Мастильні матеріали рейкового транспорту рідкі (пластичні) для пари тертя «колесо–рейка»
- Деталі
- Категорія: Зміст №1 2022
- Останнє оновлення: 08 березня 2022
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 3236
Authors:
А. С. Бєліков, orcid.org/0000-0001-5822-9682, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
К. А. Крекнін, orcid.org/0000-0002-1812-7400, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
З. М. Мацук, orcid.org/0000-0001-6114-9536, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. В. Проців, orcid.org/0000-0002-2269-4993, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (1): 063 - 068
https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/063
Abstract:
Мета. Сформулювати вимоги до базових властивостей мастильних матеріалів, що є придатними для використання в системах бортових лубрикаторів рейкових транспортних засобів. Розробити узагальнений алгоритм керування приладами системи лубрикації рейкових транспортних засобів і запропонувати спосіб керування системою змащування гребенів коліс рейкового транспортного засобу, що дозволяє вмикати систему завчасно, щоб упередити зростання сил взаємодії гребенів коліс і рейок під час в’їзду рейкового транспортного засобу на криволінійну ділянку колії, а також на стрілочних переводах.
Методика. Методи досліджень – статистичний аналіз результатів експериментальних випробувань властивостей існуючих і запропонованих мастильних матеріалів на машині тертя СЦ-2 і в умовах реальної експлуатації рухомого складу АТ «Укрзалізниця».
Результати. За підсумком експлуатаційних випробувань встановлено, що регенерований, гомогенізований і модифікований твердозмащувальними домішками, навіть із вичерпаним терміном придатності, мастильний матеріал Рельсол-М зберігає й демонструє «ефект переносу» на всіх колесах локомотиву ВЛ11м/6, а також уповільнює інтенсивність зношування гребенів бандажів коліс, що не обточувалися протягом випробування, у 3,57 рази, а гребені бандажів, що обточувалися протягом випробування, – у 4,25 рази. «Mariol NT» продемонстрував ефект зниження інтенсивності процесів зношування гребенів бандажів локомотивів у режимі вантажного руху в порівняно легких умовах колії Одеської залізниці у 2,5 рази; а у більш складних умовах колії – у 5 разів.
Наукова новизна. Сформульовані вимоги до базових властивостей змащувальних матеріалів, що є придатними для використання у системах бортових лубрикаторів рейкових транспортних засобів.
Практична значимість. Розроблено узагальнений алгоритм керування приладами системи лубрикації рейкових транспортних засобів і запропоновано спосіб керування системою змащування гребенів коліс рейкового транспортного засобу, що дозволяє вмикати систему лубрикації завчасно перед в’їздом рейкового транспортного засобу на криволінійну ділянку колії, а також на стрілочних переводах.
Ключові слова: мастильні матеріали, лубрикація, твердозмащувальні домішки, показник деградації, рейкова колія, гребінь колеса
References.
1. Vorobyov, A. A., Bunkova, T. G., & Sobolev, A. A. (2019). To the question of the optimal ratio of the hardness of the wheel-rail pair. Proceedings of PGUPS, 2019/1. 77-86. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-ob-optimalnom-sootnoshenii-tverdosti-pary-koleso-rels/viewer.
2. Voitov, A. V. (2020). Modeling the processes of friction and wear under dynamic influences on the tribosystem. Problems of Tribology, 25(3/97). https://doi.org/10.31891/2079-1372-2020-97-3-45-49.
3. Masliev, V. G. (2018). Development of the theory of forecasting wear of cranks of wheels of rolling stock of railways. Bulletin of the National Technical University “KhPI”. Series: Transport Engineering Industry, 29(1305), 69-74.
4. Bunkova, T. G. (2019). Mathematical description of wheel–rail wear process. World of Transport and Transportation, 17(5), 6-15. https://doi.org/10.30932/1992-3252-2019-17-5-06-15.
5. Romen, Yu. S., Glyuzberg, B. E., Timakova, E. A., & Bykov, V. A. (2020). Features of mathematical modeling of dynamic processes of car passing railroad turnouts. Russian Railway Science, 79(3), 119-126. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-3-119-126.
6. Belikov, A. S., Kravchenko, O. G., Zavaliy, O. B., Likharev, M. V., Matsuk, Z. M., Protsiv, V. V., …, & Kozechko, V. A. (2020). Lubricants are liquid and plastic. Express selection method. Mining electromechanics and automation. NTU “DP”, (103), 107-114. Retrieved from https://gea.nmu.org.ua/ua/ntz/archive/103/103.pdf.
7. Glazunov, D. V. (2019). Development of the lubricant for side-mounted rail flange lubricators for traction rolling stock. Russian Railway Science, 78(1), 59-64. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2019-78-1-59-64.
8. Panchenko, S., Voronin, S., Remarchyk, M., & Asadov, B. (2018). Substantiation of requirements for lubricants of automatic lubrication systems of rails. Collected scientific works of Ukrainian State University of Railway Transport, 175, 6-11. https://doi.org/10.18664/1994-7852.175.2018.127020.
9. Ignatiev, O., & Hovorunov, V. (2017). Modern lubrication systems of tribopair “wheel-rail”. Advances in modern science, 6(3), 148-152. Retrieved from https://istina.msu.ru/journals/17195997/?p=1.
10. Voronin, S., Skoryk, О., Stefanov, V., Onopreychuk, D., & Korostelov, Y. (2017). Study of the predominant defect development in rails of underground systems after preventive grinding and lubrication. MATEC Web of Conferences, 116. Retrieved from https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/30/matecconf_trs2017_03005/matecconf_trs2017_03005.html.
11. Protsiv, V. V., Matsuk, Z. M., & Kozechko, V. A. (2019). Testing of lubricants for comb lubricators and mobile stationary track rail lubricators. Collection of scientific papers of the international conference “Modern innovative technologies for training engineering personnel for the mining industry and transport 2019”, 80-86. Retrieved from http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/156477.
12. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56.
13. Liu, P.-Z., Zou, W.-J., Peng, J., Song, X.-D., & Xiao, F.-R. (2021). Designed a Passive Grinding Test Machine to Simulate Passive Grinding Process. Processes, 9, 1317. https://doi.org/10.3390/pr9081317.
14. Kossov, V. S., Lunin, A. A., Panin, Yu. A., Trifonov, A. V., & Ilyin, I. E. (2017). Rail lubrication by a traction locomotive as part of a train. Russian Railway Science, 76(1), 57-60. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2017-76-1-57-60.
15. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/tp-2020-030.
16. Taran, I. A. (2012). Laws of power transmission on branches of double-split hydrostatic mechanical transmissions. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 69-75.
17. Protsiv, V. V., & Monya, A. G., (2003). Experimental determination of characteristics of clutch of mine locomotive under the braking conditions. Metallurgicheskaya i Gornorudnaya Promyshlennost, 2, 95-97.
18. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.
19. Zhuravel, O., Derbaba, V., Protsiv, V., & Patsera, S. (2019). Interrelation between Shearing Angles of External and Internal Friction During Chip Formation. Solid State Phenomena, (291). Materials Properties and Technologies of Processing, 193-203. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.291.193.
20. Glyuzberg, B. E., Titarenko, M. I., Timakova, E. A., Savchenko, A. A., Kuznetsov, S. V., & Kalachev, А. M. (2020). Dynamic effect on turnouts of cars having wheelsets with thin flanges. Russian Railway Science, 79(4), 202-208. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-4-202-208.
Наступні статті з поточного розділу:
- Економіка культури: роль вищого навчального закладу у формуванні системи цінностей - 08/03/2022 02:14
- Моделювання меж досяжності схвату маніпулятора з урахуванням обмежень узагальнених координат - 08/03/2022 02:14
- Комплексне підвищення ефективності комп’ютерної системи контролю параметрів просторової орієнтації бурових об’єктів - 08/03/2022 02:14
- Карти професійних ризиків як основа функціонування сучасних систем управління охороною праці на гірничих підприємствах - 08/03/2022 02:14
- Визначення щільності прилягання фільтруючих півмасок до обличчя користувачів - 08/03/2022 02:14
- Попереднє визначення та оцінка техногенних ризиків у системах водоочищення ТЕС і ТЕЦ - 08/03/2022 02:14
- Селективне некаталітичне відновлення оксидів азоту на виробництві залізорудних окатків - 08/03/2022 02:14
- Механізм охорони лісових і земельних ресурсів України від незаконного видобутку бурштину: правовий аспект - 08/03/2022 02:14
- Обґрунтування зеленого підходу при формуванні стійкої системи екологічної логістики - 08/03/2022 02:14
- Визначення рівня комфортності людини в навколишньому середовищі за тепловим фактором - 08/03/2022 02:14
Попередні статті з поточного розділу:
- Розкриття невизначеності стану роликового ланцюга на основі взаємної кореляції - 08/03/2022 02:14
- Дослідження доцільності використання наповнювачів у складових несучої конструкції напіввагона - 08/03/2022 02:14
- Збагачувальні властивості золошлакових відвалів - 08/03/2022 02:14
- Числові дослідження процесу термохімічної переробки торфу у фіксованому шарі - 08/03/2022 02:14
- Визначення оптимальної в’язкості склозмазок при гарячому пресуванні труб із хромонікелевих сталей і нікелевих сплавів - 08/03/2022 02:14
- Оцінка небезпеки виникнення раптових розломів підошви при розробці вугільного пласта - 08/03/2022 02:14
- Експериментально-теоретичні дослідження робочих параметрів гідромеханічного буріння - 08/03/2022 02:14
- Петрографічний склад і рудоносність низькотемпературних метасоматитів Середньопридніпровського мегаблоку Українського щита - 08/03/2022 02:13
- Методика оцінки показників геотермальної системи відкритого типу з використання тепла шахтних вод - 08/03/2022 02:13