Дослідження дії диференційно-фазного захисту систем збірних шин напругою 110‒750 кВ
- Деталі
- Категорія: Електротехнічні комплекси та системи
- Останнє оновлення: 06 вересня 2017
- Опубліковано: 06 вересня 2017
- Перегляди: 3757
Authors:
В.В.Ніценко, ДП „НЕК „Укренерго“ Дніпровська ЕС, м. Запоріжжя, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д.О.Кулагін, канд. техн. наук, доц., Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя, Україна, е-mail: kulagindo@gmail.com
Abstract:
Мета. Дослідження диференційно-фазного принципу дії релейного захисту систем збірних шин напругою 110‒750 кВ, що виконаний відповідно до розроблених способів його реалізації, вибір найбільш оптимального з технічної точки зору способу виконання захисту.
Методика. При проведенні досліджень використовувалися методи математичного та імітаційного моделювання усталених і перехідних процесів зовнішніх і внутрішніх коротких замикань для аналізу поведінки реагуючого органу диференційно-фазного захисту шин. Емпіричний метод дослідження функціонування пристрою диференційно-фазного захисту шин, а також метод порівняльного аналізу для вибору найбільш досконалого способу реалізації функціонального алгоритму захисту.
Результати. Отримані осцилограми усталених і перехідних режимів роботи енергосистеми, зафіксовано факт спрацювання або не спрацювання реагуючого органу диференційно-фазного захисту шин, час дії захисту й момент відключення вимикачів при пошкодженні в межах зони, що захищається. Зроблені висновки щодо можливості й доцільності застосування кожного із розроблених способів реалізації диференційно-фазного захисту шин, за результатами аналізу їх порівняльної характеристики запропоновано до реалізації найбільш оптимальний з технічної точки зору варіант.
Наукова новизна. Уперше розроблена й досліджена модель реалізації диференційно-фазного принципу дії захисту шин в якості основного та єдиного, що дало змогу зробити висновки щодо можливості його застосування та ефективності дії. Ефективність реалізації технічного рішення із впровадження диференційно-фазного принципу дії релейного захисту збірних шин підтверджується отриманими результатами від проведення моделювання й натурних випробувань з використанням випробувального комплексу лабораторії мікропроцесорних захистів Дніпровської електроенергетичної системи.
Практична значимість. Обрано найбільш оптимальний з технічної точки зору спосіб реалізації функціональних можливостей реагуючого органу диференційно-фазного захисту шин, що може бути використаний для розробки розширених функціональних алгоритмів пристрою захисту.
References.
1. Kireieva, E.R., 2014. Relay protection and automation of electrical power systems. Moscow: Akademiia.
2. Chernobrov, N.V., 2013. Relay protection. 4th ed. Moscow: Kniga po trebovaniiu.
3. Minpalyvenerho of Ukraine, 2015. Relay protection Capter 3.2. In: The rules of electrical installation organization. Kyiv, Ministry of Energy and Coal Mining of Ukraine.
4. Nitsenko, V.V., 2015. Prospects differential-phase principle to protect busbar system switchgears 110‒750 kV. Electromehanicheskie i energosberigaushie sistemi, 3, pp. 158‒166.
5. Rumiantsev, Yu.V., 2016. Integrated model for the study of the functioning of digital differential protection of power transformer. Energetika. izv. vyissh. ucheb. zavedeniy i energ. ob’edineniy SNG, 3(59), pp. 203‒224.
6. Nitsenko, V.V., 2016. Investigations of current transformer’s errors in relay protection systems during steady and transient conditions of power grid. Electrotekhnika i electroenergetika, 2, pp. 37‒58.
7. Andreiev, M.V., 2013. Optimization of transformers differential protection settings with its adequate mathematical models. Sovremennyie problemyi nauki i obrazovaniya, 3, pp. 1‒9.
04_2017_Nitsenko | |
2017-09-05 612.46 KB 891 |
Попередні статті з поточного розділу:
- Трифазне джерело живлення машини контактного зварювання з корекцією коефіцієнта потужності - 06/09/2017 21:30
- Динамічна модель взаємодії механізмів ділянки кліть-моталка при змотуванні сортового прокату моталкою типу Гаррета - 06/09/2017 21:28
- Динамічна оптимізація режиму розгону шахтної підйомної машини - 06/09/2017 21:26
- Перетворювач за схемою частотно-струмового асинхронно-вентильного каскаду - 06/09/2017 21:24