren, C. (2017). Forecasting travel time reliability in urban road transport. Archives of Transport, 43(3), 53-67. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.4227.

12. De Jong, G. C., & Bliemer, M. C. J. (2015). On including travel time reliability of road traffic in appraisal. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 73(C), 80-95. https://doi.org/10.1016/j.tra.2015.01.006.

13. Taran, I., & Litvin, V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.

14. Bjørnsen, K., Jensen, A., & Aven, T. (2018). Using qualitative types of risk assessments in conjunction with FRAM to strengthen the resilience of systems. Journal of Risk Research, 23(13), 1-14. https://doi.org/10.1080/13669877.2018.1517382.

15. Hussein, S., & Nadeau, S. (2019). Proposal for a Predictive Performance Assessment Model in Complex Sociotechnical Systems Combining Fuzzy Logic and the Functional Resonance Analysis Method (FRAM). American Journal of Industrial and Business Management, 9(6), 1345-1375. https://doi.org/10.4236/ajibm.2019.96089.

16. Patriarca, R., DiGravio, G., & Costantino, F. (2017). A Monte Carlo evolution of the Functional Resonance Analysis Method (FRAM) to assess performance variability in complex systems. Safety Science, 91, 49-60. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2016.07.016.

17. Hollnagel, E. (2012). FRAM, the Functional Resonance Analysis Method: Modeling Complex Socio-Technical Systems. Ashgate Publishing, Ltd., Farnham. 160 p. ISBN-13: 978-1409445517.

18. Salihoglu, E., & Beşikçi, E.B. (2021). The use of Functional Resonance Analysis Method (FRAM) in a maritime accident: A case study of Prestige. Ocean Engineering, 219, 108223. https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2020.108223.

19. Clay-Williams, R., Hounsgaard, J., & Hollnagel, E. (2015). Where the rubber meets the road: using FRAM to align work-as-imagined with work-as-done when implementing clinical guidelines. Implementation Science, 10, 125. https://doi.org/10.1186/s13012-015-0317-y.

20. Riccardo, P., Di Gravio, G., & Costantino, F. (2017). A Monte Carlo evolution of the Functional Resonance Analysis Method (FRAM) to assess performance variability in complex systems. Safety Science, 91, 49-60. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2016.07.016.

21. Patriarca, R., Bergström, J., & Di Gravio, G. (2017). Defining the Functional Resonance Analysis space: combining Abstraction Hierarchy and FRAM. Reliability Engineering & System Safety, 165, 34-46. https://doi.org/10.1016/j.ress.2017.03.032.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7559328
Сьогодні
За місяць
Всього
3749
81814
7559328

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна