Обмеження коливань вібраційних машин під час пуску та зупинки
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 20 березня 2019
- Опубліковано: 04 березня 2019
- Перегляди: 2573
Authors:
Б. В. Виноградов, Доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-9600-0739, Державний вищий навчальний заклад „Український державний хіміко-технологічний університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. І. Самуся, Доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-6073-9558, Національний технічний університет „Дніпровська політехніка“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. Л. Колосов, Доктортехнічнихнаук, доцент, orcid.org/0000-0003-0585-5908, Національний технічний університет „Дніпровська політехніка“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета.Розробка способу та обґрунтування ефективності обмеження резонансних коливань при пуску й зупинці вібраційних машин при використанні гумо-кордних оболонок як пружних елементів.
Методика.Розглядаються пружно-в’язкі моделі двох систем: перша включає гумо-кордну оболонку, заповнену стисненим повітрям і сполучену з додатковим об’ємом повітря через дросельний отвір; друга містить гумо-кордну оболонку, порожнина якої заповнена рідиною та сполучена через дросель з гідропневматичним акумулятором. Для даних пружно-в’язких систем представлені лінеаризовані еквівалентні динамічні схеми та складені диференціальні рівняння руху. Далі розглянуто спосіб обмеження резонансних коливань при розгоні й зупинці вібраційних машин. Ефективність обмеження резонансних коливань і зусиль, переданих на конструкції нерухомих опор, досліджена на прикладі вібраційного грохоту. Розглянуто найгірший випадок, коли резонансні коливання носять усталений характер. Отримані амплітудно-частотні характеристики й коефіцієнти, що характеризують передачу динамічних навантажень на конструкції нерухомих опор за різних сил в’язкого опору, визначених параметрами дроселя.
Результати.Розроблені еквівалентні схеми пружно-в’язких систем, що містять гумо-кордні оболонки, і математична модель, що описує змушені коливання, запропонований спосіб обмеження коливань і навантажень, що передаються на конструкції нерухомих опор, під час пуску та зупинки вібраційних машин. Обґрунтована ефективність запропонованого способу.
Наукова новизна.Науково обґрунтовано, що застосування гумо-кордних оболонок як пружних елементів вібраційних машин дозволяє ефективно обмежувати резонансні коливання й динамічні навантаження, що передаються на конструкції нерухомих опор.
Практична значимість.Це дозволяє обмежити амплітуди резонансних коливань грохоту та знизити динамічні навантаження на опори вібромашин.
References.
1. Bogdanov, O. S., 1982. Reference-book on ore processing. V.1. Preparatives. Moscow: Nedra [online]. Available at: <http://www.twirpx.com/file/43616/> [Accessed 11 December 2017].
2.FGUP “FNPTs “Progress”. Pneumoelements with rubber-cord casing: catalog [online]. Available at: <http:// www.progress-omsk.ru/constructor.php?act=group 5> [Accessed 27 September 2017].
3.Firestone Industrial Products Company, LLC–2017, 2017. Firestone air springs: catalogs [online]. Available at: <http://www.progress-omsk.ru/constructor.php?act= group5> [Accessed 25 November 2017].
4.Buryan, Yu. A., Sorokin, V. N., Silkov, M. V. and Galuza, Yu. F., 2015. Hydraulic inertial motion transformer with rubber-cord casing. Omsk Scientific Bulletin, 1(137), pp. 30‒33.
5.Shpachuk, V., Chuprynin, A., Suprun, T. and Garbuz, A., 2018. A multifactor analysis of the rail transport car that passes over a joint unevenness with respect to the phases of its motion. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7(91)), pp. 55‒61.
6. Kolosov, D., Dolgov, O. and Kolosov, A., 2014. Analytical determination of stress-strain state of rope caused by the transmission of the drive drum traction. In: Progressive Technologies of Coal, Coalbed Methane, and Ores Mining, pp. 499‒504.
7. Manashkin, L. A., Myamlin, S. V. and Prihodko, V. I., 2007. Vibration absorbers and shock isolators of rail carriages (mathematical models). Monograph [pdf]. Available at: <http://www.library.diit.edu.ua/bitstream/ 123456789/328/2/Manashkin_Myamlin_Prikhodko_rus.pdf> [Accessed 30 October 2017].
8.Nemchinov, S. and Khristenko, A., 2018. Stress-strain state of pneumatic flexible shaft coupling for ball mill drives. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 99, pp. 125-134.
9.Vinogradov, B. V. and Khristenko, A. V., 2016. Flexible couplings with rubber-cord shells in dual pinion mill drives. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1, pp. 42‒46 .
10.Homišin, J., 2011. Controlling torsional vibration of mechanical systems by application of pneumatic flexible shaft couplings. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Transport, 72, pp. 33‒40. DOI: 10.20858/sjsutst.2018.99.12.
11. Bidulya, A. L., Kirikov, A. K., Krasnov, O. G. and Vorobyov, S. A., Russian Railways, 2010. Shake screen. Russia. Pat. 2394654 [online]. Available at: <http://www.freepatent.ru/patents/2394654 915> [Accessed 11 September 2017].
12.Reydemeyster, A. G., Kivisheva, A. V. and Shykunov, O. A., 2016. Dependence of air spring parameters on throttle resistance. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2(62), pp. 148–157.
13.Vinogradov, B. V., 2011. On dynamic characteristics of visco-elastic systems with rubber-cord casing. Vibration in engineering and technology, 1(61), pp. 20–24.