Аналіз тенденцій змін ринкового середовища та напрямів формування стратегії розвитку гірничого підприємства
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 17 жовтня 2013
- Опубліковано: 08 листопада 2012
- Перегляди: 7806
Автори:
А.М. Мельников, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, доцент кафедри економіки підприємства, м. Дніпропетровськ, Україна
Б.Ю. Собко, доктор технічних наук, старший науковий співробітник, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри відкритих гірничих робіт, м. Дніпропетровськ, Україна
Н.Б. Пундяк, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірантка, асистент кафедри економіки підприємства, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Виявлення факторів, що впливають на розвиток гірничо-металургійного підприємства, визначення тенденцій змін ринкового середовища та обґрунтування напрямів формування стратегії розвитку гірничого підприємства.
Методика. Основною методикою для аналізу змін ринкового середовища є використання комплексного показника конкурентного статусу підприємства (КСП) у стратегічних зонах господарювання (СЗГ). У роботі використано методи економічного аналізу, математичної статистики та прогнозування, логічного аналізу та інші.
Результати. Наукові результати – визначено потенціал ринку титано-цирконієвої сировини та узагальнено потенційні можливості світового виробництва діоксиду титану (TiO2 ) відповідно до реальних виробничих потужностей гірничих підприємств світу та України, встановлено межі розширення обсягів виробництва на світовому ринку цієї мінеральної сировини.
Наукова новизна. Виявлено тенденції змін середовища ринку діоксиду титану та титано-цирконієвої сировини та, відповідно до них, уперше сформульовано передумови стратегічного розвитку гірничого підприємства.
Практична значимість роботи полягає у виявленні сильних та слабких сторін конкурентоспроможності філіалу „Вільногірський гірничо-металургійний комбінат“ ЗАТ „Кримський титан“ на ринку титано-цирконієвої сировини.
Список літератури / References:
1. Воронкова А.Е. Потенціал підприємства як основа його довгострокового розвитку / Воронкова А.Е., Погорелов Ю.С. // Економіка та управління підприємствами.– Київ, 2009.– №4(94).– С. 77–84.
Voronkova, A.Ye. and Pogorelov, Yu.S., (2009), “Potential Enterprises as the basis of its long-term development”, Economics and business administration, no.4(94)., p. 77–84.
2. Афанасьєв М.В. Стратегія підприємства: Навч.–метод. посібник / Афанасьєв М.В., Селезньова Г.О. //– Харків: ВД „ІНЖЕК“, 2007. – 272 с.
Afanasiev, M.V. and Selezneva, G.O., (2007), Stratehiia pidpryemstva [Enterprise Strategy], Manual, PH “INZHEK”, Kharkov, Ukraine.
3. Мельников А.М. Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції (25 листопада 2011). Теоретичні та прикладні аспекти становлення та розвитку конкурентоспроможної економіки / А.М. Мельников, Н.Б.Собко – Кривий Ріг: Видавничий центр КТУ, 2011 – С. 268–270.
Melnykov, A.M. and Sobko, N.B. (2011), “Theoretical and applied aspects of formation and development of a competitive economy”, Materials of the Interuniversity Scientific Conference (November 25, 2011). Publishing Center CTU, Krivoy Rog, pp. 268–270.
4. Федонін О.С. Потенціал підприємства: формування та оцінка: Навч. Посібник. / Федонін О.С., Рєпіна І.М., Олексюк О.І. // Вид. 2-ге, без змін.– К.: КНЕУ, 2006. – С. 168–195.
Fedonin, O.S., Repin, I.M. and Oleksiuk, O.I. (2006), Potentsial pidpryemstva: formuvannia ta otsinka [Potential of an Enterprise: Development and Evaluation], Manual, Edition. 2, MBK, Kyiv, Ukraine.
2012_5_melnik | |
2013-10-17 333.75 KB 1623 |