Мастильні матеріали рейкового транспорту рідкі (пластичні) для пари тертя «колесо–рейка»

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


А. С. Бєліков, orcid.org/0000-0001-5822-9682, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

К. А. Крекнін, orcid.org/0000-0002-1812-7400, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

З. М. Мацук, orcid.org/0000-0001-6114-9536, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. В. Проців, orcid.org/0000-0002-2269-4993, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (1): 063 - 068

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/063



Abstract:



Мета.
Сформулювати вимоги до базових властивостей мастильних матеріалів, що є придатними для використання в системах бортових лубрикаторів рейкових транспортних засобів. Розробити узагальнений алгоритм керування приладами системи лубрикації рейкових транспортних засобів і запропонувати спосіб керування системою змащування гребенів коліс рейкового транспортного засобу, що дозволяє вмикати систему завчасно, щоб упередити зростання сил взаємодії гребенів коліс і рейок під час в’їзду рейкового транспортного засобу на криволінійну ділянку колії, а також на стрілочних переводах.


Методика.
Методи досліджень – статистичний аналіз результатів експериментальних випробувань властивостей існуючих і запропонованих мастильних матеріалів на машині тертя СЦ-2 і в умовах реальної експлуатації рухомого складу АТ «Укрзалізниця».



Результати.
За підсумком експлуатаційних випробувань встановлено, що регенерований, гомогенізований і модифікований твердозмащувальними домішками, навіть із вичерпаним терміном придатності, мастильний матеріал Рельсол-М зберігає й демонструє «ефект переносу» на всіх колесах локомотиву ВЛ11м/6, а також уповільнює інтенсивність зношування гребенів бандажів коліс, що не обточувалися протягом випробування, у 3,57 рази, а гребені бандажів, що обточувалися протягом випробування, – у 4,25 рази. «Mariol NT» продемонстрував ефект зниження інтенсивності процесів зношування гребенів бандажів локомотивів у режимі вантажного руху в порівняно легких умовах колії Одеської залізниці у 2,5 рази; а у більш складних умовах колії – у 5 разів.


Наукова новизна.
Сформульовані вимоги до базових властивостей змащувальних матеріалів, що є придатними для використання у системах бортових лубрикаторів рейкових транспортних засобів.


Практична значимість.
Розроблено узагальнений алгоритм керування приладами системи лубрикації рейкових транспортних засобів і запропоновано спосіб керування системою змащування гребенів коліс рейкового транспортного засобу, що дозволяє вмикати систему лубрикації завчасно перед в’їздом рейкового транспортного засобу на криволінійну ділянку колії, а також на стрілочних переводах.


Ключові слова:
мастильні матеріали, лубрикація, твердозмащувальні домішки, показник деградації, рейкова колія, гребінь колеса

References.


1. Vorobyov, A. A., Bunkova, T. G., & Sobolev, A. A. (2019). To the question of the optimal ratio of the hardness of the wheel-rail pair. Proceedings of PGUPS, 2019/1. 77-86. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-optimalnom-sootnoshenii-tverdosti-pary-koleso-rels/viewer.

2. Voitov, A. V. (2020). Modeling the processes of friction and wear under dynamic influences on the tribosystem. Problems of Tribology, 25(3/97). https://doi.org/10.31891/2079-1372-2020-97-3-45-49.

3. Masliev, V. G. (2018). Development of the theory of forecasting wear of cranks of wheels of rolling stock of railways. Bulletin of the National Technical University “KhPI”. Series: Transport Engineering Industry, 29(1305), 69-74.

4. Bunkova, T. G. (2019). Mathematical description of wheel–rail wear process. World of Transport and Transportation, 17(5), 6-15. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2019-17-5-06-15.

5. Romen, Yu. S., Glyuzberg, B. E., Timakova, E. A., & Bykov, V. A. (2020). Features of mathematical modeling of dynamic processes of car passing railroad turnouts. Russian Railway Science, 79(3), 119-126. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-3-119-126.

6. Belikov, A. S., Kravchenko, O. G., Zavaliy, O. B., Likharev, M. V., Matsuk, Z. M., Protsiv, V. V., …, & Kozechko, V. A. (2020). Lubricants are liquid and plastic. Express selection method. Mining electromechanics and automation. NTU “DP”, (103), 107-114. Retrieved from https://gea.nmu.org.ua/ua/ntz/archive/103/103.pdf.

7. Glazunov, D. V. (2019). Development of the lubricant for side-mounted rail flange lubricators for traction rolling stock. Russian Railway Science, 78(1), 59-64. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2019-78-1-59-64.

8. Panchenko, S., Voronin, S., Remarchyk, M., & Asadov, B. (2018). Substantiation of requirements for lubricants of automatic lubrication systems of rails. Collected scientific works of Ukrainian State University of Railway Transport, 175, 6-11. https://doi.org/10.18664/1994-7852.175.2018.127020.

9. Ignatiev, O., & Hovorunov, V. (2017). Modern lubrication systems of tribopair “wheel-rail”. Advances in modern science, 6(3), 148-152. Retrieved from https://istina.msu.ru/journals/17195997/?p=1.

10. Voronin, S., Skoryk, О., Stefanov, V., Onopreychuk, D., &  Korostelov, Y. (2017). Study of the predominant defect development in rails of underground systems after preventive grinding and lubrication. MATEC Web of Conferences, 116. Retrieved from https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/30/matecconf_trs2017_03005/matecconf_trs2017_03005.html.

11. Protsiv, V. V., Matsuk, Z. M., & Kozechko, V. A. (2019). Testing of lubricants for comb lubricators and mobile stationary track rail lubricators. Collection of scientific papers of the international conference “Modern innovative technologies for training engineering personnel for the mining industry and transport 2019”, 80-86. Retrieved from http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/156477.

12. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56.

13. Liu, P.-Z., Zou, W.-J., Peng, J., Song, X.-D., & Xiao, F.-R. (2021). Designed a Passive Grinding Test Machine to Simulate Passive Grinding Process. Processes, 9, 1317. https://doi.org/10.3390/pr9081317.

14. Kossov, V. S., Lunin, A. A., Panin, Yu. A., Trifonov, A. V., & Ilyin, I. E. (2017). Rail lubrication by a traction locomotive as part of a train. Russian Railway Science, 76(1), 57-60. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2017-76-1-57-60.

15. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/tp-2020-030.

16. Taran, I. A. (2012). Laws of power transmission on branches of double-split hydrostatic mechanical transmissions. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 69-75.

17. Protsiv, V. V., & Monya, A. G., (2003). Experimental determination of characteristics of clutch of mine locomotive under the braking conditions. Metallurgicheskaya i Gornorudnaya Promyshlennost, 2, 95-97.

18. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.

19. Zhuravel, O., Derbaba, V., Protsiv, V., & Patsera, S. (2019). Interrelation between Shearing Angles of External and Internal Friction During Chip Formation. Solid State Phenomena, (291). Materials Properties and Technologies of Processing, 193-203. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.291.193.

20. Glyuzberg, B. E., Titarenko, M. I., Timakova, E. A., Savchenko, A. A., Kuznetsov, S. V., & Kalachev, А. M. (2020). Dynamic effect on turnouts of cars having wheelsets with thin flanges. Russian Railway Science, 79(4), 202-208. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-4-202-208.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350608
Сьогодні
За місяць
Всього
1641
40111
7350608

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №1 2022 Мастильні матеріали рейкового транспорту рідкі (пластичні) для пари тертя «колесо–рейка»