Інноваційно-проектна діяльність у системі рейтингового оцінювання ВНЗ України
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 17 жовтня 2013
- Опубліковано: 08 листопада 2012
- Перегляди: 9867
Автори:
І.Є. Драч, Державний вищий навчальний заклад „Національна металургійна академія України“, аспірантка, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Аналіз структури та видів досліджень наукових секторів України; визначення впливу показників науково-технічної та інноваційно-проектної діяльності вищого навчального закладу на його конкурентоздатність та місце в рейтингу.
Методика. Методологічною базою роботи є загальнонаукові принципи проведення досліджень (методи наукового аналізу та синтезу), теоретичні й методичні основи системного й процесного підходів, а також методи ранжування. В якості джерел інформації використано дані статистичної звітності та праці вітчизняних науковців.
Результат. У роботі наведено загальну характеристику деяких методик побудови рейтингів вищих навчальних закладів України. Детально розглянуто рейтинг університетів України III, IV рівнів акредитації „Топ-200 Україна“, в якому значну частку рейтингової оцінки складає наукова діяльність, а також досліджено методику його побудови. Представлено діаграми розподілу ваги між індикаторами в індексах якості науково-педагогічного потенціалу, якості навчання та міжнародного визнання. Виявлено залежність між якістю науково-педагогічного потенціалу та місцем ВНЗ у рейтингу, його конкурентоздатністю в освітянському секторі України. Подано характеристику наукових секторів (академічного, галузевого, освітянського, заводського, підприємницького), розглянуто організаційно-правові форми підприємств позавідомчої науки (інкубатор, технопарк, технополіс), а також подано структуру освітянського сектору. Визначено види досліджень відповідно до сектору науки.
Наукова новизна. Основний науковий результат полягає в теоретичному обґрунтуванні впливу інноваційної активності ВНЗ на його конкурентоздатність, а саме: проаналізовано стан та розкрито особливості рейтингових оцінок діяльності ВНЗ, визначено відсутність показників впровадження наукових доробок науково-педагогічних працівників.
Практична значимість. Одержані результати досліджень були впроваджені під час викладання дисципліни „Маркетинг інтелектуальної власності“ з метою підвищення економічної ефективності інноваційних проектів Національної металургійної академії України.
Список літератури / References:
1. Рейтинг ВНЗ за напрямами підготовки [Електронний ресурс] / Журнал „Сучасна освіта в Україні і за кордоном“. – К., 2011. – №4 (77). – Режим доступу до журн.: http://s-osvita.com.ua/content/view/706/116/
Modern Education in Ukraine and abroad (2011), “Top universities in the areas of training”, available at: http://s-osvita.com.ua/content/view/706/116/ (accessed: January 20, 2012).
2. Журнал „Деньги“ склав рейтинг ВНЗ [Електронний ресурс] / Освітній портал. – Черкаси, 2010. – Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/news/50416.htm
Educational Portal (2010), “The magazine “Dengi” has made the rating of universities”, available at: http://www.osvita.org.ua/news/50416.htm (accessed: January 20, 2012).
3. Рейтинг ВУЗов Украины от журнала „Фокус“ [Электронный ресурс]/ Студенческий портал Mir-studenta. – К., 2009. – Режим доступа: http://mir-studenta.com/rejting-vuzov/fokus/
Student portal Mir-studenta (2009), “Top universities of Ukraine from magazine “Focus”, available at: http://mir-studenta.com/rejting-vuzov/fokus/ (accessed: January 25, 2012)
4. Марцин В.С. Основи наукових досліджень: Навч. посібн. / Марцин В.С., Міценко Н.Г., Данилен-коО.А.– Л.: Ромус-Поліграф, 2002.– 128 c.
Martsyn, V.S., Mitsenko, N.G. and Danylenko, O.A. (2002), Osnovy naukovykh doslidzhen [Bases of Scientific Researches], Tutorial, Romus-Poligraph, Lvov, Ukraine.
5. Управление инновационными проектами: [учеб. пособие/ под ред. В.Л. Попова]. – М.: ИНФРА-М, 2009. – 336 с.
Popov, V.L. (2009) Upravleniye innovatsionnymi proektami [Innovative project management, Tutorial], INFRA-M, Moscow, Russia.
6. Офіційний веб-сайт Міністерства oсвіти і науки, молоді та спорту України, Проект „Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012—2021 роки“ [Електронний ресурс] – Режим доступу до даних: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf
The official web-site of Ministry of Education, Science, Youth and Sports (2012), “The project of “National Strategy of the Development of Education in Ukraine for 2012-2021 years” available at: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf (accessed: January 30, 2012).
7. Леновицька О. Шлях до професіоналізму у вищій освіті [Електронний ресурс] / О. Леновицька // „Дзеркало тижня. Україна“. – 2011. – №20. – Режим доступу до журн.: http://dt.ua/EDUCATION/shlyah_do_ profesionalizmu_u_vischiy_osviti-82153.html
Lenovytska, O. (2011), “Way to reach professionalism in higher education”, Dzerkalo tyzhnia, Ukraine, no.20., available at: http://dt.ua/EDUCATION/shlyah_do_profesionalizmu_u_vischiy_osviti-82153. html (accessed: January 20, 2012)
2012_5_drach | |
2013-10-17 426.73 KB 1540 |