Адаптація бізнесу та споживачів до сучасних викликів в Україні

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


І. С. Біла, orcid.org/0000-0002-2000-619X, Національний університет «Києво-Могилянська академія», м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л. М. Закревська*, orcid.org/0000-0002-6145-6613, Національний університет харчових технологій, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І. В. Ковальчук, orcid.org/0009-0002-5906-1855, Національний університет харчових технологій, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. М. Ткаченко, orcid.org/0000-0002-1468-8091, Національний університет харчових технологій, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. О. Шевченко, orcid.org/0000-0001-9903-1840, Національний університет «Києво-Могилянська академія», м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (5): 178 - 185

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-5/178



Abstract:



Мета.
Дослідити процес адаптації й виявити фактори впливу на адаптабельність бізнесу та споживачів. Розробити рекомендації щодо збільшення рівня адаптації бізнесу та споживачів і забезпечення належного рівня споживання фізичних осіб. Розробити математичну модель поточного оцінювання рівня адаптації.


Методика.
Використані загальні та спеціальні методи пізнання: абстрактно-логічний для встановлення комплексного характеру впливу масштабних викликів на рівень адаптації; індукції й дедукції – встановлення адитивного й мультиплікативного характеру загроз; порівняльного аналізу – встановлення, що адаптаційний процес має диференційований і несталий характер, та виявлення факторів впливу на адаптабельність бізнесу та споживачів. Використання методу узагальнення – для пропозицій щодо формування державної Стратегії сприяння адаптації бізнесу та споживачів і шляхів її реалізації. Метод індукції та дедукції також дозволив встановити, що несталий характер адаптаційних можливостей споживачів вимагає впровадження інституційних заходів, запропонувати ці заходи. За використання математичних методів розроблена модель покрокового адаптування та оцінювання рівня адаптації.



Результати.
Досліджені фактори, що впливають на рівень адаптації бізнесу та споживачів. Встановлено, що адаптаційні процеси мають диференційований, нерівномірний і несталий характер, вказані причини цього. Указано, що вплив сукупності загроз може мати адитивний і мультиплікативний характер. Указано, що ефективне адаптування підприємств можливе лише за інтеграції зусиль менеджменту підприємств і державних інституцій. Запропоноване запровадження державної Стратегії сприяння адаптації бізнесу та споживачів.


Наукова новизна.
Розроблена математична модель поточного оцінювання рівня адаптації.


Практична значимість.
Розроблена математична модель дозволяє оцінити дотримання напряму адаптації та більш релевантним чином провадити оперативне планування діяльності підприємства.


Ключові слова:
адаптаційний процес, рівень адаптабельності, математична модель, Стратегія сприяння адаптації

References:


1. Visit Ukraine Today (2023). How does Ukrainian business survive the war? Retrieved from https://visitukraine.today/uk/blog/1810/yak-ukrainskii-biznes-vizivaje-v-umovax-viini.

2. Ivanova, N., Popelo, O., Avhustyn, R., Rusak, O., & Proshchalykina, A. (2022). Marketing Strategy of the Small Business Adaptation to Quarantine Limitations in the Sphere of Trade Entrepreneurship. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 22(1), 149-160. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.1.21.

3. Zakharchyn, R. (2021). Domestic market of services and goods in the context of modern socioeconomic changes and transformations of the business environment. State and regions, 6(123), 47-51. https://doi.org/10.32840/1814-1161/2021-6-7.

4. Calinescu, T., Likhonosova, G., & Zelenko, O. (2023). Changing patterns of business behavior: the Ukrainian experience of adaptation of global accounting and financial mechanisms. SHS Web of Conferences 160, 01003. https://doi.org/0.1051/shsconf/202316001003.

5. Prokhorova, V. V., & Zalutska, K. Ya. (2021). The mechanism of controlling the development of modern enterprises as an adaptive advantage of their strategic functioning. Adaptive management: theory and practice, 11(22). https://doi.org/10.33296/2707-0654-11(22)-08.

6. Kyrylenko, O. V., Snezhkin, Y. F., Basok, B. I., & Baseyev, Y. T. (2023). Energy, science and engineering: current state and development challenges. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine, (4), 3-10. https://doi.org/10.15407/visn2023.04.003.

7. Danylyshyn, B. М. (2022). Economic transformations during martial law: the tactics of evolutionism and modernization. Ukraine economy, 10, 3-14. https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.10.003.

8. Zaverbnyj, A., Dvulit, Z., &Vuіek, K. (2022). Features of formation of logistics chain in war and post-war period. Economy and society, (43). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-54.

9. Mitsenko, N., & Mishchuk, I. (2022). The essence and problems of the functioning of the international logistics system in extreme conditions. Bulletin of LTEU, 68, 20-27. https://doi.org/10.36477/2522-1205-2022-68-03.

10. Heyets, V. M. (2022). On the assessment of Ukraine’s economic losses due to the armed aggression of the Russian Federation. Visnyk of the NAS of Ukraine, 5, 30-38. https://doi.org/10.15407/visn2022.05.030.

11. Havryliuk, I. (2023). Effect of the Russian military invasion on the endogenous potential of Ukraine. Economy and society, 48. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-53.

12. Deineko, L., Kushnirenko, O., Tsyplitska, O., & Gakhovych, N. (2022). Consequences of full-scale military aggression of the Russian Federation for Ukrainian industry. Economy of Ukraine, 5, 3-25. https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.05.003.

13. Arefieva, O., & Antonenko, K. (2023). Analysis of the consequences of the war for the economy of Ukraine. Market infrastructure, 71, 98-102. https://doi.org/10.32782/infrastruct71-18.

14. Gradus Research Company (2023). Ukrainian business and society during the war. Retrieved from https://gradus.app/uk/open-reports/ukrainian-business-during-war.

15. Pavlysh, O. (2022). Business relocation: how many businesses have already resumed work. Economic truth. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/news/2022/08/17/690505.

16. Basic structural indicators for activity of business entities. State statistics Service of Ukraine (2023). Retrieved from https://www.ukrstat.gov.ua/.

17. Markus, S. (2022). Long-term business implications of Russia’s war in Ukraine. Asian Business & Management, 21, 483-487. https://doi.org/10.1057/s41291-022-00181-7.

18. Kindzerskyi, Y. (2022). Postwar recovery of Ukraine’s industry: challenges and features of policy. Economic analysis, 32(2), 101-117. https://doi.org/10.35774/econa2022.02.101.

19. Mironova, N., Koptieva, H., Liganenko, I., Sakun, A., & Cher­nyak, D. (2022). Modeling the selection of innovative strategy for development of industrial enterprises. WSEAS Transactions on Business and Economics, 19, 278-291. https://doi.org/10.37394/23207.2022.19.26.

20. Melnyk, D. S., Parfylo, O. A., Butenko, O. V., Tykhonova, O. V., & Zarosylo, V. O. (2022). Practice of the member states of the European Union in the field of anti-corruption regulation. Journal of Financial Crime, 29(3), 853-863. https://doi.org/10.1108/JFC-03-2021-0050.

21. Zayed, N. M., Rashid, M. M., Darwish, S., Faisal-E-Alam, M., Nitsenko, V., & Islam, K. M. A. (2022). The Power of Compensation System (CS) on Employee Satisfaction (ES): The Mediating Role of Employee Motivation (EM). Economies, 10, 290. https://doi.org/10.3390/economies10110290.

22. Kulikov, P., Aziukovskyi, O., Vahonova, O., Bondar, O., Akimova, L., & Akimov, O. (2022). Post-war economy of ukraine: Innovation and investment development project. Economic Affairs, 67(5), 943-959. https://doi.org/10.46852/0424-2513.5.2022.30.

23. Sytnyk, H. P., Zubchyk, O. A., & Orel, M. H. (2022). Conceptual Understanding of the Peculiarities of Managing Innovation-Driven Development of the State in the Current Conditions. Science and Innovation, 18(2), 3-15. https://doi.org/10.15407/scine18.02.003.

24. Zayed, N. M., Mohamed, I. S., Islam, K. M. A., Perevozova, I., Nitsenko, V., & Morozova, O. (2022). Factors Influencing the Financial Situation and Management of Small and Medium Enterprises. Journal of Risk and Financial Management, 15, 554. https://doi.org/10.3390/jrfm15120554.

25. Sumets, A., Tyrkalo, Y., Popovych, N., Poliakova, J., & Krupin, V. (2022). Modeling of the Environmental Risk Management System of Agroholdings Considering the Sustainable Development Values. Agricultural and Resource Economics, 8(4), 244-265. https://doi.org/10.51599/are.2022.08.04.11.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350816
Сьогодні
За місяць
Всього
91
40319
7350816

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2023 Зміст №5 2023 Адаптація бізнесу та споживачів до сучасних викликів в Україні