Концептуальний підхід до реформуння ремонтної бази для вантажних вагонів у сучасних ринкових умовах
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 24 липня 2014
- Опубліковано: 09 липня 2013
- Перегляди: 5033
Aвтори:
Ю.С. Бараш, доктор економічних наук, професор, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, завідуючий кафедрою облік, аудит та інтелектуальна власність, м. Дніпропетровськ, Україна
Ю.В. Булгакова, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, аспірантка кафедри облік, аудит та інтелектуальна власність, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
За часи Радянського Союзу вагонні депо були досить потужними, технічно оснащеними підприємствами. Після 1991 року внаслідок скорочення обсягу вантажів Державна адміністрація залізничного транспорту України „Укрзалізниця“ (УЗ) не мала потреби у великій кількості рухомого складу. Надлишкові вагони різалися на брухт. Таким чином, їх кількість скоротилася майже вдвічі, а кількість вагонних депо залишилася незмінною. Зараз вагонні депо працюють не на повну потужність і не в оптимальному режимі. Для часткового виправлення цієї проблеми керівництвом було прийнято рішення збільшити в 1,5 рази термін простою рухомого складу в депо, одночасно виконувати ремонтні роботи для кількох типів вагонів стаціонарним методом. Такі заходи лише поглибили існуючі проблеми. Реформування ремонтної бази для вантажних вагонів є актуальною задачею в умовах сучасного ринку.
Мета. Підвищення ефективності функціонування ремонтної бази для вантажних вагонів за рахунок її реформування.
Методи. Для досягнення мети дослідження використано системний підхід, а також загальнонаукові та спеціальні методи: прийняття рішень, стратегічного планування.
Результати. На основі дослідження діяльності УЗ з ремонту вантажних вагонів зроблено висновок щодо необхідності проведення реформування ремонтної бази та рекомендовано здійснення спеціалізації ремонту, впровадження потокових ремонтних ліній, проведення реконструкції вантажних вагонних депо та оптимізації їх потужності. Авторами розроблено раціональну модель реформування вагоноремонтної бази України, що передбачає одночасне функціонування на ринку ремонтних послуг вагонних депо у складі Публічного акціонерного товариства „Укрзалізниця“ (ПАТ „УЗ“) та приватних компаній-операторів з ремонту власного рухомого складу, а також вагонів ПАТ „УЗ“.
Наукова новизна. Удосконалено концептуальний підхід до реформування ремонтної бази для вантажних вагонів в умовах сучасного ринку та реструктуризації залізничного транспорту, який, на відміну від існуючого підходу, дозволяє скоротити витрати на її експлуатацію за рахунок оптимізації потужностей частини перспективних депо, що залишаються у складі ПАТ „УЗ“, виділення другої частини депо в окрему приватну структуру для виконання ремонту рухомого складу ПАТ „УЗ“ на умовах договору аутсорсінгу, ліквідації або зміни спеціалізації третьої частини депо, стан яких з економічної точки зору не відповідає ринковим умовам.
Практична значимість. Полягає в можливості застосування результатів дослідження у сфері надання послуг з технічного обслуговування та ремонту парку вантажних вагонів ПАТ „УЗ“, промислових підприємств гірничодобувної, металургійної та інших галузей.
Список літератури / References:
1. Бараш Ю.С. Рациональные пути развития технической базы для деповского ремонта грузовых вагонов: автореф. дис. на соискание научн. степени канд. техн. наук. / Бараш Юрий Савельевич. – Гомель: БИИЖТ, 1991. – 23 с.
Barash, Yu.S. (1991), “Rational ways of development of the technical basis for depot repair of the freight cars”, Abstract of Cand. Sci. (Tech.) dissertation, BIIZhD, Gomel, Belorussia.
2. Методика розподілу програми ремонту вантажних вагонів по окремих депо в умовах реформування залізничної галузі / Ю.С. Бараш, В.В. Скалозуб, Ю.В. Булгакова // Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: зб. наук. пр. КНАУ. – К.: Вид-во КНАУ, 2011. – Вип. 32. – С. 17–23.
Barash, Yu.S., Skalozub, V.V. and Bulhakova, Yu.V. (2011), “Distribution technique of the freight car repair program on separate depots under conditions of the railway branch reforming”, Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury, Vol.32, pp. 17–23.
3. Штольц T. Политика SNCF в области подвижного состава и его технического обслуживания / T. Штольц // Железные дороги мира. – 2010. – № 4. – С. 38–45.
Shtolts, T. (2010), “SNCF policy in the area of the rolling stock and its maintenance”, Zheleznyye dorogi mira, no. 4, pp. 98–45.
4. Миль Т. Депо компании Siemens в Великобритании / Т. Миль // Железные дороги мира. – 2008. – № 3. – С. 55–61.
Mil, T. (2008), “Depot of the company “Siemens” in Great Britain”, Zheleznyye dorogi mira, no.3, pp. 55–61.
5. Бош В. Развитие ремонтной инфраструктуры железных дорог Германии / В. Бош // Железные дороги мира. – 2006. – № 2. – С. 24–26.
Bosh, V. (2006), “The development of the repair infrastructure of the railroads in Germany”, Zheleznyye dorogi mira, no. 2, pp. 24–26.
6. Heulard, А. (2008), “Allemagne: la capacité excédentaire sur le marché de l'entretien et de la réparation”, La Vie du Rail International, no.4, pp. 20–25.
7. Гаудэрон Ф. Система Kaizen на железных дорогах Швейцарии / Ф. Гаудэрон // Железные дороги мира. – 2007. – № 3. – С. 64–65.
Gauderon, F. (2007), “Kaizen system on the railroads of the Switzerland”, Zheleznyye dorogi mira, no.3, pp. 64–65.
8. Fagot, O. (2008), “Maintenance du matériel roulant en Europe”, La Vie du Rail International, no.4, pp. 12–15.
9. Leborgne, G. (2008), “France: la SNCF se prépare à renoncer à son monopole”, La Vie du Rail International, no.4, pp. 16–19.
10. Garicoix, M. (2008), “Espagne: le potentiel de la coopération”, La Vie du Rail International, no.9, pp. 27–30.
11. Про затвердження планів заходів Укрзалізниці з реформування галузі: наказ Міністерства Інфраструктури України від 20 січня 2012 р. № 016-ц [Електрон. ресурс] – Режим доступу: http://www.uz.gov.ua
Pro zatverdzhennia planiv zakhodiv Ukrzaliznytsi z reformuvannia haluzi: [On adoption of Ukrzaliznytsia’s plans and measures to the railway sector reform] Order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine, Available at: http://www.uz.gov.ua (accessed 21 January 2013)
2013_3_barash
2014-07-24 146.57 KB 1980
Наступні статті з поточного розділу:
- Довгострокові наслідки реструктуризації містоутворюючих вугледобувних підприємств (на прикладі муніципальних районів Пермського краю) - 09/07/2013 13:37
- Проблеми управління дебіторською заборгованістю машинобудівних підприємств - 09/07/2013 13:31
- Агрегована методика багатокритеріальної економіко-екологічної експертизи екологоорієнтованих інвестиційних проектів - 09/07/2013 13:24
- Економічна еліта як відкрита складна система - 09/07/2013 13:18